MuscleMeat

Gevraagd: Groenten smoothie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem8600

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
7.785
Waardering
499
Lengte
1m76
Massa
101kg
Vetpercentage
11%
Hallo vrienden van dbb,

Ik zoek recepten om groenten smoothies van te maken. De groenten die ik vooral wil gebruiken zijn: Spinazie, broccoli, wortel. Zou er ook wel graag blauwe bessen in verwerkt zien. Wie o wie heeft zo'n smoothie? Ik zoek een smoothie met een zeer laag kcal gehalte en dus geen smoothie met veel fruit of ook maar iets van fruitsap erin.
Ideeen om whey met de smoothie te mixen zijn ook zeer welkom.

Dank jullie wel :)
 
Heb een boek met wat recepten

Groen succes: 3 wortels, 2 stengels bleekselderij, 1 bosje waterkers, 1 grote hand spinazie

Groene klassieker: 6 tomaten, 3 wortels, 1 grote hand spinazie

Tomatengroen: 4 tomaten, 1/2 komommer, 1 grote hand spinazieblaadjes, 4 stengels broccoli
 
Laatst bewerkt:
Is dat lekker Kraft?
 
Is dat lekker Kraft?

Geen idee. Ooit eens dat boek gekocht in een opwelling. :p Nooit wat mee gedaan eigenlijk. Enige wat ik weleens klaarmaakte was yoghurt mixen met bosvruchten.

Die recepten zijn trouwens meer sappen, groente smoothies staan er trouwens niet in alleen maar fruit
 
Laatst bewerkt:
Tnx kraft, had al wat geexperimenteerd met spinazie maar dat was het toch nog niet helemaal :D
 
Als je er toch iets van fruit wil indoen: (diepvries) frambozen bevatten maar 5g kh/100g.
 
Tnx kraft, had al wat geexperimenteerd met spinazie maar dat was het toch nog niet helemaal :D

Misschien ook beter dat je dat niet te veel drink:

Spinazie is buitengewoon rijk aan vitamine c, bètacaroteen en ijzer, is zeer zuiverend en zit boordevol gezondheidsbevorderende, regenerende eigenschappen. Deze hebben een gunstige invloed op de spijsvertering, de lever en de bloedsomloop. Het bevat echter veel oxaalzuur en dat belemmert de opname van calcium, dus moet u spinaziesap met mate drinken. Gebruik kleine heldergroene blaadjes.


Als je meer recepten van groentesappen wil moet je het maar zeggen. Van smoothies heb ik alleen ingredienten met fruit.
Als je er toch iets van fruit wil indoen: (diepvries) frambozen bevatten maar 5g kh/100g.

Yup en boordevol antioxidanten. Jammer dat ze zo duur zijn :)
 
Mmm klinkt lekker, die groente smoothies. Ik wil wel wat meer recepten zien, Kraft. Karma ofcourse. :P
 
Mmm klinkt lekker, die groente smoothies. Ik wil wel wat meer recepten zien, Kraft. Karma ofcourse. :P

Nja, van smoothies heb ik recepten met alleen fruit. Met groenten zijn sappen. :)

Noem maar een ingredient die je lekker vindt dan geef ik er wel een paar.
 
Even te snel gelezen. :P

Ehmm brocoli, courgette, prei. Maar lekker makkelijk, gewoon bijelkaar gooien en dan mixen of voeg je er nog wat extra's aan toe?
 
Misschien ook beter dat je dat niet te veel drink:

Spinazie is buitengewoon rijk aan vitamine c, bètacaroteen en ijzer, is zeer zuiverend en zit boordevol gezondheidsbevorderende, regenerende eigenschappen. Deze hebben een gunstige invloed op de spijsvertering, de lever en de bloedsomloop. Het bevat echter veel oxaalzuur en dat belemmert de opname van calcium, dus moet u spinaziesap met mate drinken. Gebruik kleine heldergroene blaadjes.


Als je meer recepten van groentesappen wil moet je het maar zeggen. Van smoothies heb ik alleen ingredienten met fruit.


Yup en boordevol antioxidanten. Jammer dat ze zo duur zijn :)

Tnx ja ik weet het, alleen ik heb geen idee bij welke hoeveelheid het daadwerkelijk kwaad kan. Ik geloof er ook zoiets in broccoli zit waar je ook teveel van binnen kan krijgen, heb me daar niet erg in verdiept en wil het sowieso afwisselen dus het lijkt me niet echt een probleem.
 
Oh ik eet zowat iedere dag brocoli... en anders om af te wisselen; spinazie. Lol. Is dus niet goed?
 
Btw: Mijn 'smoothie' had ik gemaakt van spinazie, aardbei whey, yoghurd en een klein beetje water. Hij was wel goed te doen. Lekkerder dan puur spinazie met water.
 
