Fitness Seller

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

nogmaals, dat is je behoefte zonder activiteiten.. [Link niet meer beschikbaar] kijk eens op deze site. Hier kan je een indicatie krijgen van wat jou behoefte zijn MET het aantal keren dat je sport. Lijkt me namelijk raar als jou onderhoud 2100 is terwijl je langer bent dan ik..

Haal daarvan 300-400 kcal af.

IF kan je doen, als jij je ontbijt kan overslaan en savonds niks meer eet waarom niet. Maar de een vind het prettiger dan de ander.

Jou ervaring dat je veel eet als het lekker is is best normaal, maar je kan gezond eten ook gewoon lekker maken door te variëren met kruiden en manier van bereiden.
 
ksou beginnen rond de 2700-2800 te eten kijken of je afvalt, zoja hierop blijven. zo niet iets omlaag gooien.
 
Ik kan IF zeker aanbevelen, vind het heerlijk!. Nu 4 maanden onderweg. Vetpercentage is gezakt en kracht is nog steeds hetzelfde gebleven en soms iets verhoogd.


Vooral ook meer energie en meer voldaan gevoel bij 3 grote maaltijden. En vooral als je liever niet ontbijt, dan is natuurlijk weer meegenomen aangezien je je ontbijt overslaat. Ik eet elke dag tussen 12:00-20:00. In de ochtend tussen de 2 en 3 koffie zonder toevoegingen.


Ik doe in het weekend in de ochtend fasted cardio of kracht, dit red ik doordeweeks niet. Maar vind het echt heerlijk!. Heb zoveel energie en heb echt geen eten nodig om een uurtje te sporten. Uiteraard is dit persoonlijk.


Maar ik zou IF echt een paar weken proberen, dan kan je altijd nog kiezen om te stoppen of door te gaan. Je kan ook bijvoorbeeld 3 dagen volgens IF eten, heb ook van mensen gehoord dat dit ook al werkt.
 
Fasted cardio is prima.

IF is ook prima. Zoals ik al zei is meal timing niet zo belangrijk. IF is vooral handig om niet de hele dag honger te hebben in de cut doordat je een aantal grote maaltijden kan eten. Maar jij hebt klaarblijkelijk geen last van honger. In de bulk is IF niet zo handig omdat je dan moet proppen om al je voeding binnen te krijgen.

Brinta is complexe carbs idd. Voordeel van complexe carbs is dat het langer verzadigd, minder grote schommelingen geeft in je bloedsuikerspiegel en over het algemeen bevatten bronnen van complexe carbs meer micronutrienten dan bronnen van simpele carbs. Voor je lichaamscompositie en lichaamsgewicht maakt het overigens niets uit of je carbs complex of simpel zijn.

Als je zoekt op GI (Glycemische Index) koolhydraten dan zal je vinden hoe "complex" je koolhydraten zijn. Een lage GI is complex.

ksou beginnen rond de 2700-2800 te eten kijken of je afvalt, zoja hierop blijven. zo niet iets omlaag gooien.

Vind dit best wel veel. Ben zelf 1m90, 100+kg en redelijk laag vetpercentage en zit in de cut rond deze waarden. Zou zelf aanraden om rustig de kcal wekelijks omhoog te brengen met 200kcal oid.

Oh, en wil toch nog even benadrukken hoe veel positief effect krachttraining zal hebben op je resultaten. Voor een tientje per maand hoef je dat toch niet te laten.
 
Vind dit best wel veel. Ben zelf 1m90, 100+kg en redelijk laag vetpercentage en zit in de cut rond deze waarden. Zou zelf aanraden om rustig de kcal wekelijks omhoog te brengen met 200kcal oid.


wekelijks omhoog brengen? die kerel wilt afvallen he niet aankomen.

Zoals ik al zei zal ik met moeite aan mijn onderhoud komen qua voeding per dag. Omdat ik vrijwel geen honger heb overdag ben ik eigenlijk bang dat ik al in een soort van spaartstand sta.


