AndroidHealthClinic

Nieuws "5:2 dieet" (het zoveelste onzin-dieet)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Zag net op VTM nieuws dat ze weer wat nieuws hebben gevonden op dieetvlak. Het 5:2 dieet is niets anders dan wekelijks 5 dagen 'normaal' eten (niet duidelijk wat dat dan is maar goed) en dan 2 dagen in de week zo goed als vasten (<500kcal). Dat moet dan zogezegd de mensen met gebrek aan karakter en doorzettingsvermogen helpen om makkelijker af te vallen omdat het beter vol te houden zou zijn.

En de commentator zegt dat het wetenschappelijk gezien werkt! Fantastisch toch? Blijkbaar denkt men niet eens over de gevolgen van regelmatige tekorten van aminozuren en micronutriënten.

De expert ziet op korte termijn geen problemen, alleen een mogelijk jojo effect, no sh*t? Wat dacht je van cravings, een rothumeur, fouten op het werk, enz. omdat je bloedglucose onstabiel wordt?

Doorsnee huisvrouwtje komt in beeld en zegt dat ze 4 kilo heeft verloren, wauw! Of dat spier of vet is, weet niemand, maar het klinkt wel leuk en zo is ze ook eens op de buis geweest.

Wanneer gaan mensen gewoon eens een beetje discipline toepassen, zelfbeheersing oefenen en stoppen met telkens nieuwe onzin-diëten te verzinnen? :stfu:
 
Enige wat telt zijn kilos toch?
Mensen willen allemaal een easy way out en snappen niet dat wanneer je structureel wilt afvallen en dit stabiel wilt houden je je hele levensstijl moet aanpassen.

Mensen willen gewoon koekjes en chips op de bank wegspoelen met een fles sodapop.
Dan wanneer het te gortig wordt afvallen en vervolgens pakken ze hun oude draad weer op.

Mijn familie is zelf ook zo :janken:
 
2 dagen sub 500 kcals.

sterkte met dagelijks leven :roflol:
 
jepz, soort van IF inderdaad

Collega van mij doet het extremer: op "werkdagen" (kantoorjob) 400 kcal, in de weekends meer.
Is héél veel afgevallen maar zou het hem niet na willen doen
 
Enkele van mijn professoren zijn in vivo dokters en zijn sterke voorstanders van sub 1000Kcal en Catalaanse proteïne dieeten. Zoals reeds aangegeven houdt niemand rekening met de effecten rond afvallen, alleen afvallen telt voor hun.

Geef mij dan maar toch een gezond lichaam met een deftig dieet.
 
bij dit soort diëten hangt het moment van wegen ook heel erg af, als je je weegt net na die 2 strafdagen dan ben je natuurlijk lichter en kun je het weer mooi manipuleren

blijven altijd troep dingen die diëten, het moet ook voor mensen zonder discipline en met veel wanhoop anders verkoop je die shit niet.



EDIT: ook altijd mooi de mensen die opscheppen over hoeveel kilo ze wel weer niet zijn afgevallen maar die je alleen maar ziet schommelen in gewicht en nooit een normaal gewicht bereiken (van veel overgewicht naar minder overgewicht gaan en weer terug)
 
denk dat veel mensen het "makkelijker" vinden om zoiets "extreem" te doen, dan gewoon gematigd te eten.

Toen ik bvb mijn voedingsschema vandaag aan een collega liet zien, en deze opmerkte dat er 1 reepje Kinder (12,5 gr) in stond, dan zei deze direct: als ik er één eet, dan is heel het doosje op...
 
Zag net op VTM nieuws dat ze weer wat nieuws hebben gevonden op dieetvlak. Het 5:2 dieet is niets anders dan wekelijks 5 dagen 'normaal' eten (niet duidelijk wat dat dan is maar goed) en dan 2 dagen in de week zo goed als vasten (<500kcal). Dat moet dan zogezegd de mensen met gebrek aan karakter en doorzettingsvermogen helpen om makkelijker af te vallen omdat het beter vol te houden zou zijn.

En de commentator zegt dat het wetenschappelijk gezien werkt! Fantastisch toch? Blijkbaar denkt men niet eens over de gevolgen van regelmatige tekorten van aminozuren en micronutriënten.

De expert ziet op korte termijn geen problemen, alleen een mogelijk jojo effect, no sh*t? Wat dacht je van cravings, een rothumeur, fouten op het werk, enz. omdat je bloedglucose onstabiel wordt?

Doorsnee huisvrouwtje komt in beeld en zegt dat ze 4 kilo heeft verloren, wauw! Of dat spier of vet is, weet niemand, maar het klinkt wel leuk en zo is ze ook eens op de buis geweest.

Wanneer gaan mensen gewoon eens een beetje discipline toepassen, zelfbeheersing oefenen en stoppen met telkens nieuwe onzin-diëten te verzinnen? :stfu:

Ik eet altiijd normaal.Abnormaal eten ben ik niet zo voor. :D
 
t-nation is dan ook all 'bout dat insulin en hun $200,- pot van 6 servings.
 
Ik vreet sinds kort voor de hele week in 1 dag. Misschien een boekje over schrijven.
 
Back
Naar boven