XXL Nutrition

6 maanden lang kuren - 1ste kuur

Bezoekers in dit topic

ja dat snap ik .. maar zoals ik al zei dan 6 maanden op lage dosis
Tijd on maakt uit niet je dosis 250 mg test of 2 gram test beide onderdrukt je eigen aanmaak.
 
Emrah88 Je carbs zoveel mogelijk rondom je work-out nemen. Dus de maaltijd voor je training neem je carbs bij (pre work-out meal) & de maaltijd na je training neem je carbs bij (post work-out meal).

Voor mij werkt dit opzetje, heb het hieronder voor je uitgetypt.

Work-out carb requirement
Lean bodyweight x 0,2 = liquid carb requirement for fat loss (baseline)

Protein post work-out requirement
Multiple baseline number by 2 for post work-out protein requirement
Divide baseline number by 2 to get bcaa & glutamine amount in grams. Split in to equal servings, 1 pre work-out & 1 post work-out



Gebasseerd op jouw stats, 83kg / 18%, krijg je dan (ongeveer omdat je vetpercentage een schatting is...)

83 x 0,82 = 68kg (lean bodyweight)

Work-out carb requirement
68kg x 0,2 = 14gr
14gr carbs rondom je work-out

Protein post work-out requirement
14 x 2 = 28gr
28gr eiwit neem je post work-out

Bcaa & glutamine requirement
14 : 2 = 7gr
7gr bcaa & 7gr glutamine. Deze verdeel je in 2 gelijke servings. Dus 1 serving (3,5gr bcaa & 3,5gr glutamine) neem je pre work-out, en serving 2 neem je post work-out

De genoemde 14gr carbs, mijn voorkeur gaat uit naar dextrose, neem je samen met je bcaa & glutamine shakes, dus pre en post work-out.

Wat mij betreft mogen de eiwitten in de range van 2gr tot max 2,5gr per kilo lichaamsgewicht. De goede vetten mogen daarnaast omhoog, als je ze alleen uit drie eidooiers en een halve lepel pindakaas krijgt, heb je in mijn ogen te weinig. De carbs beperk je tot pre en post work-out. Nootjes kun je toevoegen als bron voor goede vetten inderdaad. Vis is daarnaast geen must, natuurlijk kan je het toevoegen, naast je kip en rund, als je het lekker vindt.

Met trainen het beste zorgen dat je elke spiergroep 1x per week pakt. Beter 1x per week elke spiergroep trainen dan sommige 2x per week en anderen 0x per week. Anders ga je uit verhouding groeien. Misschien kun je ergens cardio toevoegen aan je schema (ik weet het, niet leuk...) om zo nog wat lichaamsvet te verbranden en je metabolisme een duw in de goede richting te geven

Hoop dat het duidelijk is, en bovenal dat jij (of iemand anders) er iets aan hebt
 
He echt fijn dat je uitgebreid en duidelijk reageert

Bedankt

Maar over de 14 gram
Carbs .. Carbs zijn koolhydraten ?

Ik eet smorhens dus brinta .. In 1 portie 35 gram met halfvolle melk zitten 34 gr koolhydraten dus dan zou ik aan omgeveer 15 gr brinta genoeg koolhydraten binnnen heb ?

En zou je me uit kunnen leggen of ik iets aan die bcca en glutamine heb ? Ik weet ook geen eens wat het zijn .. Bcaas waren volgens mij om je spieren te beschermen tegen afbraak TIJDENS de taining ? En helpt herstel erna?

En heeft dat voor mij nut nu kan ik her beste er direct mee beginenn of is dat meer iets voor mensen die echt kuren of mensen die heel lamg bezig zijn en nog de puntje op de i willen zetten zeg maar ?

En dan de eiwitten 28 gr post workout ( na je traing bedoel je ? ) maar voor de training eet ik ook altijd eiwit of als het niet anders kan een shake van 30 gr eiwit.. Is dat niet nodig ? Belangrijker erna ?




