Fitness Seller

Marina's road to succes! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
om my.... sterkte zeg!
 
Oef, da's een beste triset, zal wel lekker branden! :D
 
Goed van je dat je lekker die afleiding blijft zoeken en gaat sporten. Cijfers zijn nu niet het belangrijkste! Fijn dat je er toch een mooie dag van hebt weten te maken. Wel balen van die pan kokend hete water zeg.. Heb je nog veel pijn?
Ja... het is inderdaad gewoon afleiding. Even een momentje voor mezelf.
Pijn valt op zich mee.. als ik niet teveel loop. :o

om my.... sterkte zeg!
Thanks

Oef, da's een beste triset, zal wel lekker branden! :D
Dat klopt.. was wel een slopende.. Ik pak normaal biceps curl wel op 20-25kg.. maar met zo een triset is 15 kg al bar zwaar. :o

***
Mezelf een verplichte rustdag gegeven... Wilde wel wat doen maar gewoon moe.. Dus op de bank hangen.
Morgen uitslag van mijn nek... en hopelijk even trainen.
 
Het (wrange) grappige is nu, dat je haast verplicht bent om rust te nemen en tijd te maken voor jezelf.
Jezelf voorbij blijven lopen, slecht slapen, etc... zorgt voor 'ongelukjes' die, mits op tijd ingegrepen, onschuldig kunnen blijven, maar wel een overduidelijk signaal aan het worden zijn.
Succes met de uitslag van je foto
 
Verstandig dat je even je rust pakt meid :kiss:
Hang in there..
 
oef dat klinkt pijnlijk zeg! Hoe erg is je voet verbrand?
 
Het (wrange) grappige is nu, dat je haast verplicht bent om rust te nemen en tijd te maken voor jezelf.
Jezelf voorbij blijven lopen, slecht slapen, etc... zorgt voor 'ongelukjes' die, mits op tijd ingegrepen, onschuldig kunnen blijven, maar wel een overduidelijk signaal aan het worden zijn.
Succes met de uitslag van je foto
Ik neem ook wel mijn rust nu. Merk dat ik het nodig heb.
Dank je.

Verstandig dat je even je rust pakt meid :kiss:
Hang in there..
I will. :) thanks

oef dat klinkt pijnlijk zeg! Hoe erg is je voet verbrand?
Voet valt nog mee... Lopen gaat redelijk en lang leve veiligheidsschoenen. Die zitten wat ruimer bij de tenen. :o

***
Vanmorgen huisarts. Geen verschoven wervel maar wss een verharde spierknoop. Advies --> manueel therapie... dus daar gaan we weer...
Als het met 3 a 4 weken niet minder wordt dan wordt er een echo gemaakt.

Toch even getraind. Beetje gefreeweehled.. Alleen jammer dat bij de laatste rep SLDL er wat verkeerd schoot in mijn bil... Loop nu wat mank. :o

Squat 10x20 10x30 10x40 kg... Hoger lukt gewoon even niet.. :( De 50 kg zit ik nog ver vanaf..
SLDL 3x10x40kg.. en bij de laatste rep auwie.. ..
Pull down wijd 3x10x35 kg
DB row 3x10x14 kg (pr)
BOR 3x10x30 kg
incline BP 10x25 kg 10x35 kg daarna 10x25 kg paused
Pull ups hammer grip 10x 8x 6x
one arm machine row 2x10x10 kg
 
Vanmorgen huisarts. Geen verschoven wervel maar wss een verharde spierknoop.

Bij spierknopen kan supplementeren met magnesium heel goed helpen, zeker het proberen waard.

Kies wel voor goed opneembare magnesium (magnesium bisglycinaat) dus niet direct de goedkoopste uit het schap pakken ;)

Goede optie is 'Magnesium Complex Forte' van 'Orthovitaal'.
 
Gelukkig is het minder erg gebleken dan gedacht toch? Beter een spierknoop dan een verschoven wervel! Moet je dit weekend weer werken of neem je nog even rust?
 
Bij spierknopen kan supplementeren met magnesium heel goed helpen, zeker het proberen waard.

Kies wel voor goed opneembare magnesium (magnesium bisglycinaat) dus niet direct de goedkoopste uit het schap pakken ;)

Goede optie is 'Magnesium Complex Forte' van 'Orthovitaal'.
Thanks. Ik zal er eens naar kijken. :)

Gelukkig is het minder erg gebleken dan gedacht toch? Beter een spierknoop dan een verschoven wervel! Moet je dit weekend weer werken of neem je nog even rust?
Op zich zou je zeggen ja.. maar wat als het niet met 3 weken weg is ... maar goed.. maandag 13:30 even tussen werk door naar de manueel therapeut.. Helaas kon ik niet voor of na werk.. Anders zou ik een week moeten wachten. Dus afwachten maar.

