Fitness Seller

Citroensap om af te vallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

beelzebab

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2004
Berichten
487
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Ik heb even rond gekeken op het net, en zie dat mensen citroen sap gebruiken om af tevallen. Ik lees dat het werkt, maar ik lees ook dat het slecht voor je is.

Aangezien ik hier op he forum niet echt wat heb kunnen vinden gerelateerd aan het citroen sap wat is jullie menning hierover??
 
Ik heb even rond gekeken op het net, en zie dat mensen citroen sap gebruiken om af tevallen. Ik lees dat het werkt, maar ik lees ook dat het slecht voor je is.

Aangezien ik hier op he forum niet echt wat heb kunnen vinden gerelateerd aan het citroen sap wat is jullie menning hierover??

mijn osteopaat zei dat smorgens citroensap drinken goed was voor de lever. of dat waar is weet ik niet
 
ook had ik gelezen dat te veel weer slecht voor de lever is
 
TE veel is altijd slecht. Het sap van een halve citroen per dag kan geen kwaad.
Ik heb altijd gelezen dat citroensap (met water) 's ochtends op de nuchtere maag juist heel goed is. Het zou het lichaam reinigen. Hetzelfde geldt voor limoenen. Dat doe ik dan ook regelmatig. Hoe het met ander citrusfruit zit, weet ik niet. Ik denk dat fruit 's ochtends altijd wel een goed idee is. Het zit vol met vitaminen en anti-oxidanten en omdat er nog geen ander voedsel in de maag aanwezig is (zoals calcium in melk die ijzer bindt waardoor je lichaam het niet kan opnemen), zodat het optimaal z'n werk kan doen.
Citroensap is slecht voor je tanden (net als elk ander zuur fruit). En als je er TE veel van drinkt, wordt je bloed dunner en word je duizelig/krijg je hoofdpijn. Voor de rest is er niets mis met citroensap.
 
je valt niet af van citroensap. (alleen als je het neemt in plaats van een biertje)
 
ik lees net ook op een site:

Er wordt wel eens gezegd van citroensap dat het vet afbreekt en dat je sneller kunt afvallen. Helaas is dit niet waar. Op zich heeft citroensap wel ontvettende eigenschappen, maar die komen in het menselijk lichaam niet tot hun recht om vetcellen af te breken.
 
3 cayenne pepers per dag rauw eten,
succes!
 
Grapefruit heeft dezelfde/misschien wel betere eigenschappen. Misschien zou je daar wat meer in kunnen duiken.
 
Ik heb mij ooit laten vertellen dat grapefruitsap vet af zou breken.
Geen idee wat ervan waar is.
 
het sap van citrusvruchten kan inderdaad vet afbreken.
Dat is dan als het gebruit wordt om af te wassen. In dreft en zo kan er citrussap zitten.

Of het in je lichaam naar het vet getransporteerd wordt en daar actief het vet gaat afbreken betwijfel ik.
 
Appelazijn werkt wel, maar het doet echt heel weinig (vraag is of je er uberhaupt wat van merkt).

Maar sowieso goed voor doorbloeding en voert afvalstoffen beter af.
 
Appelazijn werkt wel, maar het doet echt heel weinig (vraag is of je er uberhaupt wat van merkt).

Wat bedoel je met "werkt" ?

val je er van af als je het eet terwijl je verder niet op dieet bent ? (zeg je eet op onderhoud)

/edit: ik had alleen de eerste 3 woorden gelezen... heb je de rest er later bij geedit of ben ik gewoon woordblind oid.
 
ik zal me eens verdiepen in de grapefruits, bedankt voor de tip
 
Wat bedoel je met "werkt" ?

val je er van af als je het eet terwijl je verder niet op dieet bent ? (zeg je eet op onderhoud)

/edit: ik had alleen de eerste 3 woorden gelezen... heb je de rest er later bij geedit of ben ik gewoon woordblind oid.


Title: Delayed gastric emptying rate may explain improved glycaemia in healthy subjects to a starchy meal with added vinegar

Author: Liljeberg H.[1], Björck I.[1]

[1]Department of Applied Nutrition and Food Chemistry, Chemical Center, Lund University, PO Box 124, S-221 00 Lund, Sweden

Journal: European Journal of Clinical Nutrition, May 1998, vol. 52, no. 5 pp. 368-371
Abstract:


Objectives: The aim of the study was to evaluate the possible influence of acetic acid (administered as vinegar) on the postprandial glucose and insulin responses, and the potential involvement of a modified gastric emptying rate was studied by use of paracetamol as a marker.

Design: The white bread reference meal as well as the corresponding meal supplemented with vinegar had the same content of starch, protein and fat. The meals were served in the morning after an over-night fast and in random order. Capillary blood samples for analysis of glucose, insulin and paracetamol were collected postprandially.

Setting: The study was performed at the Department of Applied Nutrition and Food Chemistry, Lund University, Sweden.

Subjects: Ten healthy volunteers, seven women and three men, aged 22–51 y, with normal body mass indices were recruited.

Results: The presence of acetic acid, given as vinegar, significantly reduced the postprandial glucose (GI=64) and insulin responses (II=65) to a starchy meal. As judged from lowered paracetamol levels after the test meal with vinegar, the mechanism is probably a delayed gastric emptying rate.

Conclusions: Fermented foods or food products with added organic acids should preferably be included in the diet in order to reduce glycaemia and insulin demand.

Sponsorship: Cerealia Foundation for Research and Development (project no. 232).

Keywords: glucose and insulin responses, gastric emptying rate, acetic acid, vinegar, starch
Lager bloedglucose/insuline verminderd de kans op vetopslag, in een dieet op onderhoud zal het waarschijnlijk niets doen.
 
Back
Naar boven