XXL Nutrition

Bloedtest terug, verhoog ALAT en ASAT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MHD

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
2.616
Waardering
109
Bloed terug gekregen vandaag, zou eerst wachten met de kuur maar dus toch vorige week begonnen.

Mijn ASAT 52 (0-45)
Mijn ALAT 102 (0-45)

ALAT is dus veel te hoog, wat ik eigenlijk niet begrijp mijn eerste kuur was eind februari afgelopen en drink geen alcohol wel heb ik het hele jaar al getraind zonder rust te nemen, misschien ligt het hieraan.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Als ik me laat controleren op hepatitus krijg ik dan ook een vertekend beeld i.v.m. start kuur.

Groeten MHD
 
Tjee kerel, geen idee

Wat zou een goede levereiniger als liv-52 voor je doen?
 
Bloed terug gekregen vandaag, zou eerst wachten met de kuur maar dus toch vorige week begonnen.

Mijn ASAT 52 (0-45)
Mijn ALAT 102 (0-45)

ALAT is dus veel te hoog, wat ik eigenlijk niet begrijp mijn eerste kuur was eind februari afgelopen en drink geen alcohol wel heb ik het hele jaar al getraind zonder rust te nemen, misschien ligt het hieraan.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Als ik me laat controleren op hepatitus krijg ik dan ook een vertekend beeld i.v.m. start kuur.

Groeten MHD

Hepa is een virus,denk niet dat je ALAT daar iets mee te doen heeft,weet je toevallig je Gamma GT?
 
Hepa is een virus,denk niet dat je ALAT daar iets mee te doen heeft,weet je toevallig je Gamma GT?

Gamma GT heb ik niet laten controleren, stond niet op formulier. Nu raden ze me aan om bilirubine, Alkalische Fosfatase, GGT en ASAT over vier weken te laten controleren samen met hepatites A, B en C.

Ik wil dit eigenlijk morgen direct laten doen, zal dit een vertekend beeld opleveren, denk het wel.

Of kan het iets met de nieren te maken hebben, moet wel vaak pissen de laatste tijd.

Wat raad je mij aan Kriel, zowiezo maar stoppen met kuur :(
 
orals wegkeilen,op test overgaan,geen multis nemen.
komt vanzelf goed,wat neem je op het moment?

hepatitish doen ze om te kijken of je geen virale infectie hebt
 
Verhoogde ALAT is zo'n beetje standaard voor fanatieke sportmensen die hoog in de eiwitten zitten. Stap maar is naar een arts bij het sma, die zal je zeggen dat een verhoogde ALAT alleen maar betekent dat je lever wat "harder" aan het werk is. Een ALAT van 102 is niets om je druk over te maken.
 
orals wegkeilen,op test overgaan,geen multis nemen.
komt vanzelf goed,wat neem je op het moment?

hepatitish doen ze om te kijken of je geen virale infectie hebt

primo en testE. en de nodige multivitamines.
 
Verhoogde ALAT is zo'n beetje standaard voor fanatieke sportmensen die hoog in de eiwitten zitten. Stap maar is naar een arts bij het sma, die zal je zeggen dat een verhoogde ALAT alleen maar betekent dat je lever wat "harder" aan het werk is. Een ALAT van 102 is niets om je druk over te maken.

dit klinkt als muziek in mijn oren, dacht zelf ook dat het komt omdat ik tegen het overtrainen aanzit.
 
dit klinkt als muziek in mijn oren, dacht zelf ook dat het komt omdat ik tegen het overtrainen aanzit.

grote kans dat het door die k*t multis komt,is gewoon Echt puur gif.
En idd mijn alat en asat waren eens over de 200,gamma GT ook verdubbeld,komt goed gozer.

Als je bloed laat afnemen 2 dagen van te voren NIET trainen
 
grote kans dat het door die k*t multis komt,is gewoon Echt puur gif.

??? Hoe zit dat? Dacht goed bezig te zijn met extra vits.
Verklaar je nader kriel...
 
grote kans dat het door die k*t multis komt,is gewoon Echt puur gif.En idd mijn alat en asat waren eens over de 200,gamma GT ook verdubbeld,komt goed gozer.

Als je bloed laat afnemen 2 dagen van te voren NIET trainen

is dat zo?...ik kan me dat wel voorstellen..maar heb je dat ook eens laten testen of gelezen?
 
Multi is gif? Moet niet gekker worden.

Een ALAT van 102 is absoluut niks om je druk over te maken kerel...voor fanatieke sporters die veel eten en daarbij ook nog eens af en toe wat gebruiken is het bijna normaal. Gewoon zo laten en niks aan doen.
 
grote kans dat het door die k*t multis komt,is gewoon Echt puur gif.
En idd mijn alat en asat waren eens over de 200,gamma GT ook verdubbeld,komt goed gozer.

