MuscleMeat

Afvallen lukt niet echt?

Bezoekers in dit topic

2kg per week aanhouden is ook niet te doen. Hoe meer je weegt, hoe meer je kunt afvallen.

1% per week is een geaccepteerd maatstaf binnen de literatuur. Dus hij zou 3 kilo moeten afvallen, niet 2.
 
Probeer eens insanity leuke en sportieve manier om af te vallen!
 
johnyjordaan en Brotoscience

TS is wel 4 kilo vetmassa kwijt al he. Enige dat een beetje vertekend beeld geeft is dat TS ook 2,2 kilo VVM heeft gegaind.
Vet percentage daling van 10% van 29,9 naar 26,8. in maar 3 weekjes.

Dus het resultaat is super van TS.
Als hij dit zo voortzet zal het straks wel een stuk harder gaan. Meer VVM dus meer voeding nodig, dus tekort wordt gerekend naar VVM alleen maar groter.
 
Da was op een weegschaal gewogen. Maw, niet serieus te nemen.

Maar idd, moest het idd zo zijn dat vvm gestegen is, dan is dat een top resultaat.
 
Da was op een weegschaal gewogen. Maw, niet serieus te nemen.

Maar idd, moest het idd zo zijn dat vvm gestegen is, dan is dat een top resultaat.

Klopt, de weegschaal is idd niet betrouwbaar zoals ik al aangegeven had in mijn eerste reply aan TS
Maar kan samen met gewicht en spiegel wel een handvat geven over een langere periode.

Als de cijfers idd wel kloppen dan is het idd een top resultaat.
 
Bedankt voor de reacties en tips allemaal, Ben een stuk wijzer geworden door dit forum, en heb de app ook eens geprobeerd maar daar moet ik echt meer mee gaan doen om er wat mee te kunnen heb nu eens gekeken wat het doet en wat ik ermee kan, wel handig om te zien hoeveel Calorieen je binnen krijgt en suikers en vette en wat ik verbrand. als ik erg op me voeding let en sport op een dag dan krijg ik volgens de app veel te weinig binnen.

Als ik BV een goede dag heb eet ik vaak 2x ei in de ochtend, ongv 150 gr aardbei in de middag , 1 banaan tussendoor en me avond eten is dan iets van kipfilet (200gr) en een beetje zuurkool.

Maar misschien had ik er ook bij moeten zetten dat ik last heb van suikerziekte (niet gek door het overgewicht, maar zit ook in de familie)
Ik gebruik insuline en medicijnen hiervoor, Ze zeggen dat deze bijde een bijwerking hebben dat je aankomt, al staat dit niet in de bijsluiter me huisarts beweerd van wel o.o

Maargoed.. Als ik goed op me eten let en ONGEVEER eet wat ik hier boven post en sport zou ik dus minder binnen krijgen dan ik verbruik.
Dus ik denk dat nog minder calorieen geen optie is, en ik heb zelf vaak in het weekend dat ik eens wat eet wat niet goed voor me is, dus een keer broodjes of normaal avond eten een keertje wat lekker ofzo.

Nu de feestdagen eraan komen ga ik niet heel strak op me voeding letten, misschien een slecht iets maar de laatste 2 weken van december is een "fuck it tijd".
Sporten doe ik nog wel gewoon 3-4 keer per week, dat probeer ik gewoon zoveel mogelijk te doen, ook omdat het leuk is :)

En zoals hierboven al aan is gegeven is een weegschaal idd niet betrouwbaar, dit zeggen ze op de sportschool zelf ook al, De beste vriend is de spiegel zeggen ze.
Daar merk ik wel in dat ik iets ben afgevallen maar ook redelijk wat spieren begin te krijgen overal.
Dus dat is ook wel leuk om te zien, En het is gewoon een lange weg die ik heb te gaan maar het is al eerder gezegd dat het ook een lange weg was voor de kilo's om erbij te komen.

En heb tog de T5 geprobeerd, ochtend 1 voor het sporten 1, En tja .. Als ik er 1 op lege maag inneem kan hij best hard aankomen.
voor het sporten neem ik hem ook in meestal een uur / 1,5 ervoor omdat ik altijd na me werk in de avond ga, Het enige wat ik merk is dat ik een wakker/onrustig gevoel heb, verder wel last van een droge mond, geen honger en een goed gevoel.. en soms als het wat gaat uitwerken krijg ik het best koud, Maar persoonlijk vind ik het een beetje werken als gewone caffeine pillen.
Wil wel gaan kijken om in de ochtend niks te nemen en voor het sporten beide pillen van t5 te nemen om te kijken of dat anders is.
 
