AndroidHealthClinic

Films met 'echt' MMA (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SuKar

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
331
Waardering
6
Lengte
1m74
Massa
92kg
Vetpercentage
23%
Hallo,
ik vroeg me af of jullie nog film kennen waarin echte vechtsport getoond wordt, dus herkenbare technieken, realistische uitvoering. Dus niet zomaar de beste knokfilm maar echt goed uitgevoerde technieken.

Een film die ik onlangs gezien heb is een mooi voorbeeld van hoe slecht het soms kan zijn, Fighting http://www.youtube.com/watch?v=p6zGPV4ae60&feature=fvst Een film die mij superleek (straatvechten, wat MMA), en met een van mijn grote favorieten van MMA erin Cung Le (strikeforce champion), in het echt een supervechter. Maar echt een crappy rotfilm, die hoofdrolspeler is een onrealistische vechter, puur beetje vechtacteerwerk geleerd voor de film.
Hij traint in de hele film nog geen minuut maar wordt toch steeds beter... dikke bagger.

Een positieve ervaring had ik met Never back down, op het eerste gezicht een simpele highschool rivaliteits film, maar met echt toffe partijen erbij, rear naked choke, traingle choke, guillotine van alles komt voorbij + keihard trainen in een toffe mma gym. http://www.youtube.com/watch?v=Zzb7um_40Zk

jullie nog tips of afraders?
 
Niet echt MMA, maar Ong bak vond ik een geweldige film. Muay Thai is de sport die daarin beoefend wordt. Sommige vecht- en achtervolgingsscenes zijn briljant.
 
Niet echt MMA, maar Ong bak vond ik een geweldige film. Muay Thai is de sport die daarin beoefend wordt. Sommige vecht- en achtervolgingsscenes zijn briljant.

ong bak is briljant, tony yaa heeft een achtergron in wushu, vandaar dat hij acrobatisch ook zo goed is, zijn andere films Honour of the dragon (tegen kung fu en capoeira) en Ong Bak2 zijn ook steengoed !!
 
Vond Ong Bak inderdaad wel vet om te zien. Was eerlijk gezegd niet zo kapot van Never Back Down. Vond het een heel hoog tienerfilm gehalte hebben met wat MMA technieken die (van wat ik me ervan kan herrineren) amper op dergelijke manier worden gebruikt in de kooi. Eerlijk gezegd denk ik niet dat je nooit echt een realistische MMA film gaat krijgen. Ik kijk nog altijd liever naar een goed MMA gala dan naar een film met MMA erin.
 
Fighting was de slechtste film die ik ooit in de cinema gezien heb, had vreselijk veel zin om halfweg de film uit de zaal te stappen.
 
Fighting was de slechtste film die ik ooit in de cinema gezien heb, had vreselijk veel zin om halfweg de film uit de zaal te stappen.
ja echt zuur gewoon, ik was er met een paar vechtsport vrienden naartoe, we hadden beter bambi3 kunnen gaan kijken.
 
Nou SuKar, dan is Undisputed 2 zeker het checken waard vind ik. De film heeft een groot MMA element. Het is namelijk het vervolg op Undisputed met wesley snipes, maar alleen nu gaan ze een stapje verder en moet de bokskampioen het in de gevangenis zien te rooien tegen een zeer goeie MMA vechter genaamd Uri Boyka en je kan het al raden. Na een paar matches van deze bad guy moet ook de held MMA sT leren. Ik kan het verzekeren dat het een goeie vechtfilm is en tegelijk leuke prison movie. ZEeeeker checken dus

Acteurs zijn: Michael jay white (die heeft een indrukwekkende Martial arts achtergrond)
Scott adkins ( is stuntman in verscheidene vechtfilms en vecht ook erg mooi)
 
Nou SuKar, dan is Undisputed 2 zeker het checken waard vind ik. De film heeft een groot MMA element. Het is namelijk het vervolg op Undisputed met wesley snipes, maar alleen nu gaan ze een stapje verder en moet de bokskampioen het in de gevangenis zien te rooien tegen een zeer goeie MMA vechter genaamd Uri Boyka en je kan het al raden. Na een paar matches van deze bad guy moet ook de held MMA sT leren. Ik kan het verzekeren dat het een goeie vechtfilm is en tegelijk leuke prison movie. ZEeeeker checken dus

Acteurs zijn: Michael jay white (die heeft een indrukwekkende Martial arts achtergrond)
Scott adkins ( is stuntman in verscheidene vechtfilms en vecht ook erg mooi)
:thumbs:thnx, ga ik morgen maar even checken dan. Maar deel 1 is ook nog wel te pruimen? want het klinkt alsof het een aansluitend verhaal is?
 
Deel 1 heb ik zelf eigenlijk nog niet gezien. Enkel dat iceman in deel 1 werd vertolkt door vingh rames dacht ik. Maar je hoeft deel 1 echt niet gezien te hebben om deel 2 te kijken hoor. My advice is to just go rent it or download it. Ook lijken Ong Bak en Tom Yum Goong echt wel goei films ook al is dat meer Thaibox gericht
 
The **** man, zie je niet goed, staat er al, door mij:)
haha, anyway, heb m gehuurd en vond het een coole film.
Het vechten vond ik echter wel minder realistisch, veel tricks maar weinig 'echte' technieken terwijl het wel in die setting wordt neergezet (anders dan bij bijv ong bak).
 
ja dat wel, maar ik vond em zoals jij het zelf al zegt best te pruimen
 
Back
Naar boven