MuscleMeat

Gebruikt hier iemand probiotica/enzymen supplementen?

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Zo ja, welk product en wat was de ervaring? Zo nee, is er hier een specifieke reden voor (buiten gewoon 'ik denk niet dat ik het nodig heb')?
 
Er is al vaak aangetoond in wetenschappelijk onderzoek dat probiotica drankjes geen enkel effect hebben omdat de bacteriën reeds onschadelijk worden gemaakt door de spijsvertering.
 
Maar als je een antibiotica kuur hebt gehad, voor een kwaaltje, dan kan het wel nuttig zijn om probiotica te nuttigen.
Gezien je goede bacterien ook deraan gaan, is het wel een aanvulling.

Ik ben geen expert hierin, heb dit van horen zeggen.
Maar ik zou niet zomaar probiotica nemen voor de lol.
 
Maar als je een antibiotica kuur hebt gehad, voor een kwaaltje, dan kan het wel nuttig zijn om probiotica te nuttigen.
Gezien je goede bacterien ook deraan gaan, is het wel een aanvulling.

Ik ben geen expert hierin, heb dit van horen zeggen.
Maar ik zou niet zomaar probiotica nemen voor de lol.
Klopt niet. Die probiotica zouden in je darmen terecht moeten komen om een bijdrage te zijn, maar ondertussen zijn ze al gedood door het HCl in de maag, dat hun celwand oplost en waardoor ze dus sterven, immuunreacties in de steriele darmen tegenover biotica (ook tegen lichaamseigen biotica).
 
Er is al vaak aangetoond in wetenschappelijk onderzoek dat probiotica drankjes geen enkel effect hebben omdat de bacteriën reeds onschadelijk worden gemaakt door de spijsvertering.
Genoeg probiotica die het tot de dikke darm redden.
 
ik heb wel enzymen gebruikt. Merkte in het begin wel verbetering van spijsvertering maar na een tijdje niks meer eigenlijk :(
 
Ik heb een tijdje dophilus van Jarrow gebruikt. Merkte wel duidelijk een verschil met mijn darmen.
Met naar de wc gaan was het altijd hollen of stilstaan. Maar dat is nu geleidelijker allemaal.
 
Ik gebruik alleen soms probiotica als ik antibiotica kuur heb gehad.
 
Genoeg probiotica die het tot de dikke darm redden.
Een onderzoek getoond in een hoorcollege toonde aan dat alleen Yakult het red, maar in een zeer lage concentratie dus geen significant verschil.

Klopt dat niet?
 
Een onderzoek getoond in een hoorcollege toonde aan dat alleen Yakult het red, maar in een zeer lage concentratie dus geen significant verschil.

Klopt dat niet?
Ik ben hier niet helemaal in thuis maar yakult die het beter doet dan probiotica die veel mensen al jaren gebruiken voor serieuze aandoeningen is toch niet geloofwaardig.
 
Een onderzoek getoond in een hoorcollege toonde aan dat alleen Yakult het red, maar in een zeer lage concentratie dus geen significant verschil.

Klopt dat niet?
Yakult is een product dat probiotica bevat (bifidobacteria). Heeft het onderzoek alle probiotica op aarde onderzocht om te kijken of ze het redden of niet? Zo nee, dan kun je niet stellen dat alleen die in Yakult het redden. Je kunt hoogstens stellen dat van de probiotica die waren opgenomen in het onderzoek, alleen die in Yakult het redde. Bifidobacteria is niet de enige die vrij resistent is tegen lage pH-waarde, er zijn ook andere stammen. En geen significant verschil voor wat precies? In welke populatie en naar welke uitkomstmaat werd er gekeken? Erkennelijk, de effectgrootte is vaak vrij beperkt of de hoeveelheid onderzoek is mager, maar er is zeer zeker wel consensus dat verscheidene probiotica de dikke darm redden en ook effect kunnen hebben op de gezondheid.

Wat niet klopt is vooral je eerdere uitspraak, die je nu zelf ook weerlegt:
Er is al vaak aangetoond in wetenschappelijk onderzoek dat probiotica drankjes geen enkel effect hebben omdat de bacteriën reeds onschadelijk worden gemaakt door de spijsvertering.
 
Laatst bewerkt:
Yakult is een product dat probiotica bevat (bifidobacteria). Heeft het onderzoek alle probiotica op aarde onderzocht om te kijken of ze het redden of niet? Zo nee, dan kun je niet stellen dat alleen die in Yakult het redden. Je kunt hoogstens stellen dat van de probiotica die waren opgenomen in het onderzoek, alleen die in Yakult het redde. Bifidobacteria is niet de enige die vrij resistent is tegen lage pH-waarde, er zijn ook andere stammen. En geen significant verschil voor wat precies? In welke populatie en naar welke uitkomstmaat werd er gekeken? Erkennelijk, de effectgrootte is vaak vrij beperkt of de hoeveelheid onderzoek is mager, maar er is zeer zeker wel consensus dat verscheidene probiotica de dikke darm redden en ook effect kunnen hebben op de gezondheid.

Wat niet klopt is vooral je eerdere uitspraak, die je nu zelf ook weerlegt:
Het onderzoek bevatte de normale probiotica drankjes Yakult, actimel,..

"De geclaimde verhoging van de weerstand door het gebruik van het Danone product Actimel blijkt niet te berusten op wetenschappelijk bewijs. Inmiddels heeft Danone in de Verenigde Staten een schikking van 35 miljoen euro getroffen met de consumenten. Danone heeft ook de door haar bij de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid ingediende gezondheidsclaims met betrekking tot zowel Actimel als Activia ingetrokken. In Nederland heeft Danone voor Actimel van de consumentenorganisatie Foodwatch in 2010 hetGouden Windei gekregen voor de meest misleidende marketing. In Engeland moet Danone van de Engelse reclamecodecommissie de claim intrekken dat Actimel de natuurlijke weerstand van kinderen verbetert. Ook in Frankrijk is de belofte over 'een betere weerstand' aangepast.[" -Wiki

Blijkbaar zijn er nog miljarden andere manieren van inname met farmaceutische achtergrond , wist ik niet dus, I stand corrected. :p
 

Er is ook een onderzoek dat heeft aangetoond dat de probiotica reeds aanwezig in obesen verschilt van die aanwezig in slanken. Transplantatie bij muizen toonde aan dat de probiotica van obesen leed tot gewichttoename bij de voordien steriele muis en geen gewichttoename bij de muis met de probiotica van de slanke persoon.

Vergeef me mijn gebrek aan links, maar mijn proffen geven die nooit bij hun vermelding, noch antwoorden ze op vragen daarover.
 
Back
Naar boven