AndroidHealthClinic

Power cage/rack voor thuis gym (Beginner) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kraven

Novice
Lid geworden
29 nov 2015
Berichten
21
Waardering
1
Goedemiddag, zoals de titel aankaart, ben ik een beginner met een bescheiden thuis gym. Ik heb al het een en ander verzamelt* maar het is toch tijd om wat serieuzer/zwaarder te gaan trainen.

En dus toch maar even een degelijke rack/cage aanschaffen. maar eerlijk gezegd heb ik er vrij weinig verstand van, heb er wel de laatste weken over zitten lezen. een paar zagen er ook 'aantrekkelijk' uit (zo als de HD2, http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-2-power-rack-lat-pulley/ of deze van megatec http://www.fitness-seller.nl/megatec-power-rack-lat-pulley/. Maar die zijn nog niet op voorraad, en aangezien ik er geen verstand van heb toch maar even vragen aan de profs (en semi profs) voor advies

m'n budget is..sja, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet echt over stil gestaan, maar inclusief een nieuwe olympic barbell (en 2'de handse gewichten) hoop ik ver onder de 1.2k te blijven maar, uiteindelijk is het toch wel een investering in mezelf.

(Helaas is de homegym op eerste verdieping, aangezien de begane grond overal vloerverwarming heeft.. een kleine overzicht in de planning van het huis. dus zware deadlifts zal ik waarschijnlijk toch voor naar buiten kennen.)


bedankt voor het lezen en voor ieder mogelijk advies, en nog een fijne dag verder.

Mvg, Kraven





*Voornamelijk cardio spull, een elleptical/cross-trainer, een roeiapparaat, bench van bodysolid (https://www.betersport.nl/trainingsbank-body-solid-gfid31.html?gclid=CPrVi-L0tckCFYHhcgod088Mmg)
en een kleine fiets was meer gehaald als een grap maar vriendin gebruikt het vaker dan de cross-trainer en uiteraard losse gewichten.)
 
Ben je ze al eens gaan bekijken in de showroom?Als ze daar opgesteld staan tenminste.Dan kan je daar zien hoe vlot de latpulley beweegt.
En ook hoe makkelijk je de spotters kan verplaatsen.

De belastbaarheid van de noodsteunen en catchers en latpulley zijn ook van belang.
 
Bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht, en
eerlijk gezegd meende ik dat de catchers etcetera hetzelfde konden hebben als de Rack/cage zelf. (Dus wordt toch maar bellen/mailen voordat ik een order plaats.)
 
Bedankt voor de tip, had ik nog niet aan gedacht, en
eerlijk gezegd meende ik dat de catchers etcetera hetzelfde konden hebben als de Rack/cage zelf. (Dus wordt toch maar bellen/mailen voordat ik een order plaats.)

Bij de megatec kooi spreken ze over belastbaarheid van de noodsteunen en catchers deze is 300 kg en de totale belastbaarheid van de kooi is 500Kg

lat pulley is 160 kg.

Ik weet niet hoeveel jij squat?

Maar voor de doorsnee sporter zullen beide kooien wel sterk genoeg zijn.

Als beide kooien voldoen aan de belastbaarheid dan kan je nog zien naar hoe makkelijk de spotters en catchers te vervangen zijn,hoe soepel de lat pulley loopt.

En mocht dit belangrijk zijn hoe ze eruit ziet.

Als je 50 mm schijven hebt moet je nog wel de adapters bijkopen voor de latpulley.
Zonder die adapters kan je de 50mm schijven er ook op hangen,maar ik zou dat persoonlijk niet doen.
 
Hmm, in principe zou ik daar toch letterlijke jaren mee kunnen trainen (Waarschijnlijk een stuk langer maar reach for the stars zo als ze zeggen)

Trouwens je mag ook andere cages/racken (/verkopers) aanraden, die 2 cages dat ik linkte, lijken mij merendeel aantrekkelijk vanwege hoe degelijk ze eruitzien en best complete zijn qua extras (dipstations, latpulley et cetera.) vooral voor die prijs.
 
Hmm, in principe zou ik daar toch letterlijke jaren mee kunnen trainen (Waarschijnlijk een stuk langer maar reach for the stars zo als ze zeggen)

Trouwens je mag ook andere cages/racken (/verkopers) aanraden, die 2 cages dat ik linkte, lijken mij merendeel aantrekkelijk vanwege hoe degelijk ze eruitzien en best complete zijn qua extras (dipstations, latpulley et cetera.) vooral voor die prijs.

