MuscleMeat

Vast op gewicht? wat nu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Derpxoxo

Novice
Lid geworden
3 jan 2017
Berichten
18
Waardering
12
Lengte
1m78
Massa
93kg
Ik ben sinds 22 augustus begonnen met afvallen, ik ben bij 116,6 KG begonnen met een doel om 30 KG af te vallen in een heel jaar.
Het is tot nu toe heel snel gegaan, nu 3,5 maand later ben ik 23,1 kg afgevallen en weeg nu 93,5 KG.

Ik sport 7 dagen per week en let flink op mijn voeding (Weinig khoolydraten veel eiwitten) tijdens het sporten doe ik ongeveer een uur kracht training en 30 min cardio.
Ook hier merk ik dat progressie snel gaat, ik bouw spier op en heb gelukkig (nog) geen hangend vel.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik al 2 weken op het zelfde gewicht zit, misschien niet heel gek aangezien de feestdagen.
Ik heb tijdens de kerstdagen minimaal gesport en niet naar mijn voeding gekeken, het zelfde geld voor oudjaarsdag en nieuwjaarsdag.

Ik had het met een collega er over dat het frustrerend is om twee weken lang vast te zitten, hij heeft mij toen verteld dat de kans groot is dat ik niet verder zal afvallen
dan ongeveer 88 kilo, dit was best wel k*t om te horen.

Weet iemand hier of de kans groot is dat ik niet verder kan afvallen? Mijn doel is om in April de 80 kilo te behalen, dit leek tot kort een heel realistisch doel.
Maar nu het wat moeilijker gaat twijfel ik of dit haalbaar is.
 
Mss nog een weekje of 2 afwachten. Als je terug gaat sporten ga je ook terug meer kcal verbruiken.

Als je na 2 weken van terug te sporten niet bent afgevallen zou ik mn kcals nog wat verminderen.

Hoe kan hij weten dat je gaat blijven steken op 88kg? Wat een hoop onzin.
 
Mss nog een weekje of 2 afwachten. Als je terug gaat sporten ga je ook terug meer kcal verbruiken.

Als je na 2 weken van terug te sporten niet bent afgevallen zou ik mn kcals nog wat verminderen.

Hoe kan hij weten dat je gaat blijven steken op 88kg? Wat een hoop onzin.

In eerste instantie dacht ik precies hetzelfde, maar na zijn bericht nogmaals gelezen te hebben denk ik dat zijn collega bedoelt dat hij in april rond de 88 kilo zal wegen en geen 80 kilo - zoals TS graag zou willen.

Derpxoxo Right? Of heb ik het verkeerd begrepen?
 
Yep, misschien niet zo heel handig opgeschreven!
 
In eerste instantie dacht ik precies hetzelfde, maar na zijn bericht nogmaals gelezen te hebben denk ik dat zijn collega bedoelt dat hij in april rond de 88 kilo zal wegen en geen 80 kilo - zoals TS graag zou willen.

Derpxoxo Right? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Ik wilde bijna zeggen dan heb ik het verkeerd begrepen.Heb het nog eens nagelezen en duidelijk was het niet :)

Aan de TS: ik zou toch niet op een crash dieet gaan om toch maar die 80 kg te halen tegen een bepaalde tijd.
Beter geleidelijk aan. Maakt toch niet uit of je het niet haalt op de tijd die jij vooropstelt. Is toch alleen belangrijk als je aan wedstrijden doet om tegen een bepaalde tijd klaar te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Either way, denk dat je je er niet door moet laten demotiveren. Je kan niet weten hoe je lichaam erop zal reageren - je zal het vanzelf wel zien. Als je het op een juiste manier aanpakt dan zit je aan een tekort van max. 3500 kcal per week, wat neerkomt op een verlies van 0,5 kg (theoretisch gezien). Dus ik snap wel waarop je collega dat gebaseerd heeft, maar alsnog betekent het niet dat 't ook zo zal zijn in praktijk.
 
Dankje voor de tips! Ga het even twee weken afwachten, mogelijk nu het normale ritme weer begint dat het afvallen verder gaat.
Ik doe niet aan een crash dieet, is allemaal maar tijdelijk en slecht voor spieropbouw.

Dit heeft me ook al wat gerust gesteld :)
 
Denk dat die twee weken ook wel goed is geweest voor je lichaam, soort van refeed. Succes verder, maar dat komt vast goed!
 
Bedankt komt hopelijk goed! Ben er bijna (hopelijk)
 
Hou er ook rekening mee dat als je afvalt je onderhoud ook omlaag gaat.
 
