XXL Nutrition

Slecht tot nauwelijks herstellende.

Bezoekers in dit topic

TheRowan13

Novice
Elite Member
Lid geworden
15 jan 2014
Berichten
20
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen,
Ik ben 21 jaar en fitness nu 2 jaar waarvan 1 jaar serieus qua voeding en training. Lengte 1.78m gewicht 75 vp tussen 13 en 15%. Beroep is militair.

Ik ben momenteel aan het clean bulken en kom qua gewicht goed de .3/.5 kg per week aan, en qua training (p/p/l) 4 a 5 dagen per week. Ook doe ik nog mee aan de reguliere sportlessen 2x in de week op de kazerne en 3x in de week voetballen. Nu ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat het slechte herstel komt door mijn tekort aan slaap tijdens de werkweek deze bedraagt min.6uur max.7uur per dag. Ik merk vooral met push movements dat ik daar ook altijd moeite mee heb kom niet hoger dan 70kg BP terwijl ik met gemak 5x140 DL en 5x 130 squat

Iemand enig idee wat de beste oplossing is aangezien ik echt geen tijd heb om eerder naar bed te gaan.
 
Misschien je fitness volume terugschroeven naar 4x per week UB/LB oid? Lijkt mij dat je gewoon meer sport dan je herstellend vermogen toe laat.
 
Dit hierboven. En meer eten kan ook helpen. Plus powernaps.
 
1 keer per week minder trainen en die tijd gebruiken om bij te slapen, tegen (over)vermoeidheid in trainen gaat alleen maar leiden tot blessures en demotivatie. Overigens kan ik 't me niet voorstellen dat je zo'n druk leven hebt dat je altijd (inclusief weekenden) maar tijd hebt om 6-7 uur te slapen.
 
Oké thnx voor de tips! Zal er zeker wat mee doen. Ik kan in het weekend wel aan de 8 uur slaap komen maar aangezien bijslapen niet bestaat heeft dat geen nut om langer te blijven liggen.
 
Je traint 4-5x per week in de sportschool, 2x per week op de kazerne en voetbalt 3x per week. In een goeie week train je dus 10 keer. Dit kan je vergelijken met de trainings-intensiteit van een topsporter. Echter, je slaapt maar 6-7uur per dag. Het is erg logisch dat je niet goed hersteld. Het probleem is waarschijnlijk op te lossen door of minder te gaan trainen, of meer te slapen.
 
Waarom zou slaap je bankdruk beinvloeden maar niet je squat en deadlift?

Vind je lifts niet uit verhouding... presses gaan ook gewoon langzamer vooruit.

Kan nog kijken naar uitvoering en programmering...

Zou met je sport en beroep eerder denken aan impact op squats en deads van veel rennen en lopen, of van veel pushups op bankdrukken.

Of misschien heb je juist wel wat meer press volume en frequentie nodig en voor squat en deads nog niet.
 
Waarom zou slaap je bankdruk beinvloeden maar niet je squat en deadlift?

Vind je lifts niet uit verhouding... presses gaan ook gewoon langzamer vooruit.

Kan nog kijken naar uitvoering en programmering...

Zou met je sport en beroep eerder denken aan impact op squats en deads van veel rennen en lopen, of van veel pushups op bankdrukken.

Of misschien heb je juist wel wat meer press volume en frequentie nodig en voor squat en deads nog niet.
Wat voor tip zou je mij dan kunnen geven mbt press volume verhogen? Gewoon meer setjes voor chest en shoulders? Of meer x per week push movements maken?
 
Zoals hierboven al gezegd, idd een combinatie van minder trainen/meer slapen is het beste anders loop je denk ik een keer tegen overtraining aan.

Komt toevallig wel dicht uit de buurt, sport zelf ook in nederweert :o
 
Zoals hierboven al gezegd, idd een combinatie van minder trainen/meer slapen is het beste anders loop je denk ik een keer tegen overtraining aan.

Komt toevallig wel dicht uit de buurt, sport zelf ook in nederweert :o
Nice[emoji108]

Ik sport zelf in weert bij loods37, is wel stukje rijden maar wel goeie gym.
 
Wat voor tip zou je mij dan kunnen geven mbt press volume verhogen? Gewoon meer setjes voor chest en shoulders? Of meer x per week push movements maken?
Beiden maar hangt allemaal af van wat je nu precies doet bij je ppl en bij je sportlessen? Als je alledaags ook nog wordt doodgegooid met pushups telt dat ook mee, in positieve zin als het niet steeds tot failure is.
 
5 keer per week krachttraining, 2 keer per week sportles en 3 keer per week voetbal. Nee natuurlijk herstel je niet goed :roflol:

Hoeveel kcal eet je per dag?
 
5 keer per week krachttraining, 2 keer per week sportles en 3 keer per week voetbal. Nee natuurlijk herstel je niet goed :roflol:

Hoeveel kcal eet je per dag?
Ja dat had ik zelf ook verwacht maar op t begin was dat goed te doen[emoji28], 3200+ momenteel aan het cleanbulken.

Stats: 1.78m 76kg bf tussen 13 en 16%
 
Gezien je hoeveelheid sportactiviteit zou ik in eerste instantie zeggen dat 3200 laag is, maar je komt aan dus dat is het niet.

Misschien ff een weekje rust inlassen ofzo, desnoods (van krachttraining)?
 
Gezien je hoge activiteit zou ik persoonlijk eerder voorkeur hebben naar 3x pw FB oid.
 
Gezien je hoeveelheid sportactiviteit zou ik in eerste instantie zeggen dat 3200 laag is, maar je komt aan dus dat is het niet.

Misschien ff een weekje rust inlassen ofzo, desnoods (van krachttraining)?
Rustweek heb ik vaker geprobeerd heb dan juist het idee dat ik alleen maar meer last krijg en stijver wordt. Calorieën uppen kan opzich wel alleen weet niet hoe ik dat nog clean voor elkaar krijg met 420 carbs t al moeilijk clean.

Mijn macros zijn btw e/k/v 175/420/95
 
Door een rustweek ga je inderdaad spontaan 140kg benchen...
 
Back
Naar boven