AndroidHealthClinic

Overtraining??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Allereerste, een gezond en gelukkig 2017 voor jullie allemaal! ;)
Ik heb altijd met gewichten getraind en ben nu bezig met circuit training om vet te verliezen, geen gewichten voor mij de komende tijd ivm blessures aan mn gewrichten hierdoor. Het trainingsschema waar ik nu dus aan wil beginnen in 2017 is iets totaal anders. Mijn eerste doel 2 jaar geleden was om gespierder te worden, nu ben ik erachter gekomen dat mijn doel is om leniger, fitter en vitaler te zijn, gewoon een allround gezond en mooi lichaam, ook gezond voelen erbij. Ik ben dus ook niet bepaald erg lenig, veel last van onderrug dankzij hamstring die niet lenig is.

Mijn training gaat er nu als volgt uitzien:
- 6x per week yoga voor 20/40 minuten per dag.
- 3x per week doe ik een circuit training voor mijn bovenlichaam 25/50 min per workout (lichaamsgewicht oefeningen/calisthenics).
- 3x per week, na mijn circuit training nog extra 20 minuten fietsen.
- 1x per week wil ik gaan rennen/sprinten voor tussen de 30/60 minuten.
- en als laatste nog 1x per week benen trainen, met lichaamsgewicht oefeningen natuurlijk.

Als volgt:
Maandag: yoga + circuit training bovenlichaam + 20 min fietsen
Dinsdag: yoga
Woensdag: yoga + circuit training bovenlichaam + 20 min fietsen
Donderdag: benen
Vrijdag: yoga + circuit training bovenlichaam + 20 min fietsen
Zaterdag: yoga
Zondag: yoga + 30/60 min rennen/sprinten

Is dit te veel beweging? in de buurt van overtraining? ik weet dat het per persoon verschilt en ook aan de intensiteit ligt enz... Maar gewoon een simpele indicatie, is het te veel? Betere verdeling maken? minder yoga? bijv maar 5 dagen in de week yoga? of iets anders doen?
 
ik weet dat het per persoon verschilt en ook aan de intensiteit ligt enz...
Oftewel er is inderdaad geen zinnig woord over te zeggen. Met de juiste intensiteit kun je dit elke dag allemaal wel 3x doen of misschien maar 2x per week. Ik doe iedere dag een paar zonnegroeten, maar als ik dat als yoga moet bestempelen dan train ik dus 7 dagen in de week!

Vraag me ook af wat voor BW oefeningen je gaat doen voor je circuits, want op sommige oefeningen ben je beter af met losse gewichten in plaats van 90 kg aan BW om blessures aan je pezen en aanhechtingen te vermijden. Chins met 90 kg gaan niet veel goeds doen voor je ellebogen bijvoorbeeld...
 
afhankelijk van hoe je jezelf uitput en hoe je voeding/stress levels eruit zien.

Verder Yoga is de shit.

Doe elke dag circa 20min :) voel me een pak beter in mijn vel
 
Oftewel er is inderdaad geen zinnig woord over te zeggen. Met de juiste intensiteit kun je dit elke dag allemaal wel 3x doen of misschien maar 2x per week. Ik doe iedere dag een paar zonnegroeten, maar als ik dat als yoga moet bestempelen dan train ik dus 7 dagen in de week!

Vraag me ook af wat voor BW oefeningen je gaat doen voor je circuits, want op sommige oefeningen ben je beter af met losse gewichten in plaats van 90 kg aan BW om blessures aan je pezen en aanhechtingen te vermijden. Chins met 90 kg gaan niet veel goeds doen voor je ellebogen bijvoorbeeld...

Chins met 90kg bodyweight gaat raar genoeg beter voor mn ellebogen en pols dan DB bench press met 60kg
 
afhankelijk van hoe je jezelf uitput en hoe je voeding/stress levels eruit zien.

Verder Yoga is de shit.

Doe elke dag circa 20min :) voel me een pak beter in mijn vel

ah oke dus iedere dag yoga is dus niet hinderend? ook niet als je het de dag na je leg day doet? En wanneer doe je dat op leg day zelf dan, voor je training of na je training?
 
ah oke dus iedere dag yoga is dus niet hinderend? ook niet als je het de dag na je leg day doet? En wanneer doe je dat op leg day zelf dan, voor je training of na je training?


op rustdagen na een werkdag.Ik kan niet inzien waarom yogaoefeningen zouden kunnen hinderen.

