AndroidHealthClinic

Welke 2 varianten van supersets te hanteren

Bezoekers in dit topic

Flipniksen

Cool Novice
Lid geworden
5 nov 2015
Berichten
102
Waardering
21
Lengte
1m75
Optie 1:

Superset:
Dumbell press
Upright row

Superset:
Side lateral raises
Front lateral raises



Optie 2:

Superset:
Dumbell press
Side lateral raises

Superset:
Upright row
Front lateral raises

Welke variant zouden jullie hanteren?
 
Waarom Side lateral raises?

Dumbell press en upright row is ongeveer het tegenovergestelde van elkaar wat goed als superset kan, maar side en front lateral raises niet.
Zou dan eerder rear delt fly en front lateral raise samen doen.
 
Als samengestelde sets kan je van alles bedenken als het maar effectief is.

Barbell shoulder press vs wide grip barbell upright row is lekker.
Front raises vs side raises zijn ook lekker
 
Persoonlijk doe ik altijd dezelfde spiergroep of tegenovergestelde spiergroepen supersetten. Vind ik beter werken
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk doe ik altijd dezelfde spiergroep of tegenovergestelde spiergroepen supersetten. Vind ik beter werken

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Normaal werd ook idd een tegenovergestelde beweging gepakt in superset. Bijvoorbeeld een push vs een pull of een buiger vs strekker. Werkt heerlijk idd.
 
Normaal werd ook idd een tegenovergestelde beweging gepakt in superset. Bijvoorbeeld een push vs een pull of een buiger vs strekker. Werkt heerlijk idd.

Klopt die gebruik ik idd ook en werken bij mij ook altijd prima! Alleen heb ik op de dag dat ik schouders train weinig tijd vandaar die supersets...
 
shoulder press - face pull
side raise - front raise
bent over fly - upright row

zo zou ik het doen. en als het echt een schouderdag is, eerst een shoulderpress. en dan die andere 5 oefeningen + shrugs verdelen over 3 supersets.
al ben ik niet echt fan van een aparte schouderdag.
 
shoulder press - face pull
side raise - front raise
bent over fly - upright row

zo zou ik het doen. en als het echt een schouderdag is, eerst een shoulderpress. en dan die andere 5 oefeningen + shrugs verdelen over 3 supersets.
al ben ik niet echt fan van een aparte schouderdag.

Zit hier een reden achter dat je shoulder press met face pull doet supersetten en bent over fly met upright rows? of voelt dit gewoon fijn voor jou?
 
Zit hier een reden achter dat je shoulder press met face pull doet supersetten en bent over fly met upright rows? of voelt dit gewoon fijn voor jou?
Idealiter doe je natuurlijk een front delt dominante oefening met een rear delt dominante oefening. maar als je wilt supersetten in dezelfde spiergroep zal je toch echt ergens side delt moeten invoegen.
Aangezien shoulderpress voor mij de oefening is waar ik op knal, wil ik die het meest ontzien. Het liefst die helemaal los, en de rest supersetten.

Maar mijn gedachtegang =
front + rear
side + front
rear + side
Dit zodat je op de eerste front (press) ham kunt gaan, zonder dat die reardelt oefening je al te veel dwars zit.

kan natuurlijk ook iets als:
1. shoulder press (front)
2. rear + side
3. front + rear
4. side + traps

1. primair. 2,3 & 4 assistance.

Uiteraard doen wat voor jou goed voelt :p ik gooi heel upperbody op 1 dag haha
 
Idealiter doe je natuurlijk een front delt dominante oefening met een rear delt dominante oefening. maar als je wilt supersetten in dezelfde spiergroep zal je toch echt ergens side delt moeten invoegen.
Aangezien shoulderpress voor mij de oefening is waar ik op knal, wil ik die het meest ontzien. Het liefst die helemaal los, en de rest supersetten.

Maar mijn gedachtegang =
front + rear
side + front
rear + side
Dit zodat je op de eerste front (press) ham kunt gaan, zonder dat die reardelt oefening je al te veel dwars zit.

kan natuurlijk ook iets als:
1. shoulder press (front)
2. rear + side
3. front + rear
4. side + traps

1. primair. 2,3 & 4 assistance.

Uiteraard doen wat voor jou goed voelt :p ik gooi heel upperbody op 1 dag haha

Hoe ziet jouw complete weekschema eruit als ik vragen mag?
 
lb1:
- deadlift
- leg curl
- glute iets
- abductor + endo rotation
- calfs press + tibia raise
- core

ub1:
- military press
- weighted chin ups
- db chest press + 1h bor
- CGBP of dips + side raise
- TRX bicep curl + bent over fly

lb2:
- squat
- walking lunges
- leg extensions + adductor
- calf press + tibia raise
- core

ub2:
- bench
- weighted chin ups
- incline db press + 1h bor
- shrug + facepull
- lying tricep ext + bicep bb curl

zoiets, soms laat ik iets weg in tijd nood, of doe ik een setje minder. soms voeg ik iets toe als ik tijd over heb.
Benen moet je niet echt op letten, die split ik een beetje apart omdat ik die komende tijd een beetje wil ontzien in het volume van 2x per week knallen op zowel quads en hams.

focus ligt voornamelijk op de eerste 2 oefeningen overal, de rest is assistance werk en wil ik nog wel is in variëren.
 
Back
Naar boven