MuscleMeat

Koolhydraten voor cardio is wel/niet vet verliezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vladimirr

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2008
Berichten
71
Waardering
3
In de stickies is te lezen dat als je vet wil verbranden tijdens je cardio, je voorafgaand aan de cardio koolhydraten moet vermijden, omdat je lichaam koolhydraten als brandstof prefereert boven vet.

Geldt dit voor alle koolhydraten of alleen voor de suikers?

Gaat bijv. cardio goed of slecht gepaard met een whey/koolhydraten mix shake? Daar ben ik vooral benieuwd naar, aangezien ik het graag zou combineren met krachttraining (in een cut).
 
Laatst bewerkt:
Tijdens een cardiosessie verlies je niet veel vet. Het gaat meer om het totaalplaatje dag/week
 
Sorry ik denk dat ik het verkeerd heb verwoord, ik bedoelde vet verbranden tijdens een cardiosessie. Heb het ook aangepast in mn post :).
 
Dan nog hetzelfde.


Cardio na de KT. Dan kun je voor de KT prima koolhydraten nemen. Is zelfs aan te bevelen. Tijdens de KT verbruik je dat grotendeels.
 
dan nog hetzelfde.


Cardio na de kt. Dan kun je voor de kt prima koolhydraten nemen. Is zelfs aan te bevelen. Tijdens de kt verbruik je dat grotendeels.
+1
 
Sorry ik denk dat ik het verkeerd heb verwoord, ik bedoelde vet verbranden tijdens een cardiosessie. Heb het ook aangepast in mn post :).

Totdat je onder de 10% zit niet (te veel) focussen op het verbranden van vet TIJDENS je cardio. Focus je op het verbranden van calorieën... als je door wat KH's te nemen voor je cardio langer en intensiever kunt sporten en dus meer calorieën verbrandt verlies je over een week gezien meer vet.

Onder de 10% zijn er wat andere strategieën mogelijk om vet te mobiliseren en te verbranden, maar dan nog moet je je afvragen of het verstandig is om cardio te doen na je KT (gezien het feit dat KT zwaar catabool is)
 
Onder de 10% zijn er wat andere strategieën mogelijk om vet te mobiliseren en te verbranden, maar dan nog moet je je afvragen of het verstandig is om cardio te doen na je KT (gezien het feit dat KT zwaar catabool is)

Bedoel je hiermee dat het aan te bevelen is om cardio voor de KT te doen? Of is het beter helemaal niet te combineren?

En om even terug te komen op mijn 1e post, daar heb ik nog steeds een vraag over :p (sorry voor het vragenvuur): het lichaam prefereert tijdens inspanning koolhydraten boven vet als brandstof. Gaat het dan om alle koolhydraten of alleen om suikers?
 
Ja, dat gaat om alle koolhydraten. Koolhydraten komen in je bloedbaan en worden door insuline omgezet in glycogeen, hetgeen je lichaam gebruikt voor energie.
 
Bedoel je hiermee dat het aan te bevelen is om cardio voor de KT te doen? Of is het beter helemaal niet te combineren?

Persoonlijk ben ik eigenlijk voor het laatste. Maar goed, zoveel kwaad kan het nu ook weer niet. Verlies je niet in details. cardio na de KT is effectiever dan helemaal nooit geen cardio :)

cardio voor KT heeft als nadeel dat je minder energie hebt om je KT te doen... dat is niet de bedoeling, dus dat is eigenlijk sowieso een minder optimale oplossing. (tenzij je een kwartiertje al dan niet rustig fietst als warming up voor je UB training... )

En om even terug te komen op mijn 1e post, daar heb ik nog steeds een vraag over :p (sorry voor het vragenvuur): het lichaam prefereert tijdens inspanning koolhydraten boven vet als brandstof. Gaat het dan om alle koolhydraten of alleen om suikers?

Er is geen verschil tussen koolhydraten en suikers.
 
Als je in de cut zit, wil je toch niet aankomen in spiermassa, of iig minimaal.
Je kan dan dus het beste cardio na je kt doen. Door de KT gaat je glycogeenvoorraad weg, dus de koolhydraten die je hebt genomen. Als je dan cardio doet, verbrand je vet dus als hoofdbron.

Als je alleen cardio doet, kan je eventueel 0.2 x lichaamsgewicht whey voor de sessie nemen, alleen dan zonder koolhydraten.
 
ggggggggggg

---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

:eek:

Spiermassa aankomen moet je altijd willen. :sukkeltje:
inderdaad!
 
:eek:

Spiermassa aankomen moet je altijd willen. :sukkeltje:
Het gaat mij niet om het willen, maar om het kunnen krijgen!!!!!!! In de cut heb je dat bijna niet! Je komt dan bijna niet aan in massa
 
Back
Naar boven