Laatst bewerkt:
Van insuline op zich ga je niet persee zwaarder of vetter worden, het is de combinatie met de voeding.
Je hebt nu het voordeel dat je krachttraining doet wat er voor zorgt dat de spieren meer insuline gevoelig worden en meer voedingstoffen(glucose met name) op kunnen nemen.
Zonder sporten en met een flink overgewicht aan vet zal er ook relatief meer vet opslag zijn.
Als je bodyfat% straks veel lager is en de spiermassa groter zal je ook zeer waarschijnlijk minder insuline nodig hebben, zeker met het juiste dieet.
Mooiste moment van koolhydraten eten is bijvoorbeeld na een training omdat dan de insuline gevoeligheid in de spieren veel hoger is.

Verder wil ik adviseren met betrekking tot je medicatie, kijk uit met je timing van insuline en training. Door training heb je dus minder nodig, je verbrand erg veel suiker/glucose tijdens de training.
Zorg er voor dat je alles altijd mee hebt (je insuline en dextrose / oplossing) als je gaat trainen en iets te eten.
 
Klopt ik hou het zelf goed in de gaten en heb altijd alles bij. Ben sinds mijn laatste resultaat ook al minder insuline gaan gebruiken dus daar zit vooruit gang in :)

Maar heb iig altijd me meter bij en dextrose snoepjes in de tas voor het geval dat.

Bedankt voor je reactie ;)
 
Nu de december maand voorbij is gaan we er weer tegenaan voor de volle 500%.

Heb voor mezelf een schema gemaakt van voor 1 week, Ik wil dit van week tot week gaan doen.
Geen vage schema's meer waarbij ik meer supplementen moet innemen dan ik eten binnen krijg.

Maar gewoon gezond, Fruit, Groente, Vis, Kip etc.
Ik ga zelf Smoothie's maken voor in de ochtend en middag, Makkelijk en zo krijg je erg veel binnen op een lekkere manier.
Heb al verschillende recepten en elke dag weer wat anders.

Avond eten zal verschillend zijn uit kip met zuurkool, of bloemkool.
Tonijn salada's en ook een dagje eiwit/banaan pannenkoek.

Als aanvulling gaat er ook elke dag een eiwit shake bij komen, Wanneer ik deze ga nemen op de dag ga ik nog even uitzoeken wat voor mij het beste werkt.
En als tussendoortje walnoten.

Doormiddel van fruit krijg ik van naturen wat meer suikers binnen dan dat ik kreeg met een eiwit dieet, Dit is voor mij suiker iets beter zodat ik niet te laag kom te staan met me suikers.
Dit dat ik voorheen wel waardoor ik regelmatig iets van een gevulde koek of mars moest eten, zeker voor het trainen.

Dus ik hoop dat dit zoiezo wat beter zal gaan, en met de voeding die ik nu heb zal ik zeker meer betere dingen binnen gaan krijgen.

Verder wil ik zelf zeker 4 keer per week gaan sporten, een mix van cardio en kracht.
Natuurlijk moet je niet alleen je lichaam trainen maar ook je geest, dus ook meer rusten, zo weinig mogelijk stress,
En positief blijven, Alle negatieve mensen uit me leven verwijderen.

Met het sporten blijf ik wel gebruik maken van de vetverbranders (t5) en me pre-workout (Epic - Dedicated) Omdat ik dit zelf fijn vind en het me net wat extra's geeft.

Maandag ga ik hiermee beginnen, En dan ga ik mezelf veranderen op een manier dat niemand dacht dat ik dit kon \o/
Ik heb er zin in, en ik ga ervoor!! Kom zeker zo af en toe op het forum vertellen hoe het gaat ^_^
 
Ben nu 2 weken verder, en ik heb bijna alles eraf wat er in de december maand aan is gekomen..
In deze twee weken ben ik dus wat meer op me eten gaan letten voor 95% van de tijd, en 3 keer per week ben ik lekker gaan sporten.
Ook is het een beetje wisselend op me werk wat ik doe, ik maak gebruik van de stappen teller op de MyFitnessPal app en soms loop ik meer dan 20km per dag.
Soms ook maar 10km of zelfs minder, dus erg afhankelijk wat ik moet doen. (magazijn medewerker)

Mijn resultaat deze 2 weken is dat ik 1,6kg af ben gevallen, dit is gewoon op de weegschaal dus of het vocht vet of wat dan ook is weet ik niet.
Het grootste verschil is dat ik het in de spiegel zelf begin te merken, ook is het goed om te zien dat me spier opbouw ook goed gaat.

