AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Er is een boek uit 2013 en er komt een nieuwe editie.
Wat is het grote verschil? Anders bestel ik die van 2013.
 
Is het echt nodig om het hele boek te gaan lezen of kan ik direct door gaan naar de voeding/training gedeelte?
Ik ben nu bij hoofdstuk 3 maar heb geen zin om zoveel te gaan lezen haha.
 
Is het echt nodig om het hele boek te gaan lezen of kan ik direct door gaan naar de voeding/training gedeelte?
Ik ben nu bij hoofdstuk 3 maar heb geen zin om zoveel te gaan lezen haha.

Lol.. is het echt nodig om alleen je biceps te trainen? Ik heb geen zin om benen te doen..

lees gewoon het hele boek.. het is het waard!
 
Lol.. is het echt nodig om alleen je biceps te trainen? Ik heb geen zin om benen te doen..

lees gewoon het hele boek.. het is het waard!

Hahaha! Ben gewoon erg benieuwd naar het resultaat, omdat ze vaak in het boek vertellen dat je binnen 28 dagen al een groot verschil ziet.
 
in de tijd dat je hier hebt zitten rondneuzen had je hoofdstuk 1 al gelezen kunnen hebben haha..
maar goed ik heb alles gewoon gelezen en vond het de moeite waard.. denk dat er genoeg mensen hier zijn die weten dat je in 28 dagen al redelijk zichtbaar resultaat kan boeken met gezonde voeding en sport.. het boek is geen heilige bijbel maar leert je meer de basics aan over voeding en berekenen van macro's je eigen voedingsschema maken etc.

dus ik zou gewoon lekker het hele boek lezen dan weet je zeker dat je alles weet ;)
 
Alles lezen, het is juist het geheel wat het goed maakt.
 
Het draait allemaal om de calorie balans. Eet je meer dan je verbrandt, kom je aan. Verbrand je meer dan je eet, val je af. Zo simpel is het. Om spier aan te komen, moet je toch echt wat overschot hebben, of je moet supergenen hebben. Om vet kwijt te raken, moet je lager zitten dan je verbruik.

En stel dat iemand vet wilt verliezen maar gekweekte spieren wilt behouden, die persoon eet dan onder onderhoud en verliest degene dan zo geen spieren. Of verlies je altijd wat spieren door vetverlies?

Proteinepoeders (caseinwhey mix) adverteren altijd dat je ze in moet nemen voor een vol gevoel en zo een tijd niks hoeft te eten. Hierdoor behoud je spier omdat je lichaam dan voldoende proteine heeft (voor reparatie en andere dingen dagelijks), en brandt het vet voor energie, begrijp ik dit goed. Of is de realiteit toch anders?
 
En stel dat iemand vet wilt verliezen maar gekweekte spieren wilt behouden, die persoon eet dan onder onderhoud en verliest degene dan zo geen spieren. Of verlies je altijd wat spieren door vetverlies?
Beginners winnen nog wel wat spier terwijl ze vet verliezen, of behouden alles, maar algemeen gesproken heb je extra of onderhouds kcal nodig, die spieren ontstaan immers niet uit het niets en om ze te behouden is er een positieve stikstofbalans vereist.
 
Dus zou je in de ochtend whey shakes kunnen innemen om vervolgens je dagelijkse bezigheden te bezigen en val je af maar behoud je spieren?
Whey is snel en creeert positieve stikstofbalans?
 
Lees eerst dat boek nou maar eens i.p.v. al die overbodige vragen te stellen.
 
Ik heb het e-book in het Engels, maar is deze er ook in een Nederlandse versie?
 
In het NL!? come on son!!!

Haha EN ook goed hoor, maar NL leest toch altijd ff nét iets makkelijker weg vind ik! :) Heb namelijk nog wel eens dat ik bepaalde termen op moet zoeken...
 
Houden jullie je korte- en lange termijn doelen in één overzicht bij? Of apart? Hoe ik het nu in mijn hoofd heb om te doen is bijvoorbeeld al mijn doelen in Excel zetten:
- 1 tabblad met mijn korte termijn doelen (bijv: aankomende weken max 1kg afvallen per week, elke dag aan de macros houden, 3x per week fullbody volledig uitvoeren (ICF5x5) etc.)
- 1 tabblad met mijn lange termijn doelen (bijv. vóór 1-7-2015 75kg wegen met een BF% van max. 12%, eind 2015 80kg wegen met max 15% BF etc.)
- 1 tabblad met mijn voltooide doelen, zowel de korte- als lange termijn doelen.

Hebben jullie het ook ongeveer op deze manier gedaan?
 
Je kan het zo doen, of je houdt op DBB een log bij en zet daar alles in de OP. Ik heb zelf doelen enz uit het hoofd gedaan.
 
Oké dank Big T! Misschien idd maar een keer een log openen hier op het forum! :)

Heb jij echt gemerkt dat het heeft geholpen om doelen te stellen? Ik heb er een aantal opgeschreven en moet zeggen dat ik er onbewust wel behoorlijk vaak op een dag eraan denk.
 
leuk boek dit alleen niet wat ik zoek. Alles wat erin staat wist ik al. Weet iemand of er een boek is die puur gericht is op voorbereiding naar wedstrijd toe? Hoeveel cardio je moet doen en wanneer etc
 
Oké dank Big T! Misschien idd maar een keer een log openen hier op het forum! :)

Heb jij echt gemerkt dat het heeft geholpen om doelen te stellen? Ik heb er een aantal opgeschreven en moet zeggen dat ik er onbewust wel behoorlijk vaak op een dag eraan denk.
Het helpt wel om realistisch te zijn voor jezelf, maar ik was er ook niet teveel mee bezig. Het moet ook leuk blijven voor jezelf. Voor wedstrijden moet alles veel strikter.

leuk boek dit alleen niet wat ik zoek. Alles wat erin staat wist ik al. Weet iemand of er een boek is die puur gericht is op voorbereiding naar wedstrijd toe? Hoeveel cardio je moet doen en wanneer etc

Layne Norton heeft er een goed artikel over geschreven http://www.bodybuilding.com/fun/layne36.htm

Check ook http://www.bodyrecomposition.com/ultimate-diet-20/
 
Back
Naar boven