MuscleMeat

Whey-cardio intermittent fasting

Bezoekers in dit topic

Celine_cme

Novice
Lid geworden
27 jul 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
65kg
Vetpercentage
24%
Hoi hoi,

Ik doe nu een tijdje intermittent fasting en mag pas vanaf 12.00 eten.
Als ik sochtends om 08.00 een HIIT gooi van 20 min. op alleen Bcaa. Is het dan slim om whey erna te nemen? Aangezien het alleen cardio is en ik dan vóór 12u klaar ben.
 
Whey zijn calorieën en dus zul je de 16 uur onderbreken. Het maakt niet uit welke training je doet. Je mag pas vanaf 12 uur eten, dus dan kun je geen whey nemen na je training ;)

Doe zelf ook IF, maar doe niet veel fasted trainingen, maar als ik het doe, dan neem ik ook geen calorieën erna.
 
Okee top thnx! :)
 
Ik vermoed dat je door die whey je eiwitten wilt aanvoelen. Wat ik me afvroeg: vroeger sprak men altijd van: je lichaam kan slechts 30 gram eiwitten per drie uren verwerken. Hoe zit dat bij IF? Dan neem je op korte tijd toch veelvouden hiervan op om aan je macro's te raken?
 
Voor de wetenschappelijke onderbouwen kun je beter bij Jwdoetookmee of Galen zijn. Ik heb echter wel eens gelezen dat dat 30gram per keer achterhaalt is, ivm de duur voor je voedsel door je spijsverteringsstelsel is gegaan.. Dit is al een stuk langer dan die 3 uren wat dus zou betekenen dat je nog veel langer geen eiwitten zou kunnen opnemen.
 
Hoi hoi,

Ik doe nu een tijdje intermittent fasting en mag pas vanaf 12.00 eten.
Als ik sochtends om 08.00 een HIIT gooi van 20 min. op alleen Bcaa. Is het dan slim om whey erna te nemen? Aangezien het alleen cardio is en ik dan vóór 12u klaar ben.
Als je 's ochtends BCAAs neemt ben je niet meer nuchter. Kun je net zo goed dan al wei nemen.
Ik vermoed dat je door die whey je eiwitten wilt aanvoelen. Wat ik me afvroeg: vroeger sprak men altijd van: je lichaam kan slechts 30 gram eiwitten per drie uren verwerken. Hoe zit dat bij IF? Dan neem je op korte tijd toch veelvouden hiervan op om aan je macro's te raken?
Die opnamesnelheid van 10 gr eiwit per uur klopt ruwweg wel voor wei-eiwit bij mensen die niet aangepast zijn aan een dieet met grote hoeveelheden eiwitten. Als je een hoogeiwitdieet gewend bent worden de transporters die zorgen voor de absorptie ge-upreguleerd, ook versnelt de maaglediging bij grotere volumes aan voedsel en vindt de vertering sneller plaats. Desondanks zal het in de praktijk hier gemiddeld niet veel van afwijken. In het begin kan de absorptiesnelheid wat hoger liggen dan die 10 gr p/u, maar na enkele uren zal dit aardig dalen. Een grote maaltijd duurt ook wel wat langer dan drie uur voordat deze volledig geabsorbeerd is.
 
Back
Naar boven