MuscleMeat

Romanian Deadlift met bolle bovenrug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
Ik voel mijn Hams & Glutes altijd veel beter als ik RDL's doe met een bolle bovenrug dan wanneer ik mijn rug recht of ge-archt probeer te houden. Dan krijg ik een veel betere stretch in die spieren.

Is er een reden waarom ik ze toch met rechte rug zou moeten doen en zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren?
 
Mischien vanwege het gevaar op een blessure????
Bolle rug is gevaarlijk...
 
lijkt me toch wel vrij sterk dat je de stretch beter voelt dan wanneer je je upperback volledig arched, je zal waarschijnlijk alleen dieper komen met dezelfde stretch
 
Ik voel mijn Hams & Glutes altijd veel beter als ik RDL's doe met een bolle bovenrug dan wanneer ik mijn rug recht of ge-archt probeer te houden. Dan krijg ik een veel betere stretch in die spieren.

Bedoel je dat je de ham/glute beter voelt of de erector?
 
Bolle bovenrug? klinkt gevaarlijk
 
Mischien vanwege het gevaar op een blessure????
Bolle rug is gevaarlijk...

Bolle bovenrug? klinkt gevaarlijk

Hmm, om dit soort reacties te vermijden, post ik niet al teveel in deze sectie..

Zolang je onderrug recht is maakt je bovenrug niet super veel uit

Beter lezen jij ;)

Inderdaad.

lijkt me toch wel vrij sterk dat je de stretch beter voelt dan wanneer je je upperback volledig arched, je zal waarschijnlijk alleen dieper komen met dezelfde stretch

Buiten het feit of je het 'gelooft' of niet, denk je dat het kwaad kan?
 
Nee kan weinig kwaad lijkt mij. Maar ga je echt naar achter zitten of laat je het gewicht gewoon recht zakken? Dat kan wel schelen.
 
Nee kan weinig kwaad lijkt mij. Maar ga je echt naar achter zitten of laat je het gewicht gewoon recht zakken? Dat kan wel schelen.

Kont naar achter alsof ik in de club aan het grinden ben.
 
Bolle bovenrug? klinkt gevaarlijk

Wel eens naar de natuurlijke positie van de rug gekeken?

Bolle bovenrug (kyfose)is de normale positie/beweging van de bovenrug. De bovenrug proeren te "hollen" klinkimo gevaarlijker.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 12:48 ----------

Zolang je onderrug recht is maakt je bovenrug niet super veel uit

Waarom je onderrug recht houden als hol de natuurlijke stand is?

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 12:52 ----------

Hams en Glutes voel ik beter met bolle bovenrug.


Ik vraag het omdat de bovenrug bollen de erector vanaf die kant op lengte brengt en dus in een sterkere positie plaatst (een reden waarom je tijden squaten/deadlift/enz niet overdreven omhoog moet kijken).

Voor de ham/glute maakt het eigenlijk niets uit en als je het op die manier beter voelt gewoon blijven doen.
 
Ik vraag het omdat de bovenrug bollen de erector vanaf die kant op lengte brengt en dus in een sterkere positie plaatst (een reden waarom je tijden squaten/deadlift/enz niet overdreven omhoog moet kijken).

Ah vandaar. Ik merk inderdaad dat wanneer ik mijn bovenrug bol en naar beneden kijk (zeg maar naar een punt halve meter voor me of iets dergelijks) ik meer kan pullen. Dacht dat dit vooral te maken had met een kleinere rom.. Geen idee dat de erectors op die manier in een sterkere positie komen. Interessant. Bedankt.
 
Hmm, om dit soort reacties te vermijden, post ik niet al teveel in deze sectie..


Ik wist niet dat dit mocht:rolleyes: en vind het ergens nog altijd bizar, maar door zo'n vragen te stellen leert iedereen tenminste wat bij;)
 
Wel eens naar de natuurlijke positie van de rug gekeken?

Bolle bovenrug (kyfose)is de normale positie/beweging van de bovenrug. De bovenrug proeren te "hollen" klinkimo gevaarlijker.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Wed 22 Feb 2012 om 12:48 ----------



Waarom je onderrug recht houden als hol de natuurlijke stand is?

Je rug mag dan "natuurlijk" een holle stand hebben, maar je heb natuurlijk de extremen. Kantel je het bekken volledig naar voren is je onderrug helemaal bol, kantel je het bekken helemaal naar achter dan is je onderrug hol. Als je voorovergebogen staat dan lijkt je rug dus in de "natuurlijke" stand recht te zijn.

Met een rechte rug bedoelen we vaak waar de positie van het bekken in een neutrale(lees natuurlijke) stand is.



Correct me if i'm wrong, zo heb ik het geleerd van mijn fysio.
 
Neutrale(natuurlijke) stand = hol. Recht is in verglijking met de neutrale(natuurlijke) stand al bol.
 
Back
Naar boven