Klopt, misschien ook verstandig om eens weer kritisch te kijken naar mijn huidige "voedingsplan".
 
Helaas gaat het de afgelopen paar weken toch niet geweldig.

Week na deze post was er 1 kilo af, maar sinds dien sta ik weer redelijk vast op gewicht.
Vorige week donderdag was er in eens 3 KG af, had bijna niks gegeten op die dag i.v.m. werk en woog toen 89,5.
Afgelopen woensdag stond ik weer op de weegschaal en toen was het in eens 91,5 wat een teleurstelling was, had wel iets meer verwacht in gewicht maar niet zoveel.
Nu stond ik vandaag weer op de weegschaal en tot mijn schrik woog ik nu weer 92 kilo, in minder dan een halve week 500 gram bijgekomen zonder dat ik veel speciaals gegeten had.

Vandaag heb ik mijn voeding schema en sport schema eens op papier gezet, volgens mij eet ik voor iemand van mijn lengte en gewicht in combinatie met 7 dagen per week sporten niet veel.
Hebben jullie misschien tips wat ik kan verbeteren? Voorheen nam ik voor het slapen een bak kwark, hier ben ik mee gestopt omdat ik dacht dat er teveel calorieën in zaten, ik ga beginnen met dit weer te pakken.
 

Bijlagen

  • Voeding en beweging.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 129
Helaas gaat het de afgelopen paar weken toch niet geweldig.

Week na deze post was er 1 kilo af, maar sinds dien sta ik weer redelijk vast op gewicht.
Vorige week donderdag was er in eens 3 KG af, had bijna niks gegeten op die dag i.v.m. werk en woog toen 89,5.
Afgelopen woensdag stond ik weer op de weegschaal en toen was het in eens 91,5 wat een teleurstelling was, had wel iets meer verwacht in gewicht maar niet zoveel.
Nu stond ik vandaag weer op de weegschaal en tot mijn schrik woog ik nu weer 92 kilo, in minder dan een halve week 500 gram bijgekomen zonder dat ik veel speciaals gegeten had.

Vandaag heb ik mijn voeding schema en sport schema eens op papier gezet, volgens mij eet ik voor iemand van mijn lengte en gewicht in combinatie met 7 dagen per week sporten niet veel.
Hebben jullie misschien tips wat ik kan verbeteren? Voorheen nam ik voor het slapen een bak kwark, hier ben ik mee gestopt omdat ik dacht dat er teveel calorieën in zaten, ik ga beginnen met dit weer te pakken.

Je moet je niet zo laten ontmoedigen door wat je ziet staan op de weegschaal. Drie weken geleden woog je nog 93,5kg en vandaag gaf het 92 kg aan. Dat is 1,5 kg in drie weken tijd! Je moet echt niet te hard van stapel lopen en geen onrealistische doelen stellen. Dan maar zo dat je niet die 80 kg in april kan halen, maar je komt er wel stapje voor stapje. :)

En je gewicht blijft maar schommelen - dat is heel normaal. Dat heeft te maken met allerlei zaken zoals darminhoud, maaginhoud, blaas, vocht etc etc... Ik kan uit jouw tekst halen dat je jezelf dus dagelijks weegt. Bereken je wekelijkse gemiddelde, dat is veel realistischer dan wat de weegschaal je dagelijks laat zien. (Dus tel alles op van een week en deel het door zeven).

No worries, je doet het prima - adem in adem uit :p
 
Je moet je niet zo laten ontmoedigen door wat je ziet staan op de weegschaal. Drie weken geleden woog je nog 93,5kg en vandaag gaf het 92 kg aan. Dat is 1,5 kg in drie weken tijd! Je moet echt niet te hard van stapel lopen en geen onrealistische doelen stellen. Dan maar zo dat je niet die 80 kg in april kan halen, maar je komt er wel stapje voor stapje. :)

En je gewicht blijft maar schommelen - dat is heel normaal. Dat heeft te maken met allerlei zaken zoals darminhoud, maaginhoud, blaas, vocht etc etc... Ik kan uit jouw tekst halen dat je jezelf dus dagelijks weegt. Bereken je wekelijkse gemiddelde, dat is veel realistischer dan wat de weegschaal je dagelijks laat zien. (Dus tel alles op van een week en deel het door zeven).

No worries, je doet het prima - adem in adem uit :p
De kut mentaliteit waar je niets met gaat bereiken niet omdat jij het niet kunt dat ts het niet kan.
 
De kut mentaliteit waar je niets met gaat bereiken niet omdat jij het niet kunt dat ts het niet kan.