Verder een beetje hoe het me schikt afhankelijk van mijn dagplanning. liefst na mijn trainingen maar kan ook ervoor zijn (dan wel uren ervoor en niet net ervoor)

Ik bekijk yoga los van krachttraining
 
op rustdagen na een werkdag.Ik kan niet inzien waarom yogaoefeningen zouden kunnen hinderen.

Verder een beetje hoe het me schikt afhankelijk van mijn dagplanning. liefst na mijn trainingen maar kan ook ervoor zijn (dan wel uren ervoor en niet net ervoor)

Ik bekijk yoga los van krachttraining
Top! thnx voor de info! ;)
 
Goede voornemens in elk geval. Leningheid/mobiliteit, fitheid en vitaliteit lever je vaak in met krachttrainingen (met name die eerste). Je trainingen aanvullen met bijvoorbeeld yoga kan daarbij een positieve bijdrage leveren. Zelf ben ik ook onlangs een nieuwe weg ingeslagen. Wat het gaat doen is lastig te voorspellen. Het is niet dat het veel van je gewrichten gaat vergen. Wanneer je voelt dat het te veel is dan schroef je het schema toch gewoon een beetje bij.
 
Laatst bewerkt:
Goede voornemens in elk geval. Leningheid/mobiliteit, fitheid en vitaliteit lever je vaak in met krachttrainingen (met name die eerste). Je trainingen aanvullen met bijvoorbeeld yoga kan daarbij een positieve bijdrage leveren. Zelf ben ik ook onlangs een nieuwe weg ingeslagen. Wat het gaat doen is lastig te voorspellen. Het is niet dat het veel van je gewrichten gaat vergen. Wanneer je voelt dat het te veel is dan schroef je het schema toch gewoon een beetje bij.
Succes, laat maar weten hoe jouw nieuwe weg uitpakt ;) Juist omdat ik mijn doelen met krachttraining meestal inlever, ben ik overgestapt op lichaamsgewicht oefeningen. Hierbij behoudt ik de meeste van deze doelen ook
 
op rustdagen na een werkdag.Ik kan niet inzien waarom yogaoefeningen zouden kunnen hinderen.

Verder een beetje hoe het me schikt afhankelijk van mijn dagplanning. liefst na mijn trainingen maar kan ook ervoor zijn (dan wel uren ervoor en niet net ervoor)

Ik bekijk yoga los van krachttraining
Ik ga ook beginnen met 7 dagen per week yoga, Vind het leuk om te doen, veel voordelen enz... Heb wel nog 1 klein vraagje: Er zijn verschillende stijlen yoga, onder andere hatha, yin, bikram en nog veel meer. Welke yoga stijlen doe jij dan iedere dag? is dat 7 dagen per week hetzelfde, iedere dag een andere, iedere week een andere of iets anders??? Als het er meerdere zijn, welke doe je dan zoal
 
De standaard beginner yoga poses

Hou steeds dezelfde bewegingen aan.

Een 6 tal maanden geleden geconstateerd dat ik een iets wat afwijkende heupen heb,heb ook chronische pijn aan rechts heup en onderrug. De standaard poses die ik doe houden er wat rekening mee en lijken mijn ongemak te verlichten. Dat is voor mij voldoende motivatie om het als yoga, mobiliteit of hoe je het kind een naam geeft blijven te doen. Dwz dat ik me niet in de leer van de yoga verdiep ik doe hetgeen mij verlichting bied en me soepel houdt
 
Succes, laat maar weten hoe jouw nieuwe weg uitpakt ;) Juist omdat ik mijn doelen met krachttraining meestal inlever, ben ik overgestapt op lichaamsgewicht oefeningen. Hierbij behoudt ik de meeste van deze doelen ook
Misschien is krachttraining gebaseerd op decompressie wel een oplossing voor je. Kijk maar eens naar filmpjes van functional patterns op youtube en indian clubs en maces.
Zelf ben ik nu ook bijna twee weken met intu-flow begonnen. De begin niveau's van deze gewrichtsmobiliteit yoga worden gratis op youtube aangeboden. Eer je die onder de knie hebt ben je zo een aantal maanden verder.
 
