MuscleMeat

Slaap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vreetbeest

Novice
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
25
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
avond,

Ik slaap elke dag +- 5 uur, ik ben nooit moe overdag en ik groei hierop. Wat ik me dus afvroeg is, heb ik meer rust nodig of niet want ik heb gehoort dat je minimaal 8 uur slaap nodig hebt, of verschilt dit per persoon?
 
Dat verschilt per persoon..slaap ook meestal niet meer dan 5-6 uurtjes
 
Verschilt per persoon maar de kans is vrij groot dat je verbetering gaat zien als je meer slaapt.
 
Wat is je leeftijd? Ik slaap ook maar een uurtje of 5. En toen ik jong was ging dat allemaal:zwaar werk,veel sporten.

Maar nu ik wat ouder ben merk ik dat dat zich toch begint te wreken. Heb dit slaapprobleem al van mn 16 ofzo. Ben hiervoor dan ook hulp gaan zoeken in de slaapkliniek.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met t zelfde probleem. Moet vaak om 5u mn nest uit voor mn werk en val met moeite voor 1e in slaap. Heb aan de medicijnen gezeten hiervoor maar merkte dat mn slaap niet echt van kwaliteit was, werd beroerder wakker dan normaal. Heb er nu wel vrede mee en probeer af en toe een uurtje of wat op de bank te pakken. Is heel persoonlijk, als je t idee hebt dat je meer kan pakken kan je het voor een tijdje proberen en kijken of het wat toevoegd.
 
Jup hier nog een. Ong 6 uur per nacht. Meer slapen geeft me bovendien een shitload aan hoofdpijn en moeheid.
 
Wat is je leeftijd? Ik slap ook maar een uurtje of 5. En toen ik jong was ging dat allemaal:zwaar werk,veel sporten.

Maar nu ik wat ouder ben merk ik dat dat zich toch begint te wreken. Heb dit slaapprobleem al van mn 16 ofzo. Ben hiervoor dan ook hulp gaan zoeken in de slaapkliniek.
Ik ben 15 jaar.
 
Ik zit met t zelfde probleem. Moet vaak om 5u mn nest uit voor mn werk en val met moeite voor 1e in slaap. Heb aan de medicijnen gezeten hiervoor maar merkte dat mn slaap niet echt van kwaliteit was, werd beroerder wakker dan normaal. Heb er nu wel vrede mee en probeer af en toe een uurtje of wat op de bank te pakken. Is heel persoonlijk, als je t idee hebt dat je meer kan pakken kan je het voor een tijdje proberen en kijken of het wat toevoegd.

Moet er ook uit om 5. lig een uur of 2 wakker in mn nest. Tussenin nog een paar keer wakker worden. En wakker liggen 1 uur voor de wekker afgaat. Moe,lusteloos,in niks zin.

De slaapkliniek was voor mij de oplossing,na vanalles en nog wat te proberen.
 
Moet er ook uit om 5. lig een uur of 2 wakker in mn nest. Tussenin nog een paar keer wakker worden. En wakker liggen 1 uur voor de wekker afgaat. Moe,lusteloos,in niks zin.

De slaapkliniek was voor mij de oplossing,na vanalles en nog wat te proberen.
Ik heb vandaag 4 uurtjes geslapen, heb veel energie en ben niet moe, heerlijk:D
 
Moet er ook uit om 5. lig een uur of 2 wakker in mn nest. Tussenin nog een paar keer wakker worden. En wakker liggen 1 uur voor de wekker afgaat. Moe,lusteloos,in niks zin.

De slaapkliniek was voor mij de oplossing,na vanalles en nog wat te proberen.
Heb het er ook een x met m'n HA over gehad ja.. Wat doen ze daar zoal?
 
Heb het er ook een x met m'n HA over gehad ja.. Wat doen ze daar zoal?
Ik heb niet met van die kabeltjes moeten slapen. Dan slaap ik zeker niet :)

Eerst effe geprek met de psycholoog om te zien of die slaapcursus via de slaapkliniek een oplossing zou kunnen bieden.

Ik moest dan gedurende 6 weken 1 dag de week naar daar. Klein groepje waar er dan tips en tricks gegeven worden.

