XXL Nutrition

Luchtdrukwapens (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchVince

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
3.184
Waardering
8
Zit er over te denken een zwaar luchtdrukwapen te kopen, bv zoiets:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

# persluchtgeweer van Walther / Umarex
# 200 / 300 bar max 380 m/sec in 4,5mm op 300 bar !
# Wordt geleverd inclusief : Walther field target 4-16x56 kijker
# met big wheel , afneembare tweepoot , demper , etc,
# Mooi instapgeweer met alle toebehoren,

De muzzle velocity is ongeveer even hoog als een vuurwapen! (1400 km/uur)
Het is een wonder dat ze vrij verkocht worden in NL want je kunt er iemand hardstikke dood mee schieten.

Wie heeft er ervaring met zwaardere luchtdrukwapens? Suggesties?
 
nope. tenminste ik zit wel op een schietvereniging en mn broer heeft een vuurwapen (karabijn) maar verder ben ik me van de technise details niet zo op de hoogte.

Wat wil je er mee gaan doen dan? tegen inbrekers gaat het niet werken he ;)
 
Gewoon, een roos (target) op 100 meter afstand en knallen maar.
Ik heb een tijd aan handboogschieten gedaan en dat was ook erg leuk.
Concentratie opbouwen etc.
 
Oké :cool:

nja ziet er wel mooi uit. hoeveel kost deze ?
 
Zou je met zon luchtding iemand kunnen doden?
 
Oke, dan word het hoogste tijd dat ik er ook 1 aanschaf.
 
Ongeveer 700 euro, maar wel dodelijk :D
De meeste handvuurwapens zitten rond de 300 m/s...
 
Ongeveer 700 euro, maar wel dodelijk :D
De meeste handvuurwapens zitten rond de 300 m/s...

Mijn luchtbuks zit ook op +- 300 m/s. Hij werkt niet op patronen, je moet hem nog gewoon handmatig oppompen. (HW97K 4.5)

Alleen is 100 meter volgens mij toch nog wel een hele afstand met een luchtbuks. (al is dat met een co2 buks minder omdat je zogoed als geen terugslag hebt)

Mijn buks is overigens nog behoorlijk zwaar. 5 á 5.5 KG is behoorlijk zwaar als je een aantal keer achter elkaar moet schieten. Dat richt niet meer zo makkelijk. :P
 
heb wel een handwapen variant voor je, weet zo niet type. maar het is de sterkste die in NL legaal is zover ik weet ^^
 
Ik zit bij een schietvereniging en heb een Colt revolver thuis.
Ook wel leuk......:cool:
 
heb wel een handwapen variant voor je, weet zo niet type. maar het is de sterkste die in NL legaal is zover ik weet ^^

Waar heb je die vandaan dan? En mag je met zo'n ding ook over straat als je hem uit het zicht houdt?
 
is wel mooi speelgoed hier in de buurt zit ook een winkel waar ze dat spul verkopen tja belgie he ;maar is wel strenger geworden....die winkel doet niets anders als wapens en vuurwerk mooie winkel;)
 
Vraag me af wanneer ze die zware luchtdrukwapens ook op vergunning gaan zetten, want dit is idd al dodelijk. Niet dat ik er een probleem mee heb, ben zelf ook fervent sportschutter. :)
 
In België heb je een mooie zaak: Franks .., die heeft leuk speelgoed en ook luchtdruk, paintball enz.
ik weet dat de wapenwet is aangepast in België, waarom was dat nodig.
Waren er ongelukken gebeurt met wapens, of is het een poging om de mens weer wat meer in te dimmen?
 
Back
Naar boven