AndroidHealthClinic

Logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik zou die slingshot (voorlopig) in de kast laten liggen maar wie ben ik, jij gaat toch niet eens zijn en een pleidooi schrijven waarom jij 'em wel (al) nodig vind :D
Waarom?

Succes met je herstel man.
Thnx

Trouwens lang geleden dat ik je weer online zie. Weer terug aan het ijzer?
 
Laatst bewerkt:
Na 7 jaar niks te hebben gedaan kerel :eek:
 
Na 7 jaar niks te hebben gedaan kerel :eek:
Lamme hond! Hoe gaan de trainingen nu? Ga je een log bijhouden?

Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
#Front squat
20 x 5
40 x 5 x 2
50 x 5 x 3

#KB swings
12 x 10
16 x 10 x 4

#Lunge
BW x 10 x 3

#Ham curls
blue band x 8
orange band x 8 x 3

#Standing calf raise
60 x 10
70 x 10 x 3

#Golfers lift
8 x 10 x 2

#Inch 'pro' dummbell lift
44.5 x 5
44.5 x 3
44.5 x 2
44.5 x 1 x 3

#Vacuums
10 x 2

Spinal decompression 2m30

#Grip
 
Laatst bewerkt:
De slingshot is volgens Mark Bell een ideale tool voor rehab. Het ontlast je borst en schouders als je de slingshot niet gebruikt om te overloaden. Chains zou je daar ook voor kunnen gebruiken. De gewichten zijn zoals je ziet erg licht.
Zelf moet ik voorkomen dat ik mijn borst te zwaar train tot mijn bovenrug sterker is geworden. Slingshot gebruik ik nu specifiek om triceps te trainen.
 
Ik heb een logje kerel :)
Destijds uitval gehad, kon niet meer sporten.. lang verhaal.. gezondheid zeg maar.. kreeg paniekaanvallen tijdens het sporten o.a.
 
Ik heb een logje kerel :)
Destijds uitval gehad, kon niet meer sporten.. lang verhaal.. gezondheid zeg maar.. kreeg paniekaanvallen tijdens het sporten o.a.
Dat is niet chill maar mooi om te zien dat je de sport weer hebt opgepakt.

Loop sinds ik mijn mobiliteit probeer te verbeteren al een tijd te kloten met mijn linker enkel. Had dit mijn vorige fysio Bart (jaren geleden) laten onderzoeken en die kwam met het verhaal dat hij hier niets aan kon doen en dat het misschien wel een aangeboren afwijking was, hmmmm :rolleyes:.
Iedere training werk ik specifiek aan mijn enkels maar geen enkele verbetering tot gisteren. Bij de spinal decompression hang ik aan mijn enkels en kreeg ik wat kramp in mijn linker enkel. Voelde ook wat kraken wat best fijn voelde (alsof er iets weer op de juiste plek terug schoot). Daarna langzaam met mijn voet gaan roteren wat behoorlijk pijn deed (maar een fijne pijn als je begrijpt wat ik bedoel). Mobiliteit daarna was direct beter maar de spieren rondom mijn enkel waren flink aan het zeuren. Waar dat hangen toch niet goed voor is.
Misschien krijg ik die enkel dan toch nog ooit eens mobiel. Weet ook niet of de enkel problemen onderdeel zijn geweest van de overige klachten in mijn bekken en of schouder.
 
Heftig maar wel fijn want mijn enkel is in een paar dagen flink vooruit gegaan.

Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

#Pull up - band support
Blue band x 8 x 2
Orange + yellow band x 8 x 2

#DB row
24 x 8 x 3

#Facepull
20 x 10 x 3

#Barbell curl
20 x 8
30 x 8 x 2

#Hammer curl
15 x 8 x 3

#KB curl
12 x 8 x 3

#Planks - knees
30 sec x 4

Spinal decompression 2m30

Vandaag eindelijk mijn lacrosse ballen binnen en heb er meteen een paar peanuts van gemaakt. Die dingen zijn top. Mijn hele ruggenwervel afgelopen met beide peanuts en stond ervan versteld hoeveel spanning er nog zat op bepaalde plekken (met name aan de linkerzijde). Ze zijn echt fijn tussen je schouderbladen. Ga hier iedere dag mee aan de slag.

FullSizeRender.jpg
 
Die dingen zijn top. Mijn hele ruggenwervel afgelopen met beide peanuts en stond ervan versteld hoeveel spanning er nog zat op bepaalde plekken (met name aan de linkerzijde). Ze zijn echt fijn tussen je schouderbladen. Ga hier iedere dag mee aan de slag.

Maakt je fysio dat niet los dan ???
 
Update fysio:
Een korte sessie vandaag. Beide gluteus goed geprikt. Hij heeft tevens nog een naald gezet in peroneus die de enkel stabiliseert. Bij de achterkant linker knie zit ook al jaren een tender spot. Dacht dat dit vanuit de hamstrings kwam maar bleek de plantaris te zijn. Ook daar 1 naald in gezet.
Had het nog met hem gehad over de spontaan verbeterde mobiliteit van mijn linker enkel. Het hangen aan de enkels en het kraken in de enkel zou volgens hem een hardnekkige verkleving kunnen zijn geweest die door de hoge spanning los werd getrokken. Bekken, onderrug en schouder klachten kunnen goed zijn voortgekomen uit mobiliteitsproblemen van de linker enkel. Weer een klacht die ik van het lange lijstje kan schrappen. :D

Maakt je fysio dat niet los dan ???
Dat zou kunnen maar dan moet ik denk ik per sessie 10x zo lang op een bankje blijven liggen.
Aan je ruggenwervels zitten naar hoe ik het inschat duizenden of misschien wel tienduizenden kleine stabiliteitspiertjes (rotatores, multifidus en semispinalis).
obliques1317412807928.png

dalton04_1_3241.gif


Daarnaast zitten nog eens je erector spinae, quadratus lomborum, rhoimboids, trapesius, etc, etc aan je wervels vast. Het is dus onmogelijk om werkelijk elk spastisch spiertje te vinden en te behandelen in een sessie. De meest ernstige klachten zal hij behandelen maar in al die kleine spiertjes kun je geen naald in zetten. Dat is het voordeel van zelf behandeling. Je kunt zelf op zoek gaan naar de gevoelige plekken en in je eigen tijd behandelen (meerdere keren per dag indien nodig).
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of voorafgaand aan de zwangerschap(pen) van chick zijn chick wekelijks de fysio gecontracteerd werd, er constant gedeload werd terwijl de dagelijkse routine van o.a. masseren van knopen, spinal decompression & mobility drills in het schema bleef.

- succes met herstel man :thumbs:
 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

#OH press
20 x 8
30 x 8
35 x 8 x 3

#Upright row
35 x 8 x 3

#Side raise
10 x 8 x 3

#Front raise
-

#KB bottom up press
8 x 5
12 x 5
16 x 5
16 x 3

#Wirst extensions
8 x 10 x 3

#Vacuums
10 x
10 x

Spinal decompression 2m30
 
#Squat
20 x 8
30 x 8
40 x 8
50 x 8
60 x 8 x 2

#KB swings
18 x 12 x 4

#OH press
20 x 8
30 x 8 x 3

#Seated row
40 x 10
50 x 10 x 4

#OH tricep extension
20 x 10 x 4

#Incline db curl
10 x 10
12 x 10 x 3
 
1ste training weer sinds 6 oktober of niet alles gelogd ?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven