XXL Nutrition

The Selina becomes Se-lean-a log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Barbell squat 5x5 (60 kg)
Bench press 5x5 (27,5 kg/30 kg)
Barbell rows 5x5 (42,5 kg)
Barbell shrugs 3x8 (50 kg)
Barbell curls: 3x8 (17,5 kg)
Skull crushers: 3x8 (12,5 kg)
Hyperextensions: 2x10 (12 kg)
Cable crunch: 3x15 (30 kg)

Barbell squat 5x5 (60 kg) progress
Bench press 5x5 (30 kg) progress
Barbell upright ipv delt rows(ivm rug) 5x5 (20 kg)
Barbell shrugs 3x8 (50 kg)*
Barbell curls: 3x8 (15 kg) no progress**
Skull crushers: 3x8 (12,5 kg) progress
Hyperextensions: 2x10 (fuck, had gewoon een steek in mijn rug bij het omhoog komen - niet doorgezet)
Cable crunch: 3x15 ***

*Voelde te zwaar aan - dacht dat de barbell uit mijn vingers ging glippen. Geloof dat ik toch lichter moet pakken de volgende keer.
**Raar trouwens. De curls aan een stang van 10kg +10kg aan gewichten lukt me niet, maar een stang van 20kg zonder gewichten lukt me weer wel...
*** cable crunches heb ik maar geskipt. Daarvoor in de plaats heb ik de foam roller voor mijn rug gebruikt. Voelde toch al dat dat heel mijn training naar de klote was.
 
als je googlet zie je dat het acromioclavicular is en kun je me verbeteren

Ah shit, dit was mijn moment - het is minder leuk als je jezelf verbetert. Maar oké, straks even googlen.
 
Je kan ook straps of magnesium gebruiken bij shrugs als het te zwaar is en je dus puur door te weinig gripkracht zou falen. Maar dat is een keuze. Sommigen zijn er van overtuigd dat als je het niet vast kan houden, je er niet klaar voor bent (welke oefening dan ook).

Straps kosten nog geen tientje en magnesium valt ook mee geloof ik.

Squats zijn al aardig sterk vind ik! Squat je onder parallel?
 
Je kan ook straps of magnesium gebruiken bij shrugs als het te zwaar is en je dus puur door te weinig gripkracht zou falen. Maar dat is een keuze. Sommigen zijn er van overtuigd dat als je het niet vast kan houden, je er niet klaar voor bent (welke oefening dan ook).

Straps kosten nog geen tientje en magnesium valt ook mee geloof ik.

Squats zijn al aardig sterk vind ik! Squat je onder parallel?

Ja, dat gevoel heb ik dus ook, dat ik er nog niet klaar voor ben. Denk dat ik de komende tijden ook de focus minder wil leggen op de verhogingen in gewichten, maar op mijn techniek.

Haha eh ja, mijn squats... Ik vraag me echt af waarom ik niet eerder op deze manier heb getraind. En dan te bedenken dat ik voorheen mijn squats deed met een dumbbell van 8kg tot max 16kg. Maar goed, laten we zeggen dat ik de tijd heb gehad om aan mijn techniek te werken :p
Mijn squats voer ik parallel uit, maar ik ga er niet onder. Ik heb ook een filmpje gezien waarin uitgelegd wordt dat het niet zoveel zin heeft om onder parallel te gaan, omdat je met een bounce weer omhoog gaat - vergt minder kracht of iets. Parallel squatten zou daarom effectiever moeten zijn. Geen idee in hoeverre dit klopt, maar ik houd dat meestal wel in mijn achterhoofd. :o

Ik zie nu pas trouwens dat jij ook een log bijhoudt, tof! Ik ga je ook maar eens volgen :D
 
Ja, dat gevoel heb ik dus ook, dat ik er nog niet klaar voor ben. Denk dat ik de komende tijden ook de focus minder wil leggen op de verhogingen in gewichten, maar op mijn techniek.

Haha eh ja, mijn squats... Ik vraag me echt af waarom ik niet eerder op deze manier heb getraind. En dan te bedenken dat ik voorheen mijn squats deed met een dumbbell van 8kg tot max 16kg. Maar goed, laten we zeggen dat ik de tijd heb gehad om aan mijn techniek te werken :p
Mijn squats voer ik parallel uit, maar ik ga er niet onder. Ik heb ook een filmpje gezien waarin uitgelegd wordt dat het niet zoveel zin heeft om onder parallel te gaan, omdat je met een bounce weer omhoog gaat - vergt minder kracht of iets. Parallel squatten zou daarom effectiever moeten zijn. Geen idee in hoeverre dit klopt, maar ik houd dat meestal wel in mijn achterhoofd. :o

Ik zie nu pas trouwens dat jij ook een log bijhoudt, tof! Ik ga je ook maar eens volgen :D

Kan je ook heel goed doen ja, die keuzes zijn natuurlijk aan jou!

Dat heb ik ook met sommige dingen. Maar goed dat het nu wel in orde is toch? Beter laat dan nooit.
Wat betreft die bounce, dat is gewoon persoonsafhankelijk vind ik. Tuurlijk kan je bouncen, maar dat kan net zo goed naar mijn idee op parallel als eronder. Je kan ook bewust paused squats doen, dan elimineer je de bounce al helemaal. Ligt er maar net aan wat je doet...

Leuk dat je volgt ;)
 
Mijn squats voer ik parallel uit, maar ik ga er niet onder. Ik heb ook een filmpje gezien waarin uitgelegd wordt dat het niet zoveel zin heeft om onder parallel te gaan, omdat je met een bounce weer omhoog gaat - vergt minder kracht of iets.

Wat betreft die bounce, dat is gewoon persoonsafhankelijk vind ik. Tuurlijk kan je bouncen, maar dat kan net zo goed naar mijn idee op parallel als eronder. Je kan ook bewust paused squats doen, dan elimineer je de bounce al helemaal.

bounce is afhankelijk van je mobiliteit, je kunt het vergelijken met je vingers naar achteren buigen, wat je gelezen hebt is deels onzin
 
Oké, ik moet dit even van me afschrijven, maar ergens schaam ik me diep voor dit gedrag (dus niet verder lezen :() en heb even een breakdown-momentje...

Het moment is bijna daar, mijn deadline is in zicht. Maandag moet mijn scriptie ingeleverd worden en op dit moment twijfel ik echt hard of ik het allemaal ga redden. De reden dat ik ook hier erg actief ben geweest is vanwege 'het SOG-syndroom' (studie ontwijkend gedrag). Op het moment leek het best chill, maar nu... Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan en zit nu naar een scherm te staren zonder te weten wat ik eigenlijk aan het doen ben. Ik moet eigenlijk slapen en eten. Normaliter ben ik een stresseter, zelfs dat is niet het geval meer. Ik krijg niks door mijn keel... No worries, ik heb alsnog elke dag rond de 1625 kcal gegeten met de juiste macro's. Ik moet mezelf alleen dwingen om te eten. Daarnaast is het ook nog eens zo dat ik nu al smoesjes aan het verzinnen ben om morgen niet te trainen, ughhhh the stress. Ik kan dit echt niet aan hoor.

Een van mijn voornemens was trouwens ook dat ik niet meer uitstelgedrag zou vertonen, lol.

(Spellingcheck mag, maar onthoud dat ik in zombiemodus zit - heb wallen voor vaderland)
 
Effe knallen voor je scriptie joh! Prioriteiten stellen..........als je maandag je scriptie hebt ingeleverd kan je weer vol aan de slag. Ik herken het wel hoor. Heb het zelf ook elke keer gehad met mijn scripties......maar uiteindelijk als je het af hebt dan voel je je zo voldaan (althans al heb je dan ook weer stress over het resultaat) en kan je met een "leeg" hoofd lekker sporten!

Succes!!!!
 
Oké, ik moet dit even van me afschrijven, maar ergens schaam ik me diep voor dit gedrag (dus niet verder lezen :() en heb even een breakdown-momentje...

Het moment is bijna daar, mijn deadline is in zicht. Maandag moet mijn scriptie ingeleverd worden en op dit moment twijfel ik echt hard of ik het allemaal ga redden. De reden dat ik ook hier erg actief ben geweest is vanwege 'het SOG-syndroom' (studie ontwijkend gedrag). Op het moment leek het best chill, maar nu... Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan en zit nu naar een scherm te staren zonder te weten wat ik eigenlijk aan het doen ben. Ik moet eigenlijk slapen en eten. Normaliter ben ik een stresseter, zelfs dat is niet het geval meer. Ik krijg niks door mijn keel... No worries, ik heb alsnog elke dag rond de 1625 kcal gegeten met de juiste macro's. Ik moet mezelf alleen dwingen om te eten. Daarnaast is het ook nog eens zo dat ik nu al smoesjes aan het verzinnen ben om morgen niet te trainen, ughhhh the stress. Ik kan dit echt niet aan hoor.

Een van mijn voornemens was trouwens ook dat ik niet meer uitstelgedrag zou vertonen, lol.

(Spellingcheck mag, maar onthoud dat ik in zombiemodus zit - heb wallen voor vaderland)
Ik heb verder gelezen, het spijt me :o

Mij lijkt het de beste optie om gewoon met iets te beginnen en te proberen zoveel mogelijk af te krijgen. We zijn nog maar donderdag dus er rest je nog heel wat tijd denk ik? Door nu gewoon naar je scherm te staren, schrik te hebben dat je er niet komt en niets te doen gaat het er ook niet op beteren denk ik? ;) Geloof me, been there, done that: veel te laat begonnen, nachtjes doorgewerkt, veel te weinig slaap en uiteindelijk iets afleveren waar mee ik net alles gered heb... Een gezonde dosis stress kan soms helpen om je te focussen op wat je moet doen.

Dus wat ik je zou aanraden: kom op, nog n paar dagen volhouden, ga gewoon aan het werk en focus je nu op die scriptie. Moet je daarvoor een training laten vallen dan is het maar zo, prioriteiten stellen nu! Succes!
 
Ik heb verder gelezen, het spijt me :o

Mij lijkt het de beste optie om gewoon met iets te beginnen en te proberen zoveel mogelijk af te krijgen. We zijn nog maar donderdag dus er rest je nog heel wat tijd denk ik? Door nu gewoon naar je scherm te staren, schrik te hebben dat je er niet komt en niets te doen gaat het er ook niet op beteren denk ik? ;) Geloof me, been there, done that: veel te laat begonnen, nachtjes doorgewerkt, veel te weinig slaap en uiteindelijk iets afleveren waar mee ik net alles gered heb... Een gezonde dosis stress kan soms helpen om je te focussen op wat je moet doen.

Dus wat ik je zou aanraden: kom op, nog n paar dagen volhouden, ga gewoon aan het werk en focus je nu op die scriptie. Moet je daarvoor een training laten vallen dan is het maar zo, prioriteiten stellen nu! Succes!

Wilde vrijwel hetzelfde verhaal als dit tikken. Dus ga het niet nog een keer roepen. Kop op!
 
+1 ^

Kop op en ervoor gaan!
Het is vaak opvallend dat hoe minder zin je hebt in trainen en als je dan wel gaat dat je je achteraf er erg goed over kan voelen.
Het kan een enorme uitlaatklep zijn om dus wel te gaan.
 
Prioriteiten stellen hé. Als je morgen een training moet laten gaan om je scriptie af te kunnen krijgen, moet je dat zeker doen. (gebruik je extra dosis koffie/preworkout/whatever je neemt om door je scriptie heen te knallen ipv je training :p)
 
1 training of een hele week missen gaat toch geen fuck uitmaken voor je physique meid :roflol: denk je echt dat wanneer je over 6 maanden in de spiegel kijkt je die training/week terug kan zien? Of de iets/meer minder kcal?

Gewoon je scriptie afmaken.
 
Back
Naar boven