Helaas was ik in december zon 2,5kg aangekomen en zat ik toen ik begon op de 109,7 Nu zit ik op de 107,9

Ik heb van sommige dagen dus eens bijgehouden hoe het met me eten zit om dat hier eens te posten, Ik hoor graag of dit goed is of dat het zeker niet goed is en wat ik dan beter kan doen.

D1

Macro's

Carbs : 57% / 50%
Fat : 6% / 30%
Protein : 37% / 20%

Nutrients : Protein 76g, Carbs 116g, fiber 13g, sugar 48g, fat 5g, saturated fat 2g, sodium 1516mg, potassium 673mg, Vitamin A 1%, Vitamin C 185%, calcium 23%, Iron 39%.

Cal : 856
Cal Burned : 2339

Food : 2 banaan, 1 appel, 1 komkommer, 250gr ananas, 250gr kipfilet, 250gr zuurkool

D2

Macro's

Carbs : 53% / 50%
Fat : 15% / 30%
Protein : 32% / 20%

Nutrients : Protein 83g, Carbs 136g, fiber 11g, sugar 20g, fat 17g, saturated fat 2g, sodium 194mg, potassium 1725mg, Vitamin A 282%, Vitamin C 257%%, calcium 82%, Iron 29%.

Cal : 1030
Cal Burned : 1553

Food : 150gr spinazie blad, 3 banaan, 1 sinasappel, 150ml kokosmelk, 250gr kipfilet, 200gr bloemkool

D3

Macro's

Carbs : 36% / 50%
Fat : 26% / 30%
Protein : 38% / 20%

Nutrients : Protein 64g, Carbs 61g, fiber 5g, sugar 3g, fat 19g, saturated fat 5g, Cholesterol 459mg, sodium 409mg, potassium 1224mg, Vitamin A 220%, Vitamin C 10%, calcium 69%, Iron 45%.

Cal : 672
Cal Burned : 385

Food : 1 Peer, 50ml kokosmelk, 100gr Spinazie blad, 1 banaan, 1 blikje totijn in water, 1 komkommer, 2 ei, 1 tomaat, 1 protein shake

D4

Macro's

Carbs : 64% / 50%
Fat : 26% / 30%
Protein : 10% / 20%

Nutrients : Protein 28g, Carbs 181g, fiber 6g, sugar 45g, fat 32g, saturated fat 11g, Cholesterol 384mg, sodium 504mg, potassium 334mg, Vitamin A 32%, Vitamin C 185%, calcium 10%, Iron 34%.

Cal : 1144
Cal Burned : 1383

Food : 1 banaan, 2 Kiwi, 500ml Sinasappel sap, 1 Gevulde koek (ivm veel te laag bloedsuiker), 2x ei, 3 cracker


D5

Macro's

Carbs : 57% / 50%
Fat : 6% / 30%
Protein : 37% / 20%

Nutrients : Protein 62g, Carbs 95g, fiber 3g, sugar 31g, fat 4g, saturated fat 1g, sodium 12mg, potassium 0mg, Vitamin A 0%, Vitamin C 89%, calcium 3%, Iron 8%.

Cal : 688
Cal Burned : 1509

Food : 2 Banaan, 1 Komkommer, 250gr ananas, 250gr kipfilet

D6


Macro's

Carbs : 57% / 50%
Fat : 7% / 30%
Protein : 36% / 20%

Nutrients : Protein 58g, Carbs 91g, fiber 0g, sugar 36g, fat 5g, saturated fat 1g, sodium 12mg, potassium 0mg, Vitamin A 0%, Vitamin C 148%, calcium 0%, Iron 0%.

Cal : 677
Cal Burned : 472

Food : 1 Banaan, 2 Kiwi, 500ML Sinasappel sap, 250gr Kipfilet
 
Laatst bewerkt:
Je eet dus tussen 700-1000 kcal per dag? dat is alleen mijn ontbijt al...
Crashdieet is nooit goed. Denk dat het gewicht wat je verliest ook flink wat spieren zal zijn als je met jouw 107 kg zo weinig eet.
 
