Fitness Seller

Beginner (vet verlies) (opbouw spieren) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Motivatedmind

Novice
Lid geworden
27 nov 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
57kg
Beste mensen,

Al een tijdje probeer ik om beter in mijn vel te zitten dus ben ik gaan fitnessen. Ik heb alleen wel een paar vragen.

Hoe ziet een dagelijks dieet eruit voor een vrouw die vet wilt verliezen, maar ook meer spieren wil en is het mogelijk om vet te verliezen en spieren te laten groeien tegelijk.

Ik heb whey gekocht voor aanvulling van eiwitten op mijn dagelijkse voeding. Is er nog iets anders wat jullie aanraden als ik serieus en veel ga trainen?

Hopelijk kunnen jullie me nog een paar tips geven voor ik echt ga beginnen!
 
Installeer de myfitnesspal app, en begin met het maken van een voedingsschema.

Proteine 2g per kg lichaamsgewicht, vet 1g per kg, de rest aanvullen met koolhydraten. Lees de stickies eens door hier op het forum. Daar staan veel bruikbare tips!
 
Start met eten op onderhoud
 
even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 209
even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
Omg marina, kan dit niet beter sticky worden, hoe vaak post je deze wel niet :)
 
ach jah... zolang dezelfde vraag gesteld wordt, dan zal het antwoord ook wel hetzelfde blijven. In die zin heeft ze gelijk natuurlijk :)
 
even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Lees dit goed door.. Dit zal je het meest helpen. Wel ervoor zorgen dat je eerst de eiwitten en vetten invult en dan pas de overige kcal met koolhydraten.

Beste mensen,

Al een tijdje probeer ik om beter in mijn vel te zitten dus ben ik gaan fitnessen. Ik heb alleen wel een paar vragen.

Hoe ziet een dagelijks dieet eruit voor een vrouw die vet wilt verliezen, maar ook meer spieren wil en is het mogelijk om vet te verliezen en spieren te laten groeien tegelijk.

Ik heb whey gekocht voor aanvulling van eiwitten op mijn dagelijkse voeding. Is er nog iets anders wat jullie aanraden als ik serieus en veel ga trainen?

Hopelijk kunnen jullie me nog een paar tips geven voor ik echt ga beginnen!

Probeer niet alles in 1x perfect te doen. het is beter om gewoon te beginnen en gaan de weg dingen aan te passen. Al lijkt mij met 57kg nog afvallen niet ideaal...
 
" Hoe ziet een dagelijks dieet eruit voor een vrouw die vet wilt verliezen, maar ook meer spieren wil en is het mogelijk om vet te verliezen en spieren te laten groeien tegelijk."

Deze vraag wordt beantwoord in dit boek. Dit boek/onderwerp staat bovenaan in de sticky van het tabblad 'vetverlies'

Sticky - Boek: Burn the Fat Feed the Muscle: vet verliezen en volle spieren overhouden

Wel in het engels.

The Pirate Bay - The galaxy's most resilient bittorrent site

Succes.

Is inderdaad een aanrader, ik heb hem zelf gewoon gekocht ipv via Pirate Bay.
 
Installeer de myfitnesspal app, en begin met het maken van een voedingsschema.

Proteine 2g per kg lichaamsgewicht, vet 1g per kg, de rest aanvullen met koolhydraten. Lees de stickies eens door hier op het forum. Daar staan veel bruikbare tips!

Thanks, dit ga ik ook proberen!
Moeten nog wat kilo's eraf.
 
Back
Naar boven