AndroidHealthClinic

Vetpercentage na 2 maand nauwelijks lager

Bezoekers in dit topic

Robertt

Novice
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
25
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
70kg
Hoi,

Sinds 2 maand ga ik 3 keer per week naar de sportschool. Ik train hier serieus & merk ook al dat alles bij het lichaam wat strakker wordt. Mijn lengte is 1,83m, weeg 70kg & vetpercentage is 16,5%. Ik ben van mezelf al behoorlijk slank behalve bij m'n heupen, hier zit al het vet.

Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen naar 12 - 13%. Nu weet ik dat dit natuurlijk niet te doen is in 2 maanden, maar ik verwacht wel dat na 2 maanden mijn vetpercentage al rond de 15,5% kan liggen? Toen ik begon was mijn vetpercentage namelijk 16,8%, ik heb dus niet erg veel vooruitgang geboekt op het een wat strakker lichaam krijgen na.

Uiteraard let ik ook op mijn voeding. Hieronder is een schema te zien van een dag:
09:00;
- Whey shake
- 2 volkoren crackers met 30+ belegen kaas
- Een kop thee

10:30;
- 2 koppen koffie
- Rijstwafel met zout
- Stuk fruit

12:30;
- 1 gebakken ei
- 2 broodjes kipfilet
- 2 volkoren crackers met 30+ belegen kaas
- Glas melk

15:00;
- 1 kop koffie
- Stuk fruit
- Rijstwafel met zout

18:00;
- Eten wat de pot schaft (ik woon nog thuis)

We eten 1 keer per week friet, verder 4 dagen aardappelen met groente & meestal een dag rijst met prutje en een dag pasta.

20:00;
- Rijstwafel met zout
- Een kop thee
- Eventueel (als ik honger heb) nog brood met kipfilet of kaas

22:00;
- 250gr. magere kwark

Al met al kom ik volgens de MyFitnessPall app uit op ongeveer 1800kcal. Dit zou toch netjes moeten zijn wil ik mijn vetpercentage verlagen?

Nu komt m'n vraag:

Is er iemand die enig idee heeft waarom mijn vetpercentage niet "snel" omlaag gaat ondanks mijn redelijk goede voeding (naar mijn idee) & wat kan ik hieraan veranderen wil ik alles wat sneller laten verlopen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt in elk geval!

Mvg, Robert
 
Wat zegt de weegschaal en de Spiegel?

Jij gaat echt wel heel mager worden dan. 183 op 70 kg en je wil nog 4% verder zakken.
 
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gemeten is. Jij zegt dat het te zien is, maar een afname van 0,3% lijkt me toch niet te zien
 
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gemeten is. Jij zegt dat het te zien is, maar een afname van 0,3% lijkt me toch niet te zien

Zal gewoon een schommeling zijn in de meting zelf.
 
Toen ik begon met fitnessen was het eerste wat ik deed m'n vetpercentage meten in de sportschool. Dit is (met hulp) gedaan door een meter die je in je handen vast houdt. Sinds kort hebben we hier thuis een weegschaal die je vetpercentage weergeeft.

4pvcc2.jpg


Zoals wel duidelijk te zien is op de foto is dat rond m'n navel/heupen nog behoorlijk wat vet zit. Ik heb al eerder een topic hierover gestart hoe ik dit gebied kwijt kan raken en ook hier zeiden ze dat ik dan wel erg mager werd. De conclusie van dat topic was dat ik "skinny fat" ben.

Ik merk vooral verschil dat ik wat minder "tieten" heb gekregen om het zo maar te noemen haha :D

De weegschaal zegt 70kg, een vetpercentage van 16.5% en een spierpercentage van 47,1%.

Ik zou eerder voor massa trainen ipv nog te cutten.
 
Ik zou eerder voor massa trainen ipv nog te cutten.

Oké, moet ik dan nog het een en ander veranderen aan mijn voedingsschema? En rond februari/maart beginnen te cutten?
 
Oké, moet ik dan nog het een en ander veranderen aan mijn voedingsschema? En rond februari/maart beginnen te cutten?

Of wil je persé tegen dan abs zichtbaar hebben? je bent 1m83 en weegt 70 kg. Als je nog redelijk wat gaat cutten schiet er niets meer over. Dan ben je een skelet met abs.
 
Of wil je persé tegen dan abs zichtbaar hebben? je bent 1m83 en weegt 70 kg. Als je nog redelijk wat gaat cutten schiet er niets meer over. Dan ben je een skelet met abs.

