XXL Nutrition

Voedingsschema opgesteld door ex-bodybuilder..Beoordeling? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Noeloe

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
345
Waardering
3
Lengte
1m86
Hallo mensen

2 weken geleden heeft er een bodybuilder bij mij hier een voedingsschema voor me opgesteld. Die kerel is nu al iets van 26 jaar actief in de sport. Hij heeft heel wat amateurtitels op zijn naam staan. Hij heeft zelf ook aan de mr.universe gedaan(niet gewonnen). Dus ik naar zijn gym fietsen, afspraak gemaakt en hij heeft me goed geholpen. Alleen ik vertrouw het voedingsschema niet echt :

Op kt dagen :

7.30
Halfvolle melk 45 cl
Brinta 75 gr
Whey protein 24 gr
2 volkoren broodjes
2 eetlepels honing
820 kcal 51 eiw 138 kh 11 vet


11.00
3 volkorenbroodjes
1 eetlepel honing
50 gram kalkoenfilet
1 eetlepel ketchup
1 mandarijn
367 kcal 16 eiw 66 kh 3 vet


13.00
3 volkorenbroodjes
1 eetlepel honing
50 gram kalkoenfilet
1 eetlepel ketchup

15.00
4 volkorenbroodjes
1 tonijn in water
4 eieren
3 eetlepels appelsiroop
926 kcal 79 eiw 89 kh 29 vet

18.00
120 gr basmati rijst
100 gr kip
100 gr aardappels
100 gr kalkoenfilet
845 kcal 85 eiw 113 kh 15 vet

20.30
whey proteine 23 gr
94 kcal 18 eiw 3 kh 2 vet

21.00
150 gr tonijn in water
100 gr kalkoenfilet
2 eieren
465 kcal 78 eiw 3 kh 14 eiw
Totaal 3869 kcal 319 eiw 469 kh en 76 vet. 33-49-18
Dit eet ik dan op op ma,wo en vr

En op dinsdag donderdag en in het weekend eet ik iets van 2700 kcal maar dan 40-40-20

Hijz ei tegen me dat ik elke week 150 kcal van dieet 1 af moet(ma,wo,vr) Want me lichaam raakt eraan gewend en steeds elke week gaat er 150 kcal af. Nou ik geloof het niet echt, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
 
Snap zijn beredenering van -150kcal PW niet. En waarom zou je niet gewoon elke dag ongeveer hetzelfde eten ipv om de dag veranderen? Natuurlijk moet je elke dag wel gevarieerd eten, maar om nu elke dag zo'n voedingsschema tot op de gram te moeten volgen is bijna niet te doen.

Zo aan zijn beschrijving en schema te zien, is dit wel iemand die erg veel discipline moet hebben er ook dus ook veel voor over heeft om zulke dingen tot op de gram nauwkeurig elke dag te kunnen eten. Dit zou ik beginners niet aanraden, dat heeft kans om averechts te werken als je denkt dat dit de enige manier is om je doelen te bereiken. Het moet ook nog wel leuk blijven, zeker voor een beginner.

Nu is het niet zo dat je niets aan zijn informatie hebt, maar het lijkt mij belangrijker om gewoon voor jezelf meer kennis te krijgen over voedingsmiddelen en hun energetische waarde. Dan kun je zelf gaan knutselen en weet je na verloop van tijd wel wat je op een dag kan of moet eten.
 
ja ik heb zelf wel een voedingsschemaopgesteld, maar juist door zijn voedingsschema raak ik in de war. Want hij zegt dat 2800 kcal te weinig is. Daardoor ben ik een beetje onzeker geworden van mijn schema.
 
JE kan het beide gaan proberen eerst jouwe 2 week ,, je merkt snel genoeg of je teveel kcal binne krijgt over een dag,,, dan groei je op verkeerde plekken,,

Dan ga je iets zakken ik koohlydraate Maar vet en eiwit laat je gewn hetzelfde...

En zo ga je knutselen je komt vanzelf het goede tegen dat je langzaam groeit en goed ;) Succes
 
Ja maar ik dacht van dit schema zal toch nooit werken want ik kan echt niet zoveel verbranden op een dag. 3900 kcal op kt dagen in de cut is wel erg veel.
 
waarom vertrouw je dit schema niet,?ziet er toch goed uit?
 
3900 kcal in de cut? :eek:
Wat zijn je stats?
 