Vandaag daggie Texel bij mijn neefje gehad. Hij loopt stage bij het Nioz. Erg leuk om et zien hoe hij met zeewieronderzoeken bezig is.. en zeesla (een zeewier) smaakt nergens naar :roflol: Wel jammer van het weer.. in de slufter wandelen met storm en hagel is niet echt lekker bij 4ºC Brrrr...
Lekker naar de bierbrouwerij een stormbockje weggewerkt en in de avond uit eten en dan sjeezen om de boot terug te halen. :o
Morgen als het goed is niet werken... Enkel yoga... Dan 3 dagen niet getraind en maandag weer oppakken. Misschien heeft de rust wel goed gedaan. Dat hoop ik. :)
 
Op zich zou je zeggen ja.. maar wat als het niet met 3 weken weg is ...

Van een spierknoop kan je lang last hebben, zeker als ie er al zo lang zit. 3 weken is imo erg optimistisch ;)

Dan 3 dagen niet getraind en maandag weer oppakken. Misschien heeft de rust wel goed gedaan. Dat hoop ik.

Wat ben je toch een grappenmaker hè! 3 dagen is een adempauze, geen rust...:)
 
Van een spierknoop kan je lang last hebben, zeker als ie er al zo lang zit. 3 weken is imo erg optimistisch ;)

Wat ben je toch een grappenmaker hè! 3 dagen is een adempauze, geen rust...:)
Volgens de manueel therapeut is het geen spierknoop. Hij denkt toch aan bot.... volgende week nog een keer heen en als het dan niet anders is verwijst hij me weer terug naar de huisarts... Dus ja...

Het werd langer... echt wel rust.. Vandaag voor het eerst weer getraind en het ging bagger:(

Update
na het overlijden van mijn vader heeft alles er flink ingehakt. Ben toch 1 kg afgevallen wat voor mij heel erg veel is. Ik loop op dit moment op mijn tenen en zorg nu echt voor tijd voor mezelf. Lastig soms omdat ik zo gewend ben alsmaar door te lopen. Maar afgelopen zaterdag heb ik duidelijk gemerkt dat ik tegen een grens loop.
Trainen gaat ook waardeloos en dat is ook wel te wijten aan dat ik ben afgevallen en 1,5 week geen benen had gedaan door een verrekte spier in mijn bil.
Alle gewichten omlaag. 40 kg squat gaat met moeite waar ik voorheen 50 kg deed. :( Maar goed. Voor nu .. so be it..
Ik blijf wel in beweging om de boel wat soepel te houden. Eerst maar eens wat bijtanken. En nu stoppen met janken en oppakken en doorgaan. :whip:
rusten en vreten en bewegen wat goed voelt.
 
En wat als je nu wèl even tijd neemt om te janken en stil te staan? Even twee weken waarin alles en iedereen de (kerst-)boom in kan, inclusief de trainingen!

Een beetje yoga, wat oefeningen van de therapeut, maar geen krachttraining. Blijkbaar gaat de krachttraining toch even niet zo je wilt, en dan is even stoppen vaak heel prettig, omdat je erna weer met een schone lei begint.

Ondertussen kun je mentaal ook je lei schoonvegen. Schrijf eens voor jezelf op wat je dwars zit, hoe je je voelt en waarom. Schrijf mooie herinneringen aan je vader op. Jank. Schreeuw. Gooi een bord kapot.
 
Marina, waarom niet een tijdje sporten op de Ayuverda manier? past ook mooi in je Yoga filosofie ;)

Zo laat je alles wat moet - zwaarder moeten worden, sterker moeten worden, naar de sportschool moeten, veel moeten eten, je werkgever en anderen moeten plezieren - los en ga je sporten op 50% van je capaciteit.

Als je dan over een tijdje je weer helemaal top voelt en stressvrij bent pak je de krachttraining weer vol overgave op. Spiermassa heb je zo terug en wellicht met progressie.
 
Vind het moeilijk iets er over te zeggen, omdat ik uiteraard in zijn geheel niet in jouw schoenen sta.. Maar wat SlettieBettie en Eleiko zeggen vind ik wel erg mooi omgeschreven. Voordat je lichamelijk progressie kunt boeken zal je eerst mentaal in orde "moeten" (hebben we dat woordje weer, het 'heilige moeten') zijn.. Je bent ontzettend lief, zorgzaam en sociaal, maar inmiddels krijg ik het gevoel dat je er zelf aan onderdoor gaat. Waar is tijd en zorgzaamheid voor Marina?
Denk aan je lieverd :heart:
 
Ik denk dat een kleine break van de sportschool ook verstandig is. Vind en zoek je rust en geniet daar ook even van. Sterkte!
 
