Fitness Seller

Vrouwelijke kuiten

Bezoekers in dit topic

TripleB

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jul 2010
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
63kg
Mijn ideaalbeeld van onderbenen zijn gespierde korte kuiten, met name aan de binnenkant. Omdat mijn ideaalbeeld niet bepaald overeenkomt met het algemene ideaalbeeld is het moeilijk hier trainingsschema's voor te vinden.
Ik doe nu een aantal weken 3x per week calf raises, elk been apart 3x20 met 10 kg. Daarna span ik ze 3 min extra aan door in de deuropening te staan, me naar beneden te drukken en daarbij mijn kuiten zo hard mogelijk te strekken (merk dat je ze zo goed voelt, maar alleen na een oefening).
Of je nou je tenen naar binnen of naar buiten moet draaien voor het belasten van je binnenste kuitspieren ben ik niet nog niet over uit, gezien iedereen weer wat anders zegt ???
Bovendien voel ik aan het begin van de training mijn kuiten, op het eind moet ik vaak stoppen vanwege de pijn aan de buiten-onderkant van mijn benen, totaal niet de goede plek dus. Is dat erg?
Verder heb ik gelezen dat je van hakken dragen korte kuiten krijgt, dus ik vrees dat ik mijn all-stars maar eens in moet gaan ruilen voor die ontzettend mooie maar oh zo oncomfortabele hoge hakken die achterin mijn kast liggen..
Van donkeyraises leg je geloof ik de meeste nadruk op de binnenkant van je kuitspieren, maar ik wil alles thuis doen en met iemand achter op je rug is ook niet heel praktisch...
en nog een laatste vraag: is het voor mij verstandig om mijn kuiten te strekken? worden ze daar niet alleen maar langer van? Oftewel, moet ik bij de calfraises niet te diep zakken?
Dus heeft iemand nog tips om mijn ideale kuiten te verwezelijken? :)
 
Laatst bewerkt:
Je kuiten worden niet langer of korter, je aanhechting is al bepaald. Als ze groter en dikker worden lijken ze wel langer. Je voeten naar binnen of buiten wijzen zou een beetje het accent op op een kant leggen maar ik heb ook weer gelezen dat het verschil verwaarloosbaar is. Buiten -> binnenkant, naar binnen buitenkant.
 
Mijn ideaalbeeld van onderbenen zijn gespierde korte kuiten, met name aan de binnenkant. Omdat mijn ideaalbeeld niet bepaald overeenkomt met het algemene ideaalbeeld is het moeilijk hier trainingsschema's voor te vinden.
Ik doe nu een aantal weken 3x per week calf raises, elk been apart 3x20 met 10 kg. Daarna span ik ze 3 min extra aan door in de deuropening te staan, me naar beneden te drukken en daarbij mijn kuiten zo hard mogelijk te strekken (merk dat je ze zo goed voelt, maar alleen na een oefening).
Of je nou je tenen naar binnen of naar buiten moet draaien voor het belasten van je binnenste kuitspieren ben ik niet nog niet over uit, gezien iedereen weer wat anders zegt ???
Bovendien voel ik aan het begin van de training mijn kuiten, op het eind moet ik vaak stoppen vanwege de pijn aan de buiten-onderkant van mijn benen, totaal niet de goede plek dus. Is dat erg?
Verder heb ik gelezen dat je van hakken dragen korte kuiten krijgt, dus ik vrees dat ik mijn all-stars maar eens in moet gaan ruilen voor die ontzettend mooie maar oh zo oncomfortabele hoge hakken die achterin mijn kast liggen..
Van donkeyraises leg je geloof ik de meeste nadruk op de binnenkant van je kuitspieren, maar ik wil alles thuis doen en met iemand achter op je rug is ook niet heel praktisch...
en nog een laatste vraag: is het voor mij verstandig om mijn kuiten te strekken? worden ze daar niet alleen maar langer van? Oftewel, moet ik bij de calfraises niet te diep zakken?
Dus heeft iemand nog tips om mijn ideale kuiten te verwezelijken? :)

squat till you drop
 
Ik hou van vrouwen met kuiten.
Van die sate prikkers vind ik maar niks.
 
Gewoon je kuiten goed trainen, de vorm wordt automatisch beter / mooier :)
 
Ik kan het veelvuldig dragen van hakken echt afraden. Ik zit nu met de gebakken peren daardoor: soort van botvergroeinkje ofzo? Weet niet precies, maar als ik nu op mijn tenen ga staan doet t verrekte pijn. Zou eigenlijk aan geopereerd moeten worden, maar dat zie ik niet zo zitten. Dus dan maar minder op hakken.

So ... careful!
 