Als je bloed laat afnemen 2 dagen van te voren NIET trainen

Heb maandag getraind en neem nu eerst maar even anderhalve week vrij, en laat mij donderdag weer even prikken op ALAT, gamma, ASAT, AF en bilirubine en de hepatitizen en volgende week donderdag weer.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel onderzoeken die zeggen dat de inname van multi pillen het leven verkorten en je vaker ziek maakt!

Maar op de één of andere manier is dat maar niet aan het boerenverstand van de mens te brengen.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat er veel studies zijn die bewijzen dat vitamine's gezond zijn. Echter hebben ze het daar over natuurlijke vitamine's en niet over de multi pillen die een chemische vorm van vitamine's bevatten. Voor een normaal gezond persoon heeft een multi geen meerwaarde. Alleen bij ziekte of verkoudheid.
 
Er zijn veel onderzoeken die zeggen dat de inname van multi pillen het leven verkorten en je vaker ziek maakt!

Maar op de één of andere manier is dat maar niet aan het boerenverstand van de mens te brengen.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat er veel studies zijn die bewijzen dat vitamine's gezond zijn. Echter hebben ze het daar over natuurlijke vitamine's en niet over de multi pillen die een chemische vorm van vitamine's bevatten. Voor een normaal gezond persoon heeft een multi geen meerwaarde. Alleen bij ziekte of verkoudheid.

9. Zijn natuurlijke vitamines beter dan synthetische vitamines?

Er bestaan verschillen in de absorptie van de natuurlijke of synthetische vorm van vitamines. Zo wordt de synthetische vorm van vitamine D, B5, B6, foliumzuur en vitamine B12 beter opgenomen in het lichaam dan de natuurlijke vorm. Daarentegen wordt vitamine E weer beter in de natuurlijke vorm opgenomen in het lichaam. Voor de overige vitamines is er weinig tot geen verschil.

http://vitamine-info.nl/faq/supplementenfaq#pn154
 
Multivitamines zijn natuurlijk ok.
Het probleem is echter dat er naast de wateroplosbare vitamines,olie oplosbare inzitten.Voorall vitamin A,is een tricky One.
Het zorgt voor een toxish hoog niveau in de lever.Er zijn andere die ook behoorlijk schadelijk zijn.
Mensen overdrijven vaak hun iname door meer dan de ADH te nemen,je vergiftigd jezelf (lever) omdat deze alles moet afbreken,en sommige vitamine,die omgezet zijn tot toxische middelen niet uit kan scheiden.Door het stapeleffect,vergitig jezelf.
Multies zijn ok,maar je moet er erg verstandig mee omgaan.

Niet overdrijven,en bij een goede voeding TOTAAL overbodig
 
9. Zijn natuurlijke vitamines beter dan synthetische vitamines?

Er bestaan verschillen in de absorptie van de natuurlijke of synthetische vorm van vitamines. Zo wordt de synthetische vorm van vitamine D, B5, B6, foliumzuur en vitamine B12 beter opgenomen in het lichaam dan de natuurlijke vorm. Daarentegen wordt vitamine E weer beter in de natuurlijke vorm opgenomen in het lichaam. Voor de overige vitamines is er weinig tot geen verschil.

http://vitamine-info.nl/faq/supplementenfaq#pn154

Alleen info over hoe goed ze worden opgenomen is niet voldoende. Wat van belang is, is het gedrag nadat ze zijn opgenomen. Sommige vallen namelijk verder uit elkaar en kunnen reacties vormen in je lichaam waardoor je zelfs een tekort aan andere stoffen kan krijgen.
 
Multivitamines zijn natuurlijk ok.
Het probleem is echter dat er naast de wateroplosbare vitamines,olie oplosbare inzitten.Voorall vitamin A,is een tricky One.
Het zorgt voor een toxish hoog niveau in de lever.Er zijn andere die ook behoorlijk schadelijk zijn.
Mensen overdrijven vaak hun iname door meer dan de ADH te nemen,je vergiftigd jezelf (lever) omdat deze alles moet afbreken,en sommige vitamine,die omgezet zijn tot toxische middelen niet uit kan scheiden.Door het stapeleffect,vergitig jezelf.
Multies zijn ok,maar je moet er erg verstandig mee omgaan.

Niet overdrijven,en bij een goede voeding TOTAAL overbodig


Precies, en zeker wat betreft die Vitamine A. Een (extreem) hoge dosering kan zelfs blindheid veroorzaken. Maargoed wij zijn toch allemaal stoere sporters die minstens 1000% ADH nodig hebben, of toch niet? :rolleyes:
 
Heeft het nu wel nut om een bloedonderzoek te verrichten naar de resterende leverwaarden als ik doorga met kuren, krijg je dan niet een vertekend beeld of valt dit wel mee aangezien het geen 17-aa steroïden zijn.
 
Back
Naar boven