MuscleMeat

Optrekstang voor buiten

Bezoekers in dit topic

Fitness scrub

Novice
Lid geworden
24 mei 2016
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
84kg
Hallo,

Ik ben opzoek naar een optrekstang voor buiten tegen de muur alleen kan er zelf vrij weinig vinden.
Heeft iemand misschien een paar aanraders? Liefste met 2 of meerdere grepen.
*budget rond €150,-

Mvg
 
Dat zul je niet snel kant-en-klaar vinden dus je beste kans is een bedrijf dat in Nederland produceert en de optrekstang thermisch kan verzinken voor roestbescherming. Wij kunnen dat bijvoorbeeld aanbieden voor ons ATX Pull-Up System maar dat valt waarschijnlijk een beetje buiten het budget van thuisgebruikers :) Neem misschien eens contact op met Powercage.nl of MonkeyXL.

Je kunt onze normale optrekstangen overigens ook gewoon buiten hangen. Het staal is grotendeels gecoat/gelakt dus er zal niet heel veel zichtbare roestvorming ontstaan, enkel hier en daar wat kleine plekjes (bijvoorbeeld waar de coating beschadigd of bekrast is of waar deze uiteindelijk dunner wordt). Aan de ongelakte binnenkant van holle onderdelen zal wel roestvorming ontstaan maar het zal tientallen jaren duren voordat de roest het staal daadwerkelijk aantast. Dan ben je waarschijnlijk al zo oud dat je geen pull-ups meer kunt doen ;)

Dus als je een beetje roestvorming niet erg vindt hoef je niet perse lang te zoeken en meer te betalen om een optrekstang speciaal te laten behandelen voor volledige roestbescherming.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
zou het plasti-dippen van die optrekstang geen oplossing kunnen bieden tegen de roest?
 
Steigerpijp ophangen? Verschillende grepen is nergens goed voor voor. Gewoon pullups en chinups in eventueel verschillende breedtes pakken.
 
Mijn ouders hebben het oudere model Barbarian aan de onderkant van het balkon boven hun tuin hangen. Deze begon na een jaar toch aardig te roesten. Hij is scherp en je handen worden er vies van, maar werkt goed. Misschien eens pogen schoon te maken en likje hammerite er over heen.
 
Mijn ouders hebben het oudere model Barbarian aan de onderkant van het balkon boven hun tuin hangen. Deze begon na een jaar toch aardig te roesten. Hij is scherp en je handen worden er vies van, maar werkt goed. Misschien eens pogen schoon te maken en likje hammerite er over heen.

Chinnen jou ouders ook dan?
 
Mijn ouders hebben het oudere model Barbarian aan de onderkant van het balkon boven hun tuin hangen. Deze begon na een jaar toch aardig te roesten. Hij is scherp en je handen worden er vies van, maar werkt goed. Misschien eens pogen schoon te maken en likje hammerite er over heen.
Het ligt er ook aan hoe vaak je deze gebruikt, als je deze regelmatig gebruikt heeft de roestvorming op de gripvlakken niet veel kans. Maar als deze niet vaak wordt gebruikt kan de roestvorming inderdaad wat meer worden. Om de zoveel tijd schoonmaken of een extra behandeling is dan inderdaad niet verkeerd.
 
Chinnen jou ouders ook dan?
Ze hebben hem niet voor de sier, maar hij wordt niet heel vaak gebruikt. Op verjaardagen laat mijn moeder (65+) graag zien dat ze 10 chinups kan. Squatten gaat helaas niet meer nu ze net een nieuwe heup heeft.
 
Ik heb er 1 van gorilla wear, was 35 euro of zo en hangt al 2 jaar buiten, nog geen roest te bekennen
 
Jezus wat een wijven hier zeg. bang voor vieze handjes :roflol:
pas maar op, straks krijg je nog blaren op je ecto vingertjes. :rolleyes:
roest = hardcore.
 
Back
Naar boven