Fitness Seller

Schema losse gewichten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

davitamon123

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
6
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb een half jaar in de sportschool getraind, maar wil het nu thuis gaan doen vanwege het beginnen aan een opleiding, dus weinig geld.
Ik heb in een smith-machine geïnvesteerd + 375 kg aan gewichten (die zaten er toevallig bij :cool:) Ook heb ik een benchpressbank.
Ik heb helaas maar 1 dumbbell maar die komt er nog 1 bij.

Wie kan hiermee een goed krachtschema maken?
Ik weet niet hoeveel x per week trainen het best is, ik trainde eerst 4xp.w. maar zou het niet erg vinden om meerdere keren te gaan als dit beter resultaat zou leveren.

Nou ik hoor het wel

M.v.g.

Davey
 
Met 1 dumbbell kun je niet veel, en nog minder als er geen verwisselbare schijven op zitten...
 
naja.. je kan sowieso schouderdrukken, upright rowen, bankdrukken, schuin bankdrukken (als je bankje schuin kan), shrugs, hack squaten, calf raises..

Als je ook een barbell bij dat bankje hebt.. dan kun je helemaal alles doen..
 
ik bedoelde eigenlijk welke dagen ik wat moet trainen..

ik doe nu: ma: bo + tri
di: be + buik
wo: rug +bi
do: sch + tri
vr:be + buik
za: rug+ bi
zo: alles opnieuw

is dit goed? (4 setjes van 6-8 bij allesbehale buik)

groeten
 
ik bedoelde eigenlijk welke dagen ik wat moet trainen..

ik doe nu: ma: bo + tri
di: be + buik
wo: rug +bi
do: sch + tri
vr:be + buik
za: rug+ bi
zo: alles opnieuw

is dit goed? (4 setjes van 6-8 bij allesbehale buik)

groeten

Persoonlijk train ik nooit 2x id week dezelfde spiergroep. Benen wil je bijvoorbeeld dinsdag en vrijdag deon. Als je je benen zwaar traint is het beter om ze gewoon 1x id week te pakken. Zelfde geldt voor andere spiergroepen.

Ik ben van mening dat less=more. Je traint elke dag, dus de kans op overtraining is groot.

Ik doe op dit moment:

ma: Borst/Vk schouders /Zk schouders/ Biceps

wo: Rug/Ak schouders/Triceps

za: Benen

Op zondag en donderdag doe ik cardio+buik.

Zoals je ziet slechts 3 dagen KT(1u per training) en 2 aparte dagen cardio.
Dinsdag en vrijdag volledige rust. Zou je ook kunnen proberen, heb je in ieder geval minder kans op overtraining;)

succes
 
Hoeveel sets & herhalingen doe je dan?

En welke oefeneningen doe je met de schouders?

vr. gr.
 
Hoeveel sets & herhalingen doe je dan?

En welke oefeneningen doe je met de schouders?

vr. gr.

Ik doe 3 sets, alleen squat en deadlift 4 sets.

8 tot 10 herhalingen

Schouders:

Dumbbell Sh.Press (voor)
Lateral raise (zij)
Upright row (zij)
Bent over Raise (achter)
 
Squat je in de smith machine dan? Je had beter een power rack gekocht ipv een smith machine, of heb je dat ook?
 
klopt ja, maar ja dat komt nog wel.. doe eerste half jaar ff hierop en daarna een powerrack
 
Benen train je idd beter 1x per week lekker zwaar, als je die training heftig genoeg maakt zul je ook geen nood hebben aan een tweede :p
Dat werkt voor mij toch goed!

Hoe train je biceps dan? Enkel met die dumbbell?
 
Begin met 21-en, dan preacher curls en daarna concentration curls
 
Begin met 21-en, dan preacher curls en daarna concentration curls

21'en kan je beter niet doen... 21 herhalingen zijn gewoon teveel imo.
Leuk voor de pomp, maar veel massa zal het niet opleveren.
Daarnaast zijn je armen redelijk kapot van die 21 reps, dus de oefeningen daarna zullen ook niet echt lekker gaan.

Als je het al doet, dan als laatste oefening, 1 keer per maand ofzo.

OF je doet niet 7-7-7, maar bijvoorbeeld 3-3-3, of 4-4-4.
 
21'en is een lekkere afsluiter voor een biceps training, maar imo geen oefeningen om mee te beginnen..Maar hiervoor zal er toch een barbell beschikbaar moeten zijn..
 
"leuk voor de pomp"? wat betekent dat?

Maar wat is nu het allerbeste schema voor kracht? 3 dagen 4 dagen of 5 dagen trainen? en welke spiergroepen op welke dag? Want nu weet ik het allemaal niet meer.

Ben woensdag weer begonnen met krachttraining.
Heb toen borst en triceps gedaan. Donderdag heb ik alleen benen gedaan, kan nu nog amper lopen en zonder pijn op me reet zitten :o....

Nu is het zaterdag, en ik ga vanavond drinken dus kan ik beter morgen doen. Maar dan wil ik rug en biceps gaan doen, en dan maandag schouders triceps..

Weet niet of ik zo goed bezig ben dus vandaar de vraag of iemand een perfect kracttrainingschema weet?

mvg
 
"leuk voor de pomp"? wat betekent dat?

Het gevoel dat bijvoorbeeld je biceps uit je arm scheurt. Er stroomt dan veel bloed door je spier, waardoor ie helemaal vol zit.
Voelt goed, maar is niet noodzakelijk voor spiergroei.

"
Maar wat is nu het allerbeste schema voor kracht? 3 dagen 4 dagen of 5 dagen trainen? en welke spiergroepen op welke dag? Want nu weet ik het allemaal niet meer.

Zou dan toch een fullbody schema doen voor 3 dagen.
 
Back
Naar boven