Je moet je wel houden aan hun tips anders gaat het niet werken. Iemand die in ploegen werkt of zeer onregelmatige uren heeft gaat er ook niet veel aan hebben.

Je begint met slaapdeprivatie op te bouwen. Als je normaal moet opstaan om 5h mag je de eerste week pas gaan slapen om middernacht. Lig je langer (schatting) dan 15 minuten wakker in je bed moet je de slaapkamer uit. Zelfde als je wakker wordt en je ligt meer dan een kwartier wakker.Je mag pas terug de slaapkamer binnen wanneer je terug slaapdrang krijgt.

Als je na 1 week,via bepaalde berekeningen aan 85% komt mag je na die week een kwartier vroeger naar bed. Haal je geen 85% dan blijft het zoals het was.

Ook in het week end.

Ik moest op die manier mn slaapritme terug op orde zetten.

Verdere tips waren:niet lezen,laptop,gsm,tv in de slaapkamer.(uw geest moet leren/geconditioneerd worden dat de slaapkamer dient om te slapen)

Zien dat alle huishoudelijke taken afgerond zijn voor 20u.

Niet savonds nog vlug beginnen opruimen of dingen klaarzetten voor je werk.Omdat je dan mss onbewust weer aan je werk zit te denken.

Te laat geen post meer openen.

En onthaasten. Alles gewoon opt gemakske doen savonds.

Niet makkelijk zeker dat opstaan int week end om 5u smorgens.
Maar bij mij werkte het en had al vanalles geprobeerd(vroeg slapen,laat slapen,zma,warme melk e.d) Zelfs slaappillen en in het begin is dat beter tot je merkt dat het na 2 maand nog erger is met die slaappillen nog meer vermoeid in den dag dan voor ik met die pillen begon.

Na die cursus viel ik onmiddelijk in slaap en sliep meestal door tot aan de wekker. Ipv 5u in stukken kwam ik op een 7u 15 aan een stuk.

Was niet meer moe en niet lusteloos meer. Terug meer zin om dingen te doen.
Voor mij is het het waard om er int week end ook om 5u voor op te staan als mijn levenskwalitiet daar enorm door verbeterd. Nu ja int week end was het 5u 15 :)

Maar het is niet voor iedereen. Mensen die in ploegen werken niet int week end vroeg willen opstaan.
 
Ik heb niet met van die kabeltjes moeten slapen. Dan slap ik zeker niet :)

Eerst effe geprek met de psycholoog om te zien of die slaapcursus via de slaapkliniek een oplossing zou kunnen bieden.

Ik moest dan gedurende 6 weken 1 dag de week naar daar. Klein groepje waar er dan tips en tricks gegeven worden.

Je moet je wel houden aan hun tips anders gaat het niet werken. Iemand die in ploegen werkt of zeer onregelmatige uren heeft gaat er ook niet veel aan hebben.

Je begint met slaapdeprivatie op te bouwen. Als je normaal moet opstaan om 5h mag je de eerste week pas gaan slapen om middernacht. Lig je langer (schatting) dan 15 minute wakker in je bed moet je de slaapkamer uit. Zelfde als je wakker wordt en je ligt meer dan een kwartier wakker.Je mag pas terug de slaapkamer binnen wanneer je terug slaapdrang krijgt.

Als je na 1 week,bia bepaalde berekeningen aan 85% komt mag je na die week een kwartier vroeger naar bed. Haal je geen 85% dan blijft het zoals het was.

Ook in het week end.

Ik moest op die manier mn slaapritme terug op orde zetten.

Verdere tips waren:niet lezen,laptop,gsm,tv in de slaapkamer.(uw geest moet leren dat de slaapkamer dient om te slapen)

Zien dat alle huishoudelijke taken afgerond zijn voor 20u.

Niet savonds nog vlug beginnen opruimen of dingen klaarzetten voor je werk.

Te laat geen post meer openen.

Niet makkelijk zeker dat opstaan int week end om 5u smorgens.
Maar bij mij werkte het en had al vanalles gebrobeerd(vroeg slapen,laat slapen,zma,warme melk e.d) Zelfs slaappillen en in het begin is dat beter tot je merkt dat het na 2 maand nog erger met die pillen nog meer vermoeid in den dag.