Als je te laag zit in kcal kan het zijn dat je lichaam "foert " zegt en stopt met afvallen. zelf ook al paar keer ondervonden. En aangezien je ongeveer dezelfde stats hebt als toen ik begon kan ik je zeggen dat je veel te laag zit.
probeer dit eens www.myfitnesspal.nl
 
Lekker bezig kerel. Je moet niet kijken naar de kilo's die je kwijtraakt maar naar hoeveel vet je overhoud. In het begin zie je dat misschien nog niet zo goed, maar als je drie procent kwijtraakt in drie weken dan is dat superveel hoor. En opletten dat je niet te laag gaat zitten maar wel aan je onderhoud komt.

Tip 1: Maak een voedingsschema en houd je hier aan. (je moet echt weten wat je binnenkrijgt per dag en wat je nodig hebt)
Tip 2: Meet je buik- nek en beenomvang zodat je ook met een meetlint je resultaat kan checken. (de weegschaal is niet altijd wat)
Tip 3: Neem gewoon lekker de tijd, zorg dat je goed in je vel blijft zitten. Als de drie weken te zwaar zijn moet je het wat rustiger aan gaan doen. Een transformatie kan rustig een half jaar duren. Maar dan heb je ook wat!

Succes ermee en volhouden!
 
Ksou wel zegmaar die 2000-2500 kcal aan houden.. als je elke keer maar de 1000 haalt mishandel je je zelf en wordt diëten niet leuk en lastiger. je hoeft niet minder te eten alleen gezonder. Je macro's zou ik ook iets aanpassen, 2gr eiwit per lichaamsgewicht, 1gr vet per lichaamsgewicht en carbs proberen in dit geval laag houden omdat je wilt afvallen.
Wat je kan doen om een verzadigd gevoel te krijgen om de dag door te komen is bijvoorbeeld magere kwark eten of volkoren pasta. Het geeft een lekker vol gevoel en dus makkelijker uit te houden. Je hoeft niet alleen maar op kip te leven hoor :p misschien heb je wat aan dit: https://forum.bodybuilding.nl/topics/cutten-hoe-begin-ik.112937/
Verder ben je gewoon goed bezig, het is een kwestie van volhouden!

Keep up the work!
 
Bedankt voor de reactie's, Ik ben zelf geen grote eter al denkt iedereen dat wel, ik at altijd gewoon het verkeerde helaas. Wat ik nu eet is voor mij zelf te doen, soms is het moeilijk maar om nou te zeggen dat ik me lichaam mishandel ik weet het niet.
Ik zal zeker eens gaan proberen om wat meer kcal binnen te krijgen op een gezonden manier, door misschien wat vaker iets tussen door te eten.

Ik heb wel voor mezelf 1 "cheat" dag in de week zodat het wel leuk blijft, dit is niet overdreven maar hier eet ik gewoon een keertje iets ongezonds en me avond eten iets minder oplettend.
hier wil ik uiteindelijk ook vanaf maar voor nu laat ik dit er nog even in om me te belonen.

En ik leef ook zeker niet alleen van kip hoor, dat eet ik zo af en toe wel maar ook veel fruit en groente ;)
Maar nogmaals bedankt voor de reacties ik ga zeker eens kijken wat ik voor mezelf kan aanpassen!
 
de eerste maand is voorbij, tot nu toe gaat het nog steeds goed!
Nogsteeds met me gezonde voeding bezig en het sporten.

Probeer soms als ik er behoefte aan heb wel wat meer kcal binnen te krijgen, en sporten is een beetje wisselend dat is 3-4 keer week.

Mijn resultaat is dan ook goed vind ik zelf, En wat ik zelf vind is belangrijker dan wat andere vinden haha!

Het heeft tot nu toe een erg goede invloed op zijn suilkerwaarde's (diabetes), mijn mood is ook een stuk beter, begin spontaner te worden ..
Lichaamlijk merk ik dat ik hier en daar iets slanker word en de spieren in me arm en borst beginnen zich steeds beter te tonen :)

De weegschaal thuis hou ik elke week gewoon in de gaten om te kijken wat het doet, want hoe dan ook wil ik voor dat het halve jaar voorbij is onder de 100kg zitten!

Begon dit jaar dus als 109,7kg en na een maand zit ik op de 106,2kg [25,8%VM] (3,5kg kwijt) dus ik ben hier erg blij mee, beetje bij beetje kom ik wel ;)

Tot nu toe is het heel erg goed vol te houden kwa voeding en sporten, heb er eerlijk gezegd niet superveel moeite mee, al heb ik soms wel eens een dagje dat ik er een beetje depri van word :P
maar dat hoort erbij denk ik haha!
 
Laatst bewerkt:
Stuur die t5 maar naar mij heb jij nog lang niet nodig.
 
Back
Naar boven