XXL Nutrition

Massa training, hoe het best dikke spieren krijgen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MusclePumper

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2006
Berichten
22
Waardering
0
Yo iedereen,

Ik d8 dat dit wel een goed onderwerp zou zijn.
Gewoon even in mensen taal uitleggen en overleggen hoe je het best traint om dikke spieren te krijgen.

Sommigen mensen zeggen mij dat je zwaar moet beginnen en weinig herhalingen en naar het einde van training toe veel herhalingen doen om spier op te pompen.Hier hebben we het dan over 1 of 2 spiergroepen te trainen per dag.Is dit een goede methode?Hoe zit het als je veel spiergroepen tegelijk traint?Langs de andere kant hoor ik mensen zeggen dat je beter met licht gewicht begint en naar het einde zwaarder moet trainen.Ik hoop dat jullie mijn verwarring begrijpen en dat iedereen zijn mening hier kan posten.

mvg,
Oli
 
beginnen met lichte gewichten en veel herhalingen. en in de loop van de tijd gewichten verhogen en herhalingen verminderen.
 
hm ik geloof niet zo in het ''6 of 8 of 10 hh principe''
ik train nu al tijdje split

borst / biceps
rug / triceps
schouders / benen

en merk dat ik goede progressie boek. hh tel ik niet echt. ik neem een gewicht wat zwaar genoeg is en soms kan ik er dan 12 reps mee doen. een zwaarder setje misschien 6 of 7.

er bestaan legio mogelijkheden qua trainingsschema en hoe je het indeelt. Dus van licht naar zwaar met afnemend aantal reps/hh of omgekeerde piramide.
(begin wel altijd met de grootste spiergroep)
Je zal voor jezelf gewoon een aantal weken een schema moeten volgen en je progressie bijhouden. Ga je niet goed vooruit, dan kun je afwegen om een ander schema te gebruiken.

verder hangt het feit of je spiermassa aanmaakt grotendeels af van je voeding en rust.
 
beginnen met lichte gewichten en veel herhalingen. en in de loop van de tijd gewichten verhogen en herhalingen verminderen.

Wat is hier de wetenschap achter?

Ik weet dat je het goed bedoeld maar het slaat nergens op natuurlijk :D

Topicstarter, lees de sticky's even door (topics die bovenaan staan)
 
Wat is hier de wetenschap achter?

weet ik zelf ook niet echt. maar heb het al vaker gelezen dat dit het beste is. als beginner hoog in herhalingen (12 ong.) als ervaren lager in de herhalingen (6 ong.)

iemand die het wel weet?
 
omdat alles eerst moet wennen misschien? :cool:

is toch vrij logisch...?
 
Idd, even zorgen dat je de oefeningen correct uitvoert.
 
Sterk worden in de 6-8 rep range en heel veel eten
 
Gooi eraf en toe ook een gewicht tussen die je eigenlijk niet zelf goed kan tillen.. met hulp net 2 keer ofzo.
 
Gooi eraf en toe ook een gewicht tussen die je eigenlijk niet zelf goed kan tillen.. met hulp net 2 keer ofzo.

Zie net dat ik gereageerd heb op een onwijs oud draadje... :cool:
Sorry daarvoor. :p
 
iedereen reageert verschillend op bepaalde trainings methoden dus moeilijk te zeggen wat jij moet doen voor dikke spieren...maar 1 ding is zeker-> je moet heel goed/veel eten
 
ik ben pas begonnen (sept '08) met BB en ik lees overal dat: maakt niet uit welk schema je volgt als maar VEEL EN GOED EET!!!!

in het begin kreeg ik in korte tijd veel krachten gewicht erbij. maar daarna hield het op, ben meer gaan eten, hopen op resultaat
(ps Begin nu met German Volume Training, goed idee???)
 
ik ben pas begonnen (sept '08) met BB en ik lees overal dat: maakt niet uit welk schema je volgt als maar VEEL EN GOED EET!!!!

in het begin kreeg ik in korte tijd veel krachten gewicht erbij. maar daarna hield het op, ben meer gaan eten, hopen op resultaat
(ps Begin nu met German Volume Training, goed idee???)

veel is subjectief hè...heb je een voedingsschema? want 10 boterhammen met pindakaas eten ipv de 5 boterhammen met pindakaas die je normaal gesproken at trekt natuurlijk op niks
 
Wat is hier de wetenschap achter?

Ik weet dat je het goed bedoeld maar het slaat nergens op natuurlijk :D

Topicstarter, lees de sticky's even door (topics die bovenaan staan)
Spieren en pezen laten wenen aan belasting.
Het is natuurlijk nog allemaal nieuw voor een beginnen om met gewichten en die bewegingen te trainen dus vind het geen slechte opmerking
Ook leer je correct de oefening uit te voeren
 
wat is dan wel de manier om snel progressie te krijgen?
hoe eten?
 
6 keer per dag eten is al een richtlijn, en lees de stickys door heb ik ook veel van geleerd
 
Back
Naar boven