XXL Nutrition

squatten op Air max? Last met allstars? (steunzolen)

Bezoekers in dit topic

polotraxx

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
4.543
Waardering
2.305
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Beste DBB'ers

Op dit moment doe ik mijn squat en deadlift met nike schoenen (air max tavas, zie spoiler)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Maar dit zou dus niet al te goed zijn voor te squatten en deadliften? Doe het al jaren op soortgelijke schoenen en krijg eigenlijk meer last als ik geen schoenen of allstars draag. Moet ook wel vermelden dat ik steunzolen draag die bijna enkel in dit soort sportieve schoenen goed zitten en langer dan 2 maand meegaan.

De meesten zijn ofterwijl te laag en als ze hoger zijn, zitten ze niet goed en glijdt mijn enkel altijd in mijn schoen en zijn ze vrij snel om zeep vanbinnen.
Heb vroeger dus altijd getraind met allstars met steunzolen maar hierdoor kreeg ik wel last in mijn rug/heup. Nu via de nike's geen last meer.

Is het verstandig om op deze schoenen door te trainen of is het beter om, weliswaar met lager gewicht, met andere schoenen te proberen squatten? Heb nog wel sportschoenen staan maar dit zijn hardloopschoenen, deze zullen net als de air max een soort 'verende' werking hebben denk ik?
 
Reebok Nano 5.0 ;)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Is de zool hier simpel uit te nemen en te vervangen door een vrij dikke (en ook brede) steunzool?
Ook wil ik geen schoenen met een 'verhoogde' hiel aangezien mijn steunzolen dit al hebben.
excuses. net nieuwe lenzen opgehaald en mn ogen fucking met me :rolleyes:
 
Is de zool hier simpel uit te nemen en te vervangen door een vrij dikke (en ook brede) steunzool?
Ook wil ik geen schoenen met een 'verhoogde' hiel aangezien mijn steunzolen dit al hebben.

Goh... het zijn wel 'ruime' schoenen. Een beetje zoals een loopschoen. Maar ze zijn idd wel licht verhoogd op de hiel
 
Goh... het zijn wel 'ruime' schoenen. Een beetje zoals een loopschoen. Maar ze zijn idd wel licht verhoogd op de hiel
Ik kan ze natuurlijk wel eens gaan passen. Ik ga deze week naar een winkel in de buurt en dit topic was eigenlijk vooral om al eens te polsen naar eventuele opties :) Ik kan vragen of ze er zijn en ik ze kan passen natuurlijk ;) Probleem is dat een lichte verhoging in de hiel + in de steunzool al wat veel naar mijn zin gaat zijn. Ik kan op platte voeten diep genoeg gaan voor een goede squat dus wil dan ook zo weinig mogelijk verhoging. Probleem met steunzolen is dat ik meestal een maat groter moet nemen waardoor er vooraan nog wat ruimte is. Heb gemerkt dat bij het squatten precies naar voor geschoven wordt in de schoen en dat dit snijdt in mijn voeten.
 
Ook wil ik geen schoenen met een 'verhoogde' hiel aangezien mijn steunzolen dit al hebben.
Is het geen optie gewichthefschoenen zonder je steunzolen te gebruiken?
 
Ik ben ook wel benieuwd of het verstandiger is om op "plattere" schoenen te trainen.

Train momenteel met Jordan's basketbal schoenen, heeft een wat dikker verende zool maar is wel overal even hoog in vergelijking met de Air Max.
 
Ik heb zelf ook steunzolen en heb de reebok nano 4 en de adidas powerlifter 2.0 en de at perfect. Vind de powerlifter 2.0 wel fijner.
 
Beter een stijve zool dan een dempende. Vergroot de (kans op) stabiliteit rondom de enkels en beperkt energie c.q. krachtverlies. Met dikke zool deadliften lijkt bij sommigen meer op deficit dan conventioneel deadliften.
 
Is het geen optie gewichthefschoenen zonder je steunzolen te gebruiken?
Zonder steunzolen is het echt geen optie. Voor een enkele keer lukt dit wel, maar heb in het verleden gemerkt dat dit niet lang duurt voor ik overal last krijg (knieën, heup, rug). Is vrij vervelend...

Ik heb zelf ook steunzolen en heb de reebok nano 4 en de adidas powerlifter 2.0 en de at perfect. Vind de powerlifter 2.0 wel fijner.
Die reebok nano's, zijn deze ook met verhoging in de hiel? Ga deze wel eens passen maar zover ik al paar keer met 'verhoogde' schoenen heb gelift schuif ik naar voor en lijk ik meer druk op mijn knieën te krijgen.

