AndroidHealthClinic

Verstopte neus

Bezoekers in dit topic

Mikeh18

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
5.637
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Ey beesten, luister dit.

Ergens 2 weken geleden begon mijn neus irritant verstopt te raken. Vooral 's avonds had ik er erg last van want het hinderde mijn slaap. Ik kon niet door mijn neus ademen en kreeg het snel benauwd. Volgende ochtend ook een droge vieze bek van het ademen door de mond!

Dus een maatje van mij zei bij het nachtvissen, gebruik die neusspray (otrivin) eens. Dus mooi, ik sprayen en een heerlijk open neus. Volgende dag aan me ma gevraagd of ze ook voor mij wou meenemen. Ook die avond weer een verstopte neus. Zo heb ik 1,5 week bijna elke avond zitten sprayen, omdat hij anders weer dicht zat en ik moest en zou lekker slapen!

Nu is mijn neusspraytje op en heb ik eens zitten googlen. Je kan dus (lichamelijk) verslaafd raken aan die rotzooi! Ik zit nu al 3 dagen zonder omdat ik het niet wil gebruiken, anders kan ik blijven sprayen. (Dat maatje en zijn pa sprayen elke dag meerdere keren zelfs). Nu zit mijn neus ook echt 3 dagen ****ing dicht en snottert ie omdat ik een koudje heb gevat.

Wat moet ik doen om die neus open te krijgen?

Ik heb al geprobeerd te stomen (met menthol olie ofzo).
Ik heb ook 'Adem vrij' (lol, not) snoepjes van Vicks.

Stomen helpt 2 minuten en die snoepjes werken voor geen moer. Whats next?
 
als je dat spul gebruikt dan loopt er toch een liter snot uit je neus als je slaapt.
 
Nee.
 
Ja is zwaar klote, als mijn neus dicht is kan ik niet eens meer slapen. Beste is denk ik om er niet aan te klooien en zo min mogelijk in je neus te zitten met doekjes en dingetjes omdat je neus super gevoelig is voor bacteriën. Door die bacteriën wordt je verkouden. Gewoon doorgaan met je dagelijkse doen en laten en er minder aandacht aan schenken, gaat vanzelf wel over.
 
Goor maar helpt wel en is niet verslavend, zoutwater (fysiologich water) door de neus. Komt echt heel wat snot mee.
Teveel sprays is inderdaad neit goed 5 keer op een dag raden ze aan. Maar een paar daen dit doen maakt je niet verslaafd hoor.
 
Je kan niks anders doen, dan wachten dat het over is. Is een virus, gaat vanzelf over.

Als ik een verkoudheid voel aankomen eet ik per dag een stuk of 8 vitamine c tab's (1000mg) dan zet de verkoudheid niet door
 
heb ik ook gehad man, en heb het nu weer! je hebt last van hooikorts en dan voornamelijk voor grassen, als je er nu, vooral last van hebt
 
Nooit gehad. Kan hooikoorts zomaar bij iemand komen?
 
Nooit gehad. Kan hooikoorts zomaar bij iemand komen?

Ja maar dan heb je niet alleen een loopneus hoor. Ook jeuk in de ogen, traanloop en lichtschuwheid zijn bijkomende symptomen.
 
Hooikoorts kan idd zomaar opkomen, mijn vader is hiervan getuige.
En idd die neusprays ben ik ook verslaafd aan geraakt. Het werd een vicieuze cirkel, de spray zelf zorgt op lange termijn dat je neusholten gezwollen geraken. En je wil dus alsmaar meer gebruiken om het opnieuw wat vrij te maken. Het tast alles aan op lange termijn.
Afblijven van die troep, ik zou het enkel nog gebruiken als je een beroemde zanger bent die een optreden niet wil cancelen omwille van een verstopte neus.
 
ja maar coachdo je hebt helemaal gelijk, ecter de eerste jaar is het niet zo, aangezien je nog niet genoeg antilichamen hebt aangemaakt! maarja ik ben geen arts dus mss zit ik er wel naast
 
ja maar coachdo je hebt helemaal gelijk, ecter de eerste jaar is het niet zo, aangezien je nog niet genoeg antilichamen hebt aangemaakt! maarja ik ben geen arts dus mss zit ik er wel naast

Nee daar heb je gelijk in, het eerste jaar zijn symptomen minder. Alleen als ik zo hoor dat hij al serieuze neusloop heeft, veronderstel ik dat andere symptomen ook al licht aanwezig zijn.
 
Goor maar helpt wel en is niet verslavend, zoutwater (fysiologich water) door de neus. Komt echt heel wat snot mee.
Teveel sprays is inderdaad neit goed 5 keer op een dag raden ze aan. Maar een paar daen dit doen maakt je niet verslaafd hoor.

Hoe fix ik dit? Welke hoeveelheden en hoe doe ik dit door de neus?
 
In amerika verkopen ze hele fijne pillen. Zorgen ervoor dat de neus en de neusholtes opener worden en dus dat je je weer beter voelt. Zijn niet verslavend en werken echt super. Mn moeder kocht ze standaard als ze ziek begon te worden toen we daar woonden. Het word natuurlijk moeilijk om ze hier te krijgen, maar wie weet is het wel mogelijk.
 
Naast heel veel kiwi's eten (bevatten naast vit C ook nog andere vitaminen/mineralen die je weerstand opkrikken) gebruik ik zelf een oud huismiddeltje bij een verstopte neus. Het helpt heel goed, maar het stinkt wel heel erg... Dus het is maar net hoe erg je ermee zit om het volgende te proberen:

Leg een opengesneden ui (dus 2 helften) naast je kussen op een schaaltje (anders krijg je die lucht nooit meer uit je matras). Ui heeft de eigenschap bacteriën aan te trekken (vandaar dat je een gesneden ui altijd gelijk moet opeten of anders moet weggooien; dus voorgesneden uien uit de supermarkt zitten vol met bacteriën!). Na een paar minuten merk je al verschil. Alleen... je hele kamer, beddengoed en kleding gaat ernaar ruiken en het duurt een paar dagen voordat die rotlucht weg is.
Als je een zere keel hebt (compleet met fluimen in alle kleuren van de regenboog) werkt het heel goed om een rauwe ui te eten. De volgende dag is je zere keel zo goed als genezen. Krijg je dat echt niet door je strot (zoals ik), dan kun je een ui in stukjes snijden, in een keukendoek wikkelen en het tegen je keel aan binden. Na 2 dagen is mijn keelpijn over. Let wel: een eventuele ketting afdoen, want uiensap verkleurt sieraden.
Suc6
 
Goede info Faja, dankjewel! Ik ga zometeen direct een ui neerleggen. (kiwi's had ik al gekocht 3 dagen terug, samen met een netje perssinaasappelen en rode paprika.)
 
Haal eens nasonex bij de dokter, werkt een stuk beter als al die middeltjes van de drogist..
 
Nooit gehad. Kan hooikoorts zomaar bij iemand komen?

Ja dat kan, dat hoor ik wel vaker.


Ik had laatst ook (door hooikoorts) een week lang een dichte neus, met geen mogelijkheid kon ik em open krijgen, en steeds snotteren vet irritant.

Verder had ik nergens last van. (geen last van ogen ofzo)
 
Back
Naar boven