Ik probeer alleen te zeggen dat hij niet ontmoedigd moet raken door wat de weegschaal hem laat zien. Hoe sneller mensen het willen des te sneller ze het ook weer aan kunnen komen. 0,5 kilo per week lijkt mij het meest optimale voor ieders lichaam. Ik neem aan dat TS al aan de max -500 kcal cut zit (aangezien hij het heel snel kwijt wil allemaal, maar het blijft een aanname) en daarnaast traint hij zelfs zeven dagen per week. Maar goed, the stage is all yours, ik ben benieuwd naar jouw advies.
 
Bedankt voor de reacties!
Heb een bijlage toegevoegd aan mijn vorige reactie met mijn voedingschema en sportschema.

Ondanks dat ik hier niet vaak reageer, kijk ik wel veel op deze forum. Vind dat Selina altijd heel motiverend reageerd!

Toen ik begon met afvallen en een doel van 30 kg in een jaar tijd had zei een fitness coach bij mijn gym dat ik dat het geen realistisch doel is. Nu 4-5 maanden later zit ik al bijna aan mijn doel. Waar een wil is is een weg en zolang je er zelf in geloofd kun je alles voor elkaar krijgen. Dus ik snap Drunkenmaster ook wel vanuit dat standpunt.

Hebben jullie misschien advies wat ik kan verbeteren aan mijn voeding of sportschema? Ik heb deze zelf opgezet zonder professioneel hulp zoals bijvoorbeeld een dietist, tot een paar weken terug viel ik er 1-2 kg per week mee af maar dat is helaas niet meer.
 
Ik probeer alleen te zeggen dat hij niet ontmoedigd moet raken door wat de weegschaal hem laat zien. Hoe sneller mensen het willen des te sneller ze het ook weer aan kunnen komen. 0,5 kilo per week lijkt mij het meest optimale voor ieders lichaam. Ik neem aan dat TS al aan de max -500 kcal cut zit (aangezien hij het heel snel kwijt wil allemaal, maar het blijft een aanname) en daarnaast traint hij zelfs zeven dagen per week. Maar goed, the stage is all yours, ik ben benieuwd naar jouw advies.
12 kg voor april is echt wel makkelijk te doen als hij het echt wil teminste als je niet afvalt is het gewoon kcal verminderen.
 
Bedankt voor de reacties!
Heb een bijlage toegevoegd aan mijn vorige reactie met mijn voedingschema en sportschema.

Ondanks dat ik hier niet vaak reageer, kijk ik wel veel op deze forum. Vind dat Selina altijd heel motiverend reageerd!

Toen ik begon met afvallen en een doel van 30 kg in een jaar tijd had zei een fitness coach bij mijn gym dat ik dat het geen realistisch doel is. Nu 4-5 maanden later zit ik al bijna aan mijn doel. Waar een wil is is een weg en zolang je er zelf in geloofd kun je alles voor elkaar krijgen. Dus ik snap Drunkenmaster ook wel vanuit dat standpunt.

Hebben jullie misschien advies wat ik kan verbeteren aan mijn voeding of sportschema? Ik heb deze zelf opgezet zonder professioneel hulp zoals bijvoorbeeld een dietist, tot een paar weken terug viel ik er 1-2 kg per week mee af maar dat is helaas niet meer.
Wat soort cardio doe je?
Het is vooral mentaal belangerijk dat je je doel haalt voor verschillende reden.

Welke vorm van cardio doe je?
Als je bv fiets zou ik overstappen naar een stairmaster of threadmill op een hoge incline wandelen omdat je daar de snelheid kunt instellen als je fiets bv en je word moe ga je automatisch vertragen.

Als je zo doorgaat en de laatse weken nog wat extra geeft kom je makkelijk op de 80 kg in april ;)
 
Wat soort cardio doe je?
Het is vooral mentaal belangerijk dat je je doel haalt voor verschillende reden.

Welke vorm van cardio doe je?
Als je bv fiets zou ik overstappen naar een stairmaster of threadmill op een hoge incline wandelen omdat je daar de snelheid kunt instellen als je fiets bv en je word moe ga je automatisch vertragen.

Als je zo doorgaat en de laatse weken nog wat extra geeft kom je makkelijk op de 80 kg in april ;)
Vooral gewoon elke dag kracht, ongeveer twee keer per week een uur op loopband 15% helling 8 km/u.

Verbrand dan zo"n 1200 kcal maar ben bang dat ik dan eerder spier verbrand als vet.
 
Back
Naar boven