Beter een stijve zool dan een dempende. Vergroot de (kans op) stabiliteit rondom de enkels en beperkt energie c.q. krachtverlies. Met dikke zool deadliften lijkt bij sommigen meer op deficit dan conventioneel deadliften.
Maar het is mogelijk? Blessures spelen namelijk zeer snel bij me op als ik mijn steunzolen niet draag. Dat van die deficit valt wel mee. Zo dik zijn die schoenen ook weer niet en ik moet onder mijn plates toch van die vierkante kleine matten leggen van +-2cm dik om de schokken te dempen :p
Enige waar ik wat schrik van heb is instabiliteit met gewichten boven een bepaald gewicht. Weet niet hoe gezellig mijn knieën en enkels dat gaan vinden, of zal dit wel meevallen? Zit wel goed stevig in de schoen maar ik denk dat door de zachte zool mijn voeten misschien te ver naar buiten 'kantelen' en hierdoor blessures ga oplopen.
 
nee de reebok is zonder verhoging in hiel.
 
nee de reebok is zonder verhoging in hiel.
Zal er eens naar kijken. Hoop dat ze die hebben in de winkel en dan kan ik eens passen. Is geen gewone schoenenwinkel maar een echte allround-sportwinkel blijkbaar. Dus niet enkel wat loopschoentjes en roze voetbalschoenen :p
 
geen idee of ze die ergens in winkel hebben, heb ze online besteld voor 12 euro ,was een foutje op site van reebok toen 12 ipv 120 euro haha.
 
Maar het is mogelijk?
Als jij die zolen moet dragen dan moet je daar het beste van maken. Ik zou ze dan dragen in een schoen met een stijve platte zool. En niet een dempende zool in of op een dempende zool leggen.
wel goed stevig in de schoen maar ik denk dat door de zachte zool mijn voeten misschien te ver naar buiten 'kantelen' en hierdoor blessures ga oplopen.
Dit blijft dus opletten en de factoren m.b.t. 'risico' waar je enigszins invloed op hebt blijven beperken.
 
Als jij die zolen moet dragen dan moet je daar het beste van maken. Ik zou ze dan dragen in een schoen met een stijve platte zool. En niet een dempende zool in of op een dempende zool leggen.
Dit blijft dus opletten en de factoren m.b.t. 'risico' waar je enigszins invloed op hebt blijven beperken.
Zal wel kijken welke schoenen een beetje deftig zitten in de winkel. Nieuwe gymschoenen heb ik sowieso nodig. Hoe ze er uit zien maakt mij niet echt uit, ze moeten gewoon goed zitten met steunzolen. De steunzolen zelf zijn wel vrij stijf, ze kunnen wel wat plooien om het stappen te vergemakkelijken maar zeker niet dubbelplooien oid.

Het was gewoon gemakkelijk telkens dezelfde soort schoenen te dragen en weten dat deze goed zitten. Niet passen, gewoon de juiste maat kiezen en een kleurtje :D
 
Heb je sportsteunzolen? Die zijn meestal wat dunner
 
Heb je sportsteunzolen? Die zijn meestal wat dunner
Ja, die heb ik. Blijft toch een vervelend geval, mijn broer draagt ook steunzolen en heeft veel minder last om goede schoenen te vinden.

Heb er ook al over nagedacht om bij het squatten gewoon mijn steunzolen op de grond te leggen en er dan op te gaan staan om te squatten :p Probleem is dat ik nooit van de eerste keer de juiste 'stand' heb met mijn voeten. Moet deze altijd nog enkele keren verschuiven nadat ik de barbell heb uitgerackt
 
Ja, die heb ik. Blijft toch een vervelend geval, mijn broer draagt ook steunzolen en heeft veel minder last om goede schoenen te vinden.

Heb er ook al over nagedacht om bij het squatten gewoon mijn steunzolen op de grond te leggen en er dan op te gaan staan om te squatten :p Probleem is dat ik nooit van de eerste keer de juiste 'stand' heb met mijn voeten. Moet deze altijd nog enkele keren verschuiven nadat ik de barbell heb uitgerackt

Heb je echt je steunzolen nodig in de gym zoveel moet je toch niet rondlopen anders probeer eens gewoon zonder.
Je haalt toch de originele zool uit de schoen voor je er je steunzolen insteekt?
 
Back
Naar boven