Misschien is krachttraining gebaseerd op decompressie wel een oplossing voor je. Kijk maar eens naar filmpjes van functional patterns op youtube en indian clubs en maces.
Zelf ben ik nu ook bijna twee weken met intu-flow begonnen. De begin niveau's van deze gewrichtsmobiliteit yoga worden gratis op youtube aangeboden. Eer je die onder de knie hebt ben je zo een aantal maanden verder.
Nice!! die functional patterns trainingen enz. Maar ik blijf nu toch de komende tijd ff bij mn bodyweight workouts, wil dit eerst ns proberen en kijken wat de veranderingen en voor/nadelen zijn ervan. Als dit niks wordt, kijk ik zeker verder naar functional patterns ;)

Ook wil ik graag een vorm van yoga doen die helpt met ademhaling, rust in je geest, stressverminderend enz... Zou het wat zijn om 5/6x per week te gaan voor mobiliteit/flexibiliteit yoga en dan de andere 1/2x per week gaan voor een vorm tegen stress en algemene rust geeft.
 
Misschien is krachttraining gebaseerd op decompressie wel een oplossing voor je. Kijk maar eens naar filmpjes van functional patterns op youtube en indian clubs en maces.
Zelf ben ik nu ook bijna twee weken met intu-flow begonnen. De begin niveau's van deze gewrichtsmobiliteit yoga worden gratis op youtube aangeboden. Eer je die onder de knie hebt ben je zo een aantal maanden verder.

Die functional paterns kerel is wel best een psycho.Alles draait bij hem om zijn eigen bro'science' aangezien de wetenschap rondom anatomie en bewegingsleer volgens hem helemaal corrupt is :roflol:
 
Die functional paterns kerel is wel best een psycho.Alles draait bij hem om zijn eigen bro'science' aangezien de wetenschap rondom anatomie en bewegingsleer volgens hem helemaal corrupt is :roflol:
Dat kan ik goed begrijpen dat je er zo tegenaan kijkt. Ik zag hem in 2013 ook al voorbij komen en begreep maar weinig van zijn gekke oefeningen. Naudi heeft inderdaad al wat mensen tegen de schenen geschopt met bepaalde uitspraken die niet erg subtiel waren. Maar zijn ideeën zijn alles behalve bro'science' en vinden hun basis juist vanuit wetenschappelijke bewegingsleer en anatomie van de mens. Ik ken een aantal fysiotherapeuten die ook erg enthousiast zijn over zijn trainingssyteem. Hij heeft ondertussen ook een systeem opgezet met instructeurs die over de hele wereld mensen helpen met allerlei fysieke klachten.
Het lukt Naudi om mensen die kreupel door het leven gaan weer mobiel te krijgen waar de traditionele fitness industrie faalt. Bekijk dit filmpje maar eens, bijzonder als je de progressie van die man ziet.
Ik ben onlangs gestart met een aantal van zijn oefeningen in een nieuw trainingsschema gebaseerd op decompressie en rotatie (bewegen in een drie dimensionaal veld). Deze vul ik verder aan met clubbells en binnenkort maces. Ik voel mij er fysiek beter bij dan bij de traditionele krachtoefeningen die ik een tijd terug nog deed. Benieuwd wat het me op de lange termijn gaat brengen.
 
UnCompress ik heb ook een lichte scoliose en cronische pijnen.Ik ga hem met een sceptisch oog volgen.

thx
 
Ik loop ook al ruim 6 jaar met pijn in mijn bekken, onderrug en de laatste 2 jaar met pijn in mijn bovenrug, schouders en armen, ik had er echt genoeg van. Ik heb nog een foto van 2013 waarin alles in mijn lichaam scheef staat. Krachtsport is leuk maar pijnvrij door het leven gaan en weer mobiel worden is net iets belangrijker. Ff spam voor mijn log maar als je deze volgt dan kun je zien welke progressie ik ermee ga boeken. UnCompress
 
Back
Naar boven