Sappen met courgette en prei staan er niet in. Lijkt jou dat lekker met prei? :P

Ok, een paar met broccoli

Groene godin: 1 bosje verse peterselie, 1 handje waterkers, 4 stengels broccoli, 1/2 ananas.

Energie ***
Ontgifting *****
Weerstand **
Spijsvertering ****
Huid ****

Appelgroen: 8 stengels broccoli, 1 bosje peterselie, 3 appels

Energie **
Ontgifting *****
Weerstand ****
Spijsvertering ****
Huid ****

Perengroen: 8 stengels broccoli, 3 stengels bleekselderij, 2 peren

Energie ***
Ontgifting *****
Weerstand ****
Spijsvertering ****
Huid ****

Broccoli staat verder niks verkeerds over of het ongezond is. Zijn echte vitamine c bommen
 
Laatst bewerkt:
Btw: Mijn 'smoothie' had ik gemaakt van spinazie, aardbei whey, yoghurd en een klein beetje water. Hij was wel goed te doen. Lekkerder dan puur spinazie met water.

Dat klinkt wel lekker. :D

Sappen met courgette en prei staan er niet in. Lijkt jou dat lekker met prei? :P

Ok, een paar met broccoli

Groene godin: 1 bosje verse peterselie, 1 handje waterkers, 4 stengels broccoli, 1/2 ananas.

Energie ***
Ontgifting *****
Weerstand **
Spijsvertering ****
Huid ****

Appelgroen: 8 stengels broccoli, 1 bosje peterselie, 3 appels

Energie **
Ontgifting *****
Weerstand ****
Spijsvertering ****
Huid ****

Perengroen: 8 stengels broccoli, 3 stengels bleekselderij, 2 peren

Energie ***
Ontgifting *****
Weerstand ****
Spijsvertering ****
Huid ****

Ik heb wel eens courgette-prei soep gemaakt, dat was echt lekker.. vandaag m'n combi. :P

Damn zoveel fruit? Ik eet bijna nooit fruit, alleen als het echt niet anders kan.. :p
 
Damn zoveel fruit? Ik eet bijna nooit fruit, alleen als het echt niet anders kan.. :p

Misschien zijn deze dan wat voor je:

Tomatengroen: 4 tomaten, 1/2 komkommer, 1 grote hand spinazieblaadjes, 4 stengels broccoli

Energie ***
Ontgifting ****
Weerstand ***
Spijsvertering -
Huid **

Groene caroteenlancering: 3 wortels, 1 rode paprika, 1 stengel broccoli, 1/2 zoete aardappel

Energie ****
Ontgifting ***
Weerstand *****
Spijsvertering ***
Huid *****
 
Zijn die groentensappen/smoothies een goed alternatief om rauwe groenten te vervangen? Want ik ga echt over m'n nek als ik die rauw moet eten :(
M.a.w. valt de smaak goed te maskeren?
 
Denk dat het voordeel is dat je het snel weg kan gieten en dus zo min mogelijk proeft.

Heb je daar geen sapcentrifuge voor nodig?
Ik ga eens wat met spinazie proberen. Als het niet smaakt maak ik er wel alsnog soep van :)
 
Dit is een echte aanrader in mijn ogen:

410kcal
22gram eiwit
47gram koolhydraat
10 gram vet

Green smoothie:
4-5 handjes verse spinazieblaadjes (250gram+-)
Half pakje diepvries bosbessen van albert heijn (+- 125gram)
1 banaan
1 kiwi
1 eetlepel lijnzaadolie
250ml sojamelk

Je mag in principe elke donkergroene bladsoort toevoegen ipv spinazie: boerenkool, veldsla etc
Ipv sojamelk kun je ook water of gewone melk gebruiken.

Als extra'tje kun je ook nog een beetje cacaopoeder toevoegen (1 eetlepel bijvoorbeeld is 1 gram vet en koolhydraat extra, en 19kcal extra.
 
Dit is een echte aanrader in mijn ogen:

410kcal
22gram eiwit
47gram koolhydraat
10 gram vet

Green smoothie:
4-5 handjes verse spinazieblaadjes (250gram+-)
Half pakje diepvries bosbessen van albert heijn (+- 125gram)
1 banaan
1 kiwi
1 eetlepel lijnzaadolie
250ml sojamelk

Je mag in principe elke donkergroene bladsoort toevoegen ipv spinazie: boerenkool, veldsla etc
Ipv sojamelk kun je ook water of gewone melk gebruiken.

Als extra'tje kun je ook nog een beetje cacaopoeder toevoegen (1 eetlepel bijvoorbeeld is 1 gram vet en koolhydraat extra, en 19kcal extra.

Alleen is dit verre van 22g eiwit... (K en V heb ik niet berekend) en zijn de eiwitten uit soja minderwaardig.
 
Back
Naar boven