Barbarian hebben er ook hele goede,maar das wel een gans andere prijscategorie.Maar hogere belastbaarheid.

Totaal rack: 650 kg
Afleghaken: 450 kg
Noodsteunen: 450 kg
Optrekstang: 200 kg
Dipsteunen: 160 kg
Lat station: 180 kg

Ken iemand die de HD 1 had en was daar zeer tevreden over.Maar die is wel niet zo zwaar belastbaar dacht ik dan den HD2

verder is de afwerkingsgraad mss ook van belang.Rubbers in de afleghaken of niet.Rubbers op de noodsteunen,dik dun,gewoon gelijmd dat het na een maand lost....
 
Heb mijn Cage zoals vele anderen bij powerCage.nl misschien ook nog waard om een kijkje te nemen :)
 
Mijne komt van helisports. Powermark met de pulley add on, heb hem nu bijna een jaar en ben er nog altijd heel tevreden over.
 
Beste, staat een mooie Barbarian cage op marktplaats te koop. Erg goede kwaliteit en je vind het nergens zo goedkoop. Waarom nieuw kopen? Het slijt amper en het is net zo goed.
 
Ik heb de HD-2, erg tevreden over
 
Zoals hierboven al paar keer gezegd: Barbarian idd top, heb zelf het half rack -> heel tevreden over maar idd andere prijsklasse.
 
Na wat advies te hebben gekregen (van deze forum ^^) Heb ik besloten een tweedehands barbarian cage te halen http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Wat ik erbij krijg:
Olympische Halterstang 50mm
Olympische krulstang 50 mm
Olympische Dumbells (2x) 50mm
Normale sluitingen
4x veer sluiting
115 kg (50mm) aan gewichten
15 kilo x 2
10 kilo x 4
5 kilo x 6
2.5 kilo x 4
1.25 kilo x 4
Kettlebell 20 kilo
Plus nog 2 grepen de lat pulley.

1000 euro, en dit weekend zou ik het kunnen ophalen. (Kleine topic update)
 
Na wat advies te hebben gekregen (van deze forum ^^) Heb ik besloten een tweedehands barbarian cage te halen http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Wat ik erbij krijg:
Olympische Halterstang 50mm
Olympische krulstang 50 mm
Olympische Dumbells (2x) 50mm
Normale sluitingen
4x veer sluiting
115 kg (50mm) aan gewichten
15 kilo x 2
10 kilo x 4
5 kilo x 6
2.5 kilo x 4
1.25 kilo x 4
Kettlebell 20 kilo
Plus nog 2 grepen de lat pulley.

1000 euro, en dit weekend zou ik het kunnen ophalen. (Kleine topic update)

Is dat voor je haar die krulstang? :)
 
Biedingen tot 600eur en dan gelijk 1000 gaan. Ik had toch nog eerst wat lager proberen in te zetten :D
 
Wou die man niet beroven Robke, het is bijna kerstmis dus een beetje karma. ;) En stel dat het niet is wat ik verwachte kan ik desnoods nog altijd afzeggen.

(Heb deze rack niet gevonden op fitness-seller maar zeg voor het gemak dat die rack nieuw ongeveer 1.1k koste, een euro per kilo aan gewichten, en begin dan de extra's af te tellen.
€115 giet ijzeren gewichten
€20 kettlebel
€150 Olympische stangen
€100? bench
dan zit je al aan 385 materiaal en koste de rack mij zelf maar 615, terwijl ik uiteindelijk toch alles behalve die bench en kettlebel had kunnen kopen. En nu zou ik geen wekenlange wachttijd hebben. Dat is ook een fijne extra.

------
Johnyjordaan: :duh:
 
Ik heb ook zo geredeneerd voor mijn home gym. Was wel alles 50% van nieuw. Mijn homegym staat hier ook ergens tussen.
 
Mooi rack goede beslissing
 
Niet gekocht, ( de cage was half opgebouwd om 'ruimte te besparen'. De foto op marktplaats bleek niet van hem te zijn, ook andere bench en latpulley. naar de rest van het materiaal niet gekeken.)
 
Back
Naar boven