Dus als ik het snap zeg je:


- 7 gr bcaa glutamine ( 3.5 en 3.5 voor het trainen en het zelfde erna )

14 gr koolhydraten .. Dus eigenlijk dan 15 gram brinta .. de helft voor en de helft na ? Dit heb ik mis volgens mij maar dit is wat ik er van snap.. En gemiddelde banaan bereken ik nu.. Weegt 150 gr en heeft 34 gr koolhydraten dus dan is 1 banaan al te veel ?
Wat raad je dan dus aan met carbs precies en wat kan ik het beste allemaal eten naast banaan en brinta of havermout

En dan 28 gram eiwitten .. Na de training ?
-------------

En ik weeg dus 82 met denk rond de 18/19 mss 20 % bf .. Denk dat er zo een 7/8 kg aan vet/vocht af moet . Ben al blij als ik nog 5 kg vet kwijt ben hoeft niet perse een hele strakke sixpack.. Lichtjes is genoeg.. En wil graag de zelfde kilos in spier aankomen..dus wil 82 droog wegen

Wat raad je me aan om te doen ?

Ik hou niet precies allemaaL bij hoeveel ik eet maar de laatste 6 maanden let k goed op mijn eten en probeer ik gezond te eten en genoeg eiwtten etc .. ben van 90 kg dus 8 kg zwaarder in vet en vocht afgevallen naar 82 heb ondertussen ook zwaar getraind en heb naar mijn mening toch een beetje massa aan spier opgebouwd.. Dit heb ik door calorie tekort creeren gedaan.. Ik heb dit puur naar mijn gevoel gedaan dus heb niet precies berekent hoeveel ik verbrand en daar dan 300/500 onder zitten.. Maar ik dronk geen cola etc meer enzo en at toch net wat minder .. Voor mijn gevoel
At ik 300 calorien minder dan ik verbrand en ben zo ook zonder cardio naar 82 afgevallen

Wat raad je me aan om nu te doen ?zo doorgaan ? Of zeg je toch perse de cardio erbij ? En heb je verstand van anabolen ? Zo ja ? Wat lijkt je beter voor mij ? Winstrol of test only ? Of heb je een ander idee ?

Mijn doel is om nog 7 kg droger te worden en 7/8 kg spier massa bij winnen

Ben al blij als ik 5 kg droger word en 5/6 kg spier aankom maar dat is iig mijn einddoel


wat kan ik ook het beste eten.. Vriend van mij zegt 30/40 % eiwit 40/50 % koolhydr en 15/20 % vet


Wat vind jij dat bij mij van toepassing is ?







Nou het zijn een aantal vragen .. Ben al blij met je duidelijke vriendelijke abtwoord .. Hoop dat je me meer kan helpen !

Fijn weekend vast

Groet emrah !
 
Laatst bewerkt:
op 18/19 procent eerst naturel maar eens gaan cutten naar de 10% en daarna ben je wss veels te licht om ook maar aan kuren te denken.

ik zou me er zelfs nog niet eens in verdiepen ga je eerst maar eens verdiepen in voeding/training en rust. Zonder goede voeding/rust en trainingen ga jij je doel zelfs niet halen met steroiden.

en ja carbs zijn koolhydraten.
 
Hahaha

5/6 kg vet/vocht is in de praktijk in dit geval waarschijnlijk eerder 5 kg vocht en 5 kg vet
Wel behoorlijke stats met jouw kuurverleden..

Waar is het misgegaan?

Laat maar, ik zie het al :P

1. Voeding
2. kennis
3. training
 
He echt fijn dat je uitgebreid en duidelijk reageert

Bedankt

Maar over de 14 gram
Carbs .. Carbs zijn koolhydraten ?

Ik eet smorhens dus brinta .. In 1 portie 35 gram met halfvolle melk zitten 34 gr koolhydraten dus dan zou ik aan omgeveer 15 gr brinta genoeg koolhydraten binnnen heb ?

En zou je me uit kunnen leggen of ik iets aan die bcca en glutamine heb ? Ik weet ook geen eens wat het zijn .. Bcaas waren volgens mij om je spieren te beschermen tegen afbraak TIJDENS de taining ? En helpt herstel erna?

En heeft dat voor mij nut nu kan ik her beste er direct mee beginenn of is dat meer iets voor mensen die echt kuren of mensen die heel lamg bezig zijn en nog de puntje op de i willen zetten zeg maar ?

En dan de eiwitten 28 gr post workout ( na je traing bedoel je ? ) maar voor de training eet ik ook altijd eiwit of als het niet anders kan een shake van 30 gr eiwit.. Is dat niet nodig ? Belangrijker erna ?