Ik kan het veelvuldig dragen van hakken echt afraden. Ik zit nu met de gebakken peren daardoor: soort van botvergroeinkje ofzo? Weet niet precies, maar als ik nu op mijn tenen ga staan doet t verrekte pijn. Zou eigenlijk aan geopereerd moeten worden, maar dat zie ik niet zo zitten. Dus dan maar minder op hakken.

So ... careful!

Voor je kuiten is het fantastisch, voor je voeten waardeloos inderdaad.
Ik heb redelijk forse kuiten: meer dan 25kg overgewicht en veel op redelijk hoge hakken lopen heeft daar wel aan bijgedragen :cool:
Ben blij dat mijn voeten nergens last van hebben, heb de afgelopen paar jaar weinig tot geen hakken gedragen (of een heel kleintje). Nu weer wat meer aan het doen (reageert de omgeving trouwens wel positief op :D).
 
Haha, ja ik vind hoge palen ook echt onmisbaar hoor! Powerrr
 
dikke kuiten zijn sexy :D
ik zou ze gewoon goed opwarmen, hierdoor krijg je minder kramp en steek tjidens de uitvoering. Qua oefening zou ik met 1 beginnen 4 setten en lage herhalingen anders kan je een week niet lopen.
 
gewoon lekker calf raises doen idd...lekker zwaar 3x20 idd.
Maar niet meer dan 2x per week...spieren hebben rust nodig als je ze wilt laten groeien.
Ik weet niet of jullie zo wel zittende als staande calf rais hebben?
Zittend krijg je meer die rand aan de onderkant staand meer massa boven aan.
Hakken naar buiten is buiten kant kuit meer trainen hakken naar binnen is binnen kant meer trainen!
Als je nadruk wilt leggen op binnen kant kun je ook 2x20 recht en 2x20 hakken naar binnen doen!
Succes...en deel je het reslutaat met ons?
 
dikke kuiten zijn sexy :D
ik zou ze gewoon goed opwarmen, hierdoor krijg je minder kramp en steek tjidens de uitvoering. Qua oefening zou ik met 1 beginnen 4 setten en lage herhalingen anders kan je een week niet lopen.
:D

Dat van een week niet kunnen lopen heb ik al ervaring mee trouwens...
 
Ga nlanger dan een kwartier traplopen haha, ik heb nog nooit zo'n spierpijn in mijn kuiten gehad terwijl ik normaal best veel gewicht kan pakken haha.

Helaas heb ik geen goeie genen voor kuiten, het zijn net stokjes :(
 
gelukkig heb jij een hoge pijngrens :P

:)
Iedere keer als ik gezeten had moest ik eerst mijn tenen omhoog trekken voordat ik weer op een normale manier een stap kon zetten... Ze keken wel raar op m'n werk trouwens... (dachten dat het door de voorbereiding op de vierdaagse kwam :cool:)
 
Voor je kuiten is het fantastisch, voor je voeten waardeloos inderdaad.
Ik heb redelijk forse kuiten: meer dan 25kg overgewicht en veel op redelijk hoge hakken lopen heeft daar wel aan bijgedragen :cool:
Ben blij dat mijn voeten nergens last van hebben, heb de afgelopen paar jaar weinig tot geen hakken gedragen (of een heel kleintje). Nu weer wat meer aan het doen (reageert de omgeving trouwens wel positief op :D).

Ben ook maar weer eens begonnen met oefenen met lopen op hakken,
8 cm wil nu lukken, 10 cm is nu aan de beurt, ivm werk geen hele dagen, dat trek ik echt niet.

Maar positieve reacties bij mij ook, maar goed ben ook een kleintje dan!:)

Maar met veel lopen op hoge hakken je voeten verkloten, wat bedoel je met hoelang en hoe hoog. Geen zin om mijn voeten te verkloten.
Wel goede training voor de kuiten ja, na een avondje stappen voel je ze aardig!
 
Ik loop al jaren op naald/hoge(en soms wat lagere) hakken en heb geen vergroeiingen of derg. Nergens last van eigenlijk.
Alleen lastig als je soms blijft hangen tussen stoeptegels :p
 
Ik loop al jaren op naald/hoge(en soms wat lagere) hakken en heb geen vergroeiingen of derg. Nergens last van eigenlijk.
Alleen lastig als je soms blijft hangen tussen stoeptegels :p

Of lachen, heb mijn moeder eens los kunnen trekken in een drukke winkelstraat! :D (voor haar toen niet zo leuk later wel kunnen lachen)
 
Haha kan me voorstellen :roflol:
Maar 't is zo'n zonde als je hak daardoor beschadigd raakt :(
 
Back
Naar boven