Na die cursus viel ik onmiddelijk in slaap en slipe meestal door tot aan de wekker. Ipv 5u in stukken kwam ik op een 7u 15 aan een stuk.

Was niet meer moe en niet lusteloos meer. Terug meer zin om dingen te doen.
Voor mij is het het waard om er int week end ook om 5u voor op te staan. Nu ja int week end was het 5u 15 :)

Maar het is niet voor iedereen. Mensen die in ploegen werken niet int week end vroeg willen opstaan.
Thanks man! Duidelijk. Ik werk zelf wel in ploegen, maar had er daarvoor al problemen mee. Slaap al kut sinds kind zijnde.. Ik begrijp dat in ploegen werken het alleen maar erger zal worden, of iig niet beter. Maar daar heb ik al vrede mee. Twijfel wel steeds meer om een baantje in dagdienst te zoeken dus wellicht dat ik dan een poging waag. Zal dan ook maar een x van de aas af moeten gaan
 
Thanks man! Duidelijk. Ik werk zelf wel in ploegen, maar had er daarvoor al problemen mee. Slaap al kut sinds kind zijnde.. Ik begrijp dat in ploegen werken het alleen maar erger zal worden, of iig niet beter. Maar daar heb ik al vrede mee. Twijfel wel steeds meer om een baantje in dagdienst te zoeken dus wellicht dat ik dan een poging waag. Zal dan ook maar een x van de aas af moeten gaan

Ik heb ook in ploegen gewerkt en op een ander werk zeer onregelmatige uren. Had dat slaapprobleem al van op school,maar die ploegen en onregelmatige uren maakten het bij mij erger.

Heb nu meestal vaste daguren.

Moeilijkheid is om je ritme te behouden na die 6 of meer weken. Als je ritme verstoord wordt doordat je enkele dagen je niet aan je uren houd moet je gans opnieuw beginnen.
 
Dit topic deed me denken aan een video die ik een aantal maanden terug zag. Interessante uitleg over hoeveel slaap je nodig hebt en het effect op cognitieve functie. Erg interessante video en ook lekker duidelijk en makkelijk uitgelegd. Of het effect heeft op je gainz durf ik niet te zeggen (alhoewel ik bij mezelf zeker merk dat ik een dag of 2 goed kan trainen met sub 6u slaap, maar daarna is het echt een no-go)

 
Al heel men leven slaapproblemen lig ook uren wakker en word dan doodop wakker
Toen ik voltijds werkte trainde en savonds meteen in slaap viel was 4-6uur genoeg tegenovet 2 uur wakker liggen en 6 uur slapen.
Met meer dan 8 uur ben ik de hele dag een zombie.
 
Ik draai slaapdiensten op m'n werk waarbij ik gemiddeld zo'n 3 uur per nacht slaap. Het lukt mij niet altijd om dit overdag thuis weer in te halen, en als dat wel lukt, dan is vaak m'n ritme helemaal van slag en slaap ik 's avonds weer niet goed in. Ik heb wel gemerkt dat ik met weinig slaap, meer kans heb op pijntjes en blessures. Ik geloof er zeker in dat slaap heel belangrijk is voor herstel. En zeker als je structureel weinig slaapt. Al zijn er wellicht uitzonderingen.
 
Ik heb zelf meestal genoeg aan 6-6,5 uur slaap. Heb ook jarenlang een ochtendkrant bezorgd dus denk dat mijn lichaam zich aangepast heeft.
Merk ook dat ik een iets kortere REM cyclus heb dan de meeste mensen (ongeveer 1 uur 15 minuten tegenover de klassieke 1,5 uur).
 
Als ik dat zo allemaal lees zijn jullie bofkonten.
Als ik 2 nachten na elkaar maar 6u slaap voel ik me de derde dag al een halve zombie.
8 - 9u slaap is ideaal voor mij maar door de week kom ik er niet altijd aan.
toch probeer ik minstens 6u30 tot 7u slaap te hebben in de week.
In het weekend loopt het al eens uit tot 10u en soms meer :D
 
Back
Naar boven