Hallo mensen

2 weken geleden heeft er een bodybuilder bij mij hier een voedingsschema voor me opgesteld. Die kerel is nu al iets van 26 jaar actief in de sport. Hij heeft heel wat amateurtitels op zijn naam staan. Hij heeft zelf ook aan de mr.universe gedaan(niet gewonnen). Dus ik naar zijn gym fietsen, afspraak gemaakt en hij heeft me goed geholpen. Alleen ik vertrouw het voedingsschema niet echt :

Hijz ei tegen me dat ik elke week 150 kcal van dieet 1 af moet(ma,wo,vr) Want me lichaam raakt eraan gewend en steeds elke week gaat er 150 kcal af. Nou ik geloof het niet echt, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Een heel net schema hoor, maar wat zijn je stats? Goed uitgebalanceerd, om de dag wisselen is misschien wel goed maar ook heel vermoeiend....:D
D
 
3900 kcal in de cut? :eek:
Wat zijn je stats?

92 kg, 1,86m, 17,5%bf, ik doe gewoon ma wo en vr krachttraining + 300 kcal op cardio en dinsdag en donderdag heb ik basketballtraining.

Ik vertrouw dit schema niet omdat ik vind dat ik gewoon veel ste veel moet eten in de cut. Ik heb opzich geen probleem met om de dag eetschema veranderen, alleen zoals ik al zei 3900 kcal is toch echt te veel om te cutten.
 
Hulp nodig

Hallo

Mijn voedingsschema
ik hoop dat iemand me kan helpen

06:00 Eiwitten Koolhydraten Vetten KCal
2 gekookt eieren
50 G brinta
50 G RAW IRON Professional Weightgainer
600ml volle melk
1 appel
250ml water

09:00
1 blik tonijn in olie
1 banaan
250ml water

12:00
4 sneden bruinbrood
2 plakken Kip file
2 plakken Kaas
20 g Becel boter
1 pak ontbijt drink
250 ml water

14:00
4 sneden bruinbrood
chocoladepasta
20 G becel boter
250ml water

16:00
1 appel
1 banaan
250ml water

18:00
AVIND ETEN (altijd groente of pasta of kip of rund of vis)
5 gram creatine
750ml water

20:00
50 G RAW IRON Professional Weightgainer
500ml volle melk
500 G magere kwark
5 aardbeien
1 bannan
1 appel
500ml water



ik wil graag van alles appart weten hoeveel eiwitten, koolhydraten, vetten en Kcal ik in neem zodat ik helemaal onderaan mijn totaal van alles kan berekenen.
 
Laatst bewerkt:
whooaaaw! waar had jij nog een zo oud topic kunnen vinden om te bumpen... Dat op zich is al knap.
en dan dat voedingsschema van jou.... knappe kop die daar uit wijs kan worden hahahahaha
 
ik stuur hem opnieuw, is een beetje mislukt om een exel bestand te kopieren hiernaar toe XD
 
nu vraag ik me af hoe je in godsnaam bij een dood topic van 2008 komt en dat het je vervolgens een goed idee lijkt om daar jou eigen schema in te zetten? waarna het je ook leuk lijkt om je hele tekst te onderstrepen? wat is de gedachtegang hierachter? ben srs geinteresseerd.
 
Hallo

Mijn voedingsschema
ik hoop dat iemand me kan helpen

06:00 Eiwitten Koolhydraten Vetten KCal
2 gekookt eieren
50 G brinta
50 G RAW IRON Professional Weightgainer
600ml volle melk
1 appel
250ml water

09:00
1 blik tonijn in olie
1 banaan
250ml water

12:00
4 sneden bruinbrood
2 plakken Kip file
2 plakken Kaas
20 g Becel boter
1 pak ontbijt drink
250 ml water

14:00
4 sneden bruinbrood
chocoladepasta
20 G becel boter
250ml water

16:00
1 appel
1 banaan
250ml water

18:00
AVIND ETEN (altijd groente of pasta of kip of rund of vis)
5 gram creatine
750ml water

20:00
50 G RAW IRON Professional Weightgainer
500ml volle melk
500 G magere kwark
5 aardbeien
1 bannan
1 appel
500ml water



ik wil graag van alles appart weten hoeveel eiwitten, koolhydraten, vetten en Kcal ik in neem zodat ik helemaal onderaan mijn totaal van alles kan berekenen.


ga je nu srs. jou voedingsschema posten in iemand anders zn topic dat ook nog is 4 jaar oud is?

power_rangers_facepalm_space_delimited_demotivational_poster_1249607259-s640x512-82176.jpg
 
Rofl wilde bijna reageren op OP's post, is dat f*cking 2008.
 
Back
Naar boven