Dus als ik het goed begrijp is IF alleen nuttig om het hongergevoel tegen te gaan? Als het geen andere voordelen heeft ga ik toch liever geen IF doen maar mijn maaltijden spreiden tussen 8:00 en 20:00.


Heeft fasted cardio ook het voordeel dat je direct je vetreserves aanspreekt ipv voeding? Ik kan niet duidelijk vinden.


Ik begin toch aardig gemotiveerd te worden dus ik denk dat ik me ga inschrijven bij F4F.


Aangezien ik bang ben dat ik momenteel veel te weinig eet lijkt het me goed om de dag te beginnen met een dubbele portie Brinta. Dan heb ik direct 466 calorieën binnen waarvan 8,6g vet 68g Kh en 26g eiwit. Ik vond calorieën tellen altijd zo'n gedoe maar denk dat ik de komende tijd eens ga bijhouden hoeveel ik eet.


Ik wil een soort schema creëren waarbij ik elke dag het zelfde eet in de ochtend en in de middag, om dan in de avond te kunnen variëren en alleen bij die maaltijd de calorieën hoef te berekenen. Zoals ik al zei wil ik overzicht en het makkelijk telbaar houden. Ik vindt eenzijdig eten overdag geen probleem.


Tijdens mijn vorige diëten hield ik koolhydraten krampachtig uit mijn dieet. Maar ik begrijp eigenlijk dat dit niet zo heel veel uit maakt.

Wat raden jullie aan met een BMI van 29 (102 kilo bij 1,87 lengte). Richten op spiermassa of eerst hoofdzakelijk richten op afvallen?

Afvallen. Als je eerst gaat bulken (spiermassa aanzetten) ga je ook vet aankomen. Dat hoort bij de bulk. Je kan niet aankomen zonder vet tenzij je AAS gebruikt. Maar in jou geval zou ik eerst afvallen tot je ook een redelijk vp% hebt. Dan massa aan zetten
 
Betreft IF ik heb het nog niet gedaan dus geen ervaring, wel heb ik dit topic gevonden https://forum.bodybuilding.nl/topics/intermittent-fasting.118433/

Betreft fasted cardio, ik denk dat het niet echt toegevoegde waarde heeft om op een lege maag te cardioen. Je valt af door onder je dagelijks onderhoud te zitten.

Maar ook hier heb ik niet echt ervaring mee, wel heb ik veel gelezen dat weinig mensen fan zijn van fasted cardio. Voornamelijk omdat het ook wel spierafbrekend is aangezien je niks op heb. (Wat ik gelezen heb)
 
wekelijks omhoog brengen? die kerel wilt afvallen he niet aankomen.



Afvallen. Als je eerst gaat bulken (spiermassa aanzetten) ga je ook vet aankomen. Dat hoort bij de bulk. Je kan niet aankomen zonder vet tenzij je AAS gebruikt. Maar in jou geval zou ik eerst afvallen tot je ook een redelijk vp% hebt. Dan massa aan zetten

Ben op 7mnd +6kg bijgekomen met een stijging in vp% van 0.6 dus aankomen is wel degelijk mogelijk zonder AAS
 
Echter is aankomen in spiermassa en dalen in vet% vrijwel onmogelijk?
Op een natty manier kan je niet aankomen en afvallen tegelijk.

Ik las dat het soms wel voorkomt dat je spiermassa kan aankomen terwijl je aan het afvallen bent. Maar alleen als je een redelijk hoog vet% hebt en net begint met krachttraining? (beginner gains?)
Dat is waar en niet waar tegelijk. Je komt niet echt aan in spiermassa, je lichaam is gewoon aan het veranderen. Je schouders gaan rechter trekken, je borst komt iets naar voren etc. Zijn van die kleine veranderingen waardoor je iets breder word. Ze worden idd beginner gainz genoemd.
 
Als je spiermassa aankomt en je vetmassa vrijwel hetzelfde blijft of een stuk minder groeit, dan daalt je bf% ook gewoon hoor. Want bf% = relatie tussen vvm en vet. Dus je kunt prima (ook als natty) gainen terwijl je relatief lean blijft. Dat principe heet clean bulking.
 
Back
Naar boven