Zou mooi zijn als aan het begin v/d zomervakantie (begin juli) de abs zichtbaar zijn haha. "Dan ben je een skelet met abs" dat heb ik indd vaker gehoord :P.
 
Ik zou nog een jaar wachten voor je over abs na gaat denken. Daar heb je simpelweg nog niet genoeg massa voor. Het goede nieuws is dat dat betekent dat je voorlopig lekker kunt eten en sterker en groter kunt worden :)
 
Ik zou nog een jaar wachten voor je over abs na gaat denken. Daar heb je simpelweg nog niet genoeg massa voor. Het goede nieuws is dat dat betekent dat je voorlopig lekker kunt eten en sterker en groter kunt worden :)

Allright, bedankt!!
 
Ik ben zelf 1m82 groot en weeg nu 80kg, wat allesbehalve al "breed" is... Ik heb een tijdje enkel aan wielrennen gedaan zonder krachttraining waarbij ik rond de 70kg schommelde en mensen mij kwamen vragen of ik geen eetprobleem had :D Abs waren wel zichtbaar maar amper spieren... Zoals hierboven al gezegd zou ik in jouw geval echt niet nog magerder worden tenzij de buikspieren het enige zijn wat telt bij jou. Beter krachttraining + meer eten en op termijn komt het dan wel goed.
 
Vind het dan wel lastig om meer te gaan eten. Eigenlijk heb ik nooit echt honger met de voeding die hierboven staat. En als ik aan nog meer eten (dus meer kcal) denk moet ik wel chips of snoep ofzo gaan eten, neem aan dat dat ook niet de bedoeling is?
 
Vind het dan wel lastig om meer te gaan eten. Eigenlijk heb ik nooit echt honger met de voeding die hierboven staat. En als ik aan nog meer eten (dus meer kcal) denk moet ik wel chips of snoep ofzo gaan eten, neem aan dat dat ook niet de bedoeling is?

Wie zegt dat je niet nog kan eten ookal heb je geen honger gevoel? Je kan niet meer dan 1800 kcal eten maar ships en snoep kan er wel nog in.
 
Wie zegt dat je niet nog kan eten ookal heb je geen honger gevoel? Je kan niet meer dan 1800 kcal eten maar ships en snoep kan er wel nog in.

Dat is zo haha, maar ik bedoel meer van dat ik niet weet wat ik dan nog moet eten. Chips & snoep helpen niet echt mee aan spieropbouw lijkt me?
 
Een goede manier om aan veel kcal te komen zijn bijvoorbeeld noten. Weinig volume, veel kcal.
Je kan kiezen voor witte(re) rijst ipv zilvervlies (zilvervlies geeft je langer verzadigd gevoel).
Veel kcal drinken (whey poeder, melk, chocomel, havermout erdoor, pindakaas, etc.).
Eerder dus slimmer eten i.p.v. overstappen op troep.
 
Dat is zo haha, maar ik bedoel meer van dat ik niet weet wat ik dan nog moet eten. Chips & snoep helpen niet echt mee aan spieropbouw lijkt me?

Voor sommige iifym adepten wel. Volgens anderen is dat niet ideaal.

Magere producten vervangen door volle. Mct olie in de shake. Beetje noten hier en daar.

Vloeibare kcals (whey en rijstpoeder ofzo) mijn persoonlijke voorkeur gaat naar vast eten ipv vloeibaar. Maar als je echt moeite heb om aan je kcal te komen kan je vloeibaar kcal naar binnen werken.

Hoeveel maaltijden eet je per dag?Een extra kleine maaltijd ergens plannen mocht je moete hebben om veel te eten in 1 sessie.
 
Laatst bewerkt:
Abonnement nemen op de Mac of Burger King.

Mac: 2 cheeseburgers en 6 kipnuggets = ~880 Kcal en ~50 gram eiwit.

En het vult voor geen meter.
 
Een goede manier om aan veel kcal te komen zijn bijvoorbeeld noten. Weinig volume, veel kcal.
Je kan kiezen voor witte(re) rijst ipv zilvervlies (zilvervlies geeft je langer verzadigd gevoel).
Veel kcal drinken (whey poeder, melk, chocomel, havermout erdoor, pindakaas, etc.).
Eerder dus slimmer eten i.p.v. overstappen op troep.

Hmm, noten. Daar had ik indd nog niet eerder over nagedacht, is ook een lekkere snack. Thanks!
 
Back
Naar boven