MuscleMeat

Bloedwaarde laten testen bij de docter?

Bezoekers in dit topic

grimlock2009

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2011
Berichten
417
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Nu ga ik vaak naar de supplementen winkel (TNHC) om proteines en preworkouts te kopen ect.
De man achter de balie zij dat het soms wel goed is om je bloedwaarde te laten testen bij de docter.
Dit omdat je toch aan behoorlijk wat supplementen zit.

Ik neem

Creatine Monohydraat
Multi Vitamine
Whey Protein
Vit B5
Casein protein
Swollen
Mutant Mass

In de cut zal ik ook de oude Dexaprine gebruiken
Weten jullie of een bloedwaarde test altijd verzekert wordt? Je kan wel snappen dat ik geen zin heb om er voor te betalen.
Of valt dit onder je "Eigen risico" ? ik heb geen idee


Thnx

ps: het lijkt me goed om te doen omdat ze thuis denken dat ik zo ongezond bezig ben met een raar diet van kip en broccoli en rijst -.-
kan ik het ze ff in hun gezicht douwen en laten zien dat ik neem ik aan 10 x gezonder ben
 
Joa dat wordt verzekerd, in België toch. Persoonlijk weet ik niet waarom een gezond iemand dit nodig acht maar als je perse je familie ongelijk wilt geven dan kan ik dat ergens wel begrijpen. Alleen spijtig dat er nergens opstaat hoe gezond je bent. Je zou je ldl en hdl ratio kunnen gebruiken voor wat je risicofactor is qua cholesterol, dit wordt soms automatisch gedaan door het labo. Maar voor de rest is er weinig waarmee je kan bewijzen dat je 10keer gezonder bent dan hun, hoogstens kan je aantonen dat er niks mis is met jou.
 
Joa dat wordt verzekerd, in België toch. Persoonlijk weet ik niet waarom een gezond iemand dit nodig acht maar als je perse je familie ongelijk wilt geven dan kan ik dat ergens wel begrijpen. Alleen spijtig dat er nergens opstaat hoe gezond je bent. Je zou je ldl en hdl ratio kunnen gebruiken voor wat je risicofactor is qua cholesterol, dit wordt soms automatisch gedaan door het labo. Maar voor de rest is er weinig waarmee je kan bewijzen dat je 10keer gezonder bent dan hun, hoogstens kan je aantonen dat er niks mis is met jou.

Oke ik zal als ik naar de docter ga om een Hdl en ldl ration vragen en of dat nodig is.

Alvast hardstikke bedankt :)
 
Oke ik zal als ik naar de docter ga om een Hdl en ldl ration vragen en of dat nodig is.

Alvast hardstikke bedankt :)

Je kan ook zeggen dat je je wat moe voelt en dat hij wat vitamintjes moet laten testen; omdat je vriendin dit en dat tekort had en dat heeft haar erg geholpen.

Hoewel veel vitamine geen goede weergave zijn van je voedingspatroon. Maar dat weten jouw ouders toch niet:D
 
Je kan ook zeggen dat je je wat moe voelt en dat hij wat vitamintjes moet laten testen; omdat je vriendin dit en dat tekort had en dat heeft haar erg geholpen.

Hoewel veel vitamine geen goede weergave zijn van je voedingspatroon. Maar dat weten jouw ouders toch niet:D

hahahahah ja dat kan ook de multi vitamine die ik gebruik is nu nog Solgar Formula VM-75

[Link niet meer beschikbaar]

maar als ik volgende maand ga cutten en onder de 12 % kom switch ik naar Multi pro

http://www.scitecsupplements.co.uk/ekmps/shops/ownlogosupply/resources/Design/multi-pro.png
 
ps: het lijkt me goed om te doen omdat ze thuis denken dat ik zo ongezond bezig ben met een raar diet van kip en broccoli en rijst -.-

Dat is ook tamelijk ongezond. Dus ik geef ze gelijk
 
Dat is ook tamelijk ongezond. Dus ik geef ze gelijk

wow wat zeg jij nou op een BB forum dat kip 150gr (gebakken) en 80 gr zilvervlies rijst en 300 gram broccoli ongezond is ?!
 
Bloed test verzekerd?
Ook in Nederland?
Met welke reden en welke waardes krijg je dan uiteindelijk?
 
wow wat zeg jij nou op een BB forum dat kip 150gr (gebakken) en 80 gr zilvervlies rijst en 300 gram broccoli ongezond is ?!

Denk dat hij doelt op eentonigheid.


Ja ik moet wel een deel betalen 3euro, maar de rest wordt vergoed. Sommige bloedtesten noemen labratoria ongegrond, of voor één patient specifiek overbodig, dan kost het duurder omdat die ene bepaling dan niet vergoed wordt. Dat was bij mij het geval toen ik 1,25(OH)2D3 liet bepalen bv.
 
Back
Naar boven