Dus als ik het snap zeg je:


- 7 gr bcaa glutamine ( 3.5 en 3.5 voor het trainen en het zelfde erna )

14 gr koolhydraten .. Dus eigenlijk dan 15 gram brinta .. de helft voor en de helft na ? Dit heb ik mis volgens mij maar dit is wat ik er van snap.. En gemiddelde banaan bereken ik nu.. Weegt 150 gr en heeft 34 gr koolhydraten dus dan is 1 banaan al te veel ?
Wat raad je dan dus aan met carbs precies en wat kan ik het beste allemaal eten naast banaan en brinta of havermout

En dan 28 gram eiwitten .. Na de training ?
-------------

En ik weeg dus 82 met denk rond de 18/19 mss 20 % bf .. Denk dat er zo een 7/8 kg aan vet/vocht af moet . Ben al blij als ik nog 5 kg vet kwijt ben hoeft niet perse een hele strakke sixpack.. Lichtjes is genoeg.. En wil graag de zelfde kilos in spier aankomen..dus wil 82 droog wegen

Wat raad je me aan om te doen ?

Ik hou niet precies allemaaL bij hoeveel ik eet maar de laatste 6 maanden let k goed op mijn eten en probeer ik gezond te eten en genoeg eiwtten etc .. ben van 90 kg dus 8 kg zwaarder in vet en vocht afgevallen naar 82 heb ondertussen ook zwaar getraind en heb naar mijn mening toch een beetje massa aan spier opgebouwd.. Dit heb ik door calorie tekort creeren gedaan.. Ik heb dit puur naar mijn gevoel gedaan dus heb niet precies berekent hoeveel ik verbrand en daar dan 300/500 onder zitten.. Maar ik dronk geen cola etc meer enzo en at toch net wat minder .. Voor mijn gevoel
At ik 300 calorien minder dan ik verbrand en ben zo ook zonder cardio naar 82 afgevallen

Wat raad je me aan om nu te doen ?zo doorgaan ? Of zeg je toch perse de cardio erbij ? En heb je verstand van anabolen ? Zo ja ? Wat lijkt je beter voor mij ? Winstrol of test only ? Of heb je een ander idee ?

Mijn doel is om nog 7 kg droger te worden en 7/8 kg spier massa bij winnen

Ben al blij als ik 5 kg droger word en 5/6 kg spier aankom maar dat is iig mijn einddoel


wat kan ik ook het beste eten.. Vriend van mij zegt 30/40 % eiwit 40/50 % koolhydr en 15/20 % vet


Wat vind jij dat bij mij van toepassing is ?







Nou het zijn een aantal vragen .. Ben al blij met je duidelijke vriendelijke abtwoord .. Hoop dat je me meer kan helpen !

Fijn weekend vast

Groet emrah !

Tuurlijk
Even 5 kg droger worden en 5 kg spier aankomen
Is heel normaal

Het grappigste is dat je denkt dan 87 kg te wegen Zoals je aangeeft in je eerste post :P
Alleen weeg je dan hetzelfde als nu haha
 
Tuurlijk
Even 5 kg droger worden en 5 kg spier aankomen
Is heel normaal

Het grappigste is dat je denkt dan 87 kg te wegen Zoals je aangeeft in je eerste post :P
Alleen weeg je dan hetzelfde als nu haha


Wat is er abnormaal aan 5 kilo droger worden ?? En dan 5 kilo in spiermassa aan willen komen ?? Daarvoor fitness je toch of zie ik het verkeerd

En lees maar is goed voor je blij komt doen .. Ik weeg dan het zelfde ja 82 maar mijn einddoel is 87 meneer de haha is heel normaal 5 kilo droger worden en 5 kilo aankomen
 
Hahaha

5/6 kg vet/vocht is in de praktijk in dit geval waarschijnlijk eerder 5 kg vocht en 5 kg vet
Wel behoorlijke stats met jouw kuurverleden..

Waar is het misgegaan?

Laat maar, ik zie het al :P

1. Voeding
2. kennis
3. training


Waar is wat mis gegaan ? En over welke kuur verleden heb je het ?
 
word steeds erger hier 1.80 en 82 kilo en willen kuuren.

wat zijn dat teegen woordig voor types
duidelijk 0,0 weeten van voeding anders weeg je geen 82 kilo op die lengte.
en roids willen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Vriend .. Wat praat je serieus .. Heb je gelezen hoelang ik train ? Heb je gelezen van hoeveel ik eerst woog .. Heb je mijn doel gelezen ??

en nee heb er niet heel veel verstand van .. Leg dan wat uit ipv onzin yit te kramen met 1.80 en 82 kilo als je er zoveel vanaf weet .. En ik zie alleen je schouders en ik sie er droger en gespierder uit dan jou met je ervaring
 
Rustig aan, guys.
 
maar eve zonder dolle ik vind dat je slechte status hebt als je 82 kilo en 1.80 lang bent.

perse willen kuuren zou ik voor
500 test e gaan voor 10 weeken
en pas beginnen met tof lullen als je 100kilo weegt minimaal.
 
Ow kut de baas is er .. Rustig aan jongens

Hahaha tof lullen vanaf 100 kilo .. Mag ik wel mn stem iets verzwaren bij 90 kg ? Of is het echt tot 100 kg echt niet stoer doen en pas 100 kg in een keer zeg maar ?


En zoals ik al zei .. Ik vind mijn stats ook niet heel goed .. Zeg alleen ben best tevreden van het resultaat in 6 maanden .. ik moet nog veel droger worden schat zo een 5 6 kg .. En wil erna bulken naar de 82 .. Dan train ik nog een jaar door om zoveel mogelijk naturel te pakken en ga dan ps kuren.. En mss denk ik na 6 maanden al is goed zo en pak ik er dan een

Heb jij of iemand ervaring met winstrol .. En als je zo mijn doel bekijkt wat past daar beter bij ? Winstol of test only
 
Ow kut de baas is er .. Rustig aan jongens

Hahaha tof lullen vanaf 100 kilo .. Mag ik wel mn stem iets verzwaren bij 90 kg ? Of is het echt tot 100 kg echt niet stoer doen en pas 100 kg in een keer zeg maar ?


En zoals ik al zei .. Ik vind mijn stats ook niet heel goed .. Zeg alleen ben best tevreden van het resultaat in 6 maanden .. ik moet nog veel droger worden schat zo een 5 6 kg .. En wil erna bulken naar de 82 .. Dan train ik nog een jaar door om zoveel mogelijk naturel te pakken en ga dan ps kuren.. En mss denk ik na 6 maanden al is goed zo en pak ik er dan een

Heb jij of iemand ervaring met winstrol .. En als je zo mijn doel bekijkt wat past daar beter bij ? Winstol of test only



laat je niet opnaaien ,

je bent pas een echte baas als je 120 kg weegt , dus als er iemand tof mag lullen ben ik het wel
 
ja kut jongens zeg .. Wanneer mag ik nu stoer doen ? En wat is nu de grens ?

Maar vertel is 120 blok wat vijd jij voor een eerste kuur .. Test only of winstrol en waarom

Ik wil zoveel mogelijk droge massa winnen en houden.. Liever iets minder groot met minder vocht dan groter met veel vocht
 
Eerst cutten tot 10%
Daarna een jaar serieus trainen
Je kennis mbt trainen, voeding en kuren vergroten
Dan misschien denken aan kuren
 
Je hebt te weinig kennis, en gaat gegarandeerd spijt hebben van de kuur - niks overhouden - kans op gyno - en geheel gedemotiveerd worden op deze manier.
Luister naar de raad van de meeste kenners hier en wacht met kuren tot je een jaar of drie hard hebt getraind, je voedingsschema hier gedetailleerd kan neerschrijven de benamingen van carbs - de werking van BCAA's kent - en je minstens 4 keer per week gaat trainen.
Anabolen zijn geen snoepjes, het kan je een hele hoop gezeik opleveren als je het niet correct gebruikt.
Luister naar deze raad en laat je niets anders wijsmaken.
Succes met je doelen, en geduld is een deugd!
 
Je hebt te weinig kennis, en gaat gegarandeerd spijt hebben van de kuur - niks overhouden - kans op gyno - en geheel gedemotiveerd worden op deze manier.
Luister naar de raad van de meeste kenners hier en wacht met kuren tot je een jaar of drie hard hebt getraind, je voedingsschema hier gedetailleerd kan neerschrijven de benamingen van carbs - de werking van BCAA's kent - en je minstens 4 keer per week gaat trainen.
Anabolen zijn geen snoepjes, het kan je een hele hoop gezeik opleveren als je het niet correct gebruikt.
Luister naar deze raad en laat je niets anders wijsmaken.
Succes met je doelen, en geduld is een deugd!

Nagel op de kop.
 
+1
Eerst je grens opzoeken
Leren leren leren voeding training rust
Het is in je voordeel......echt
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven