Fitness Seller

Oefeningen bovenrug + vleugels? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boxona

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
1.021
Waardering
66
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hey, weet iemand nog wat oefeningen voor je bovenrug en vleugels voor thuis? In de sportschool weet ik het maar voor thuis. Ik heb thuis een EX Curl en grote dumbbell. Ik wist niet precies hoe ik 'bovenrug' en 'vleugels' moest noemen maar heb ff de spiernamen opgezocht voor als iemand niet wist wat ik bedoelde:
-Latissimus dorsi
-Rhomboids
-Trapezius (low & middle)
-Terres Major

Bedankt alvast! :)
 
Laatst bewerkt:
Latissimus Dorsi is de vleugel ;)

En de beste training voor je rug thuis is optrekken! Als dat te zwaar is kun je het ook lichter maken door alleen te laten zakken.

Je bovenrug kun je ook trainen door Dumbbell Rows te doen (googlen)
 
Latissimus Dorsi is de vleugel ;)

En de beste training voor je rug thuis is optrekken! Als dat te zwaar is kun je het ook lichter maken door alleen te laten zakken.

Je bovenrug kun je ook trainen door Dumbbell Rows te doen (googlen)
oh heet dat echt zo? In dat plaatje stond dat niet maar ben nu dat latissimus dorsi aant googlen en ik zie het idd! ff veranderen. Maar bedankt voor de tip :D
en ik kan thuis nergens zo'n optrek ding kwijt helaas :P
en thnx voor je oefening!
 
Bent over row?

Rhomboids zou ik eigenlijk niet weten hoe die te isoleren. Voor traps worden nog wel shrugs gedaan, dat kan gewoon met dumbbells.
 
Bent over row?

Rhomboids zou ik eigenlijk niet weten hoe die te isoleren. Voor traps worden nog wel shrugs gedaan, dat kan gewoon met dumbbells.
shrugs doe ik idd, en met bent over row kreeg ik last van mij onderrug, links. geen idee wat ik fout deed! maar bedankt! :D
 
optrekken/ chinnen en BOR

als je niet omhoog komt bij chinnen, dan boven beginnen en neg reps doen. binnen een maand zal je dan pos rep(s) kunnen doen...

succes!
 
als je niet omhoog komt bij chinnen, dan boven beginnen en neg reps doen. binnen een maand zal je dan pos rep(s) kunnen doen...

Goed idee, nooit aan gedacht dat je dat ook zo op kunt bouwen. Maar hoe kom je dan bovenin, springen, opstapje gebruiken?
 
Goed idee, nooit aan gedacht dat je dat ook zo op kunt bouwen. Maar hoe kom je dan bovenin, springen, opstapje gebruiken?

ik train thuis en heb een multi-rack,circa 180 hoog. als ik op het rack of de laagste steunen sta, dan heb ik de goede hoogte om vanaf boven te beginnen. knieën gebogen.

(gelukkig al lang niet meer nodig ;) )

anders een trapje?
 
Ik deed het ook altijd met springen, nu help ik soms alleen wat mee door er een bankje onder te zetten en dan met je benen iets mee te helpen als je omhoog moet :D
 
ik train thuis en heb een multi-rack,circa 180 hoog. als ik op het rack of de laagste steunen sta, dan heb ik de goede hoogte om vanaf boven te beginnen. knieën gebogen.

(gelukkig al lang niet meer nodig ;) )

anders een trapje?

ja chinnen doe ik in de sportschool wel. ben het aan het opbouwen, eerst kon ik niet een keer optrekken, toen 1 en inmiddels 4x. Nog niet veel maar gaat wel vooruit dus. Maar probleempje, ik heb thuis niet zo'n optrekstang. Heeft iemand nog een idee?
Thnx voor je tip trouwens!
 
je zou het ook bij de trap kunnen proberen, als ik geen tijd heb voor de gym doe ik dat weleens:D
 
Ik zag op internet zo'n stang van Bremshey die je zowel voor je buikspieren, opdrukken en voor optrekken kon gebruken. Heette geloof ik deurstang ofzo omdat je m zonder schroeven bocen je deur kon zetten en kon optrekken. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Die je tussen de deurposten kunt vastdraaien?

Heb al is een topic daarover gezien op dit forum en dat schijnt goed te werken tot 100kg lichaamsgewicht ofzo
 
Bent over row?

Rhomboids zou ik eigenlijk niet weten hoe die te isoleren. Voor traps worden nog wel shrugs gedaan, dat kan gewoon met dumbbells.
Rhomboids kun je niet isoleren en is ook niet nodig. train je mee met alle pulls;)
 
Zag pas filmpje daarover.
Klikte je tussen deurpost en boven de deurpost op het randje.
Ging finaal mis, ding schoot los en die meid zei: aauuuwwww :P
 
ik heb sinds kort de iron gym, omdat ik niet kan trainen voor 5 weken in de sportschool. echt perfect, ik was in het begin beetje bang, maar het is zo stevig als een huis.
 
Back
Naar boven