En wat als je nu wèl even tijd neemt om te janken en stil te staan? Even twee weken waarin alles en iedereen de (kerst-)boom in kan, inclusief de trainingen!

Een beetje yoga, wat oefeningen van de therapeut, maar geen krachttraining. Blijkbaar gaat de krachttraining toch even niet zo je wilt, en dan is even stoppen vaak heel prettig, omdat je erna weer met een schone lei begint.

Ondertussen kun je mentaal ook je lei schoonvegen. Schrijf eens voor jezelf op wat je dwars zit, hoe je je voelt en waarom. Schrijf mooie herinneringen aan je vader op. Jank. Schreeuw. Gooi een bord kapot.
Dat is wat me niet lukt... het stilzitten en niets doen zeg maar...
De yoga hou ik wel aan en dat is lekker. Training zelf staat op een laag pitje. Ik beweeg gewoon wat op licht gewicht. Omdat ik anders ook veel last krijg van mijn nek en schouder en rug...
Maar dat bord stukgooien en schreeuwen zou ik wel eens willen... het lukt gewoon niet om te rouwen... :(

Marina, waarom niet een tijdje sporten op de Ayuverda manier? past ook mooi in je Yoga filosofie ;)

Zo laat je alles wat moet - zwaarder moeten worden, sterker moeten worden, naar de sportschool moeten, veel moeten eten, je werkgever en anderen moeten plezieren - los en ga je sporten op 50% van je capaciteit.

Als je dan over een tijdje je weer helemaal top voelt en stressvrij bent pak je de krachttraining weer vol overgave op. Spiermassa heb je zo terug en wellicht met progressie.
Ik neem je advies ter harte... laag gewicht en alleen als het lukt. En ik train waar ik zin in heb. En als ik denk het gaat niet dan stop ik ook gewoon..
Misschien dat ik daarna wel weer gewoon terug aankom en kracht terug krijg. Rust in mijn kop en lijf zou fijn zijn. :)
Thanks voor je tips

Vind het moeilijk iets er over te zeggen, omdat ik uiteraard in zijn geheel niet in jouw schoenen sta.. Maar wat SlettieBettie en Eleiko zeggen vind ik wel erg mooi omgeschreven. Voordat je lichamelijk progressie kunt boeken zal je eerst mentaal in orde "moeten" (hebben we dat woordje weer, het 'heilige moeten') zijn.. Je bent ontzettend lief, zorgzaam en sociaal, maar inmiddels krijg ik het gevoel dat je er zelf aan onderdoor gaat. Waar is tijd en zorgzaamheid voor Marina?
Denk aan je lieverd :heart:
Tja.. stilstaan bij mezelf... dat is nog een lastig puntje.. ik help liever anderen en ren door dan stil staan bij mezelf.. het moeten enzo.. bekend he. :o
Maar ik doe het even rustig aan... doen wat ik kan en vooral wat ik wil...
Dank je. :heart:

Ik denk dat een kleine break van de sportschool ook verstandig is. Vind en zoek je rust en geniet daar ook even van. Sterkte!
Dat is het op zich ook zeker. Ik geniet van momenten die ik heb.. al heb ik gewoon moeite met stilstaan bij mezelf.
Dank je.

****
dus maar wel even stilgestaan bij mezelf.. gisteravond gehangen.. vanmorgen op mijn gemakje opgestart en toch even wat "getraind" meer wat bewogen wat goed voelde. Alles licht gehouden zodat ik toch bij alle oefeningen genoeg overhield. Volgorde sloeg nergens op :o. Het voelde goed... even voor het werk. Zonder telefoon.. even alleen ik.

Pull down wijd 3x10x35 kg
pull down small 3x10x35 kg
BP incline 10x25 kg 10x35 kg daarna 10x25 kg paused
DB row 3x10x14 kg
db incline fly's 10x8 kg 2x10x9 kg
BOR 3x10x30 kg
pull ups hammer grip 8x 6x 6x
single leg glute bridge 3x10 per been, tussen de sets hollow holds
 
Succes morgen! Goed van je dat je wat stapjes hebt terug gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Succes morgen! Goed van je dat je wat stukjes hebt terug gedaan.
Dank je. Het ging niet van harte... ik ben er zo een die maar door wil gaan.. dus al heel wat dat ik al een aantal dagen pas op de plaats doe...
Maar het was ook even nodig ook.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven