MuscleMeat

Mijn eerste herinneringen.

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
Eerste herinneringen aan Tijl gaan terug naar begin/medio 2001, Tijl werd toen lid bij het toenmalige EHF forum van de EHF group (later Fitnessnet) waar hij echte newbe vragen stelde (EHF was toen het grootste NL forum en ik was daar een van de admins).

Wat ik me ook herinneren is dat Tijl toentertijd regelmatig op het forum van de fitness startpagina zat waar ik ook lid was, dat hij nog redelijk mainstream dacht (lees S&F, Flex, M&F, enz) terwijl ik meer de wetenschappelijke kant verkondigde en dat hij een Zwarzenegger fan was terwijl ik meer in de Mentzer hoek zat waardoor we regelmatig zowel op het EHF forum als op de Fitness startpagina in de clinch lagen.

Rond die zelfde tijd startte ook het EZboard (Marcus) dat aardig wat “nieuwe” meer wetenschappelijk onderbouwde denkers trok wat dus betekende dat Tijl ook daar regelmatig botste(op z’n zachts gezegd). Eigenlijk kan je wel zeggen dat Tijl in die tijd met aardig wat mensen overhoop lag wat soms echt in ruzie uitmondde.

Imo is dat voor hem de trigger geweest om zelf een forum op te richten.


Tijl heeft mij ondank dat we anders denkend waren direct in het begin benaderd of ik trek had in samenwerking als een gedeelde admin/mod, ik heb toen aangegeven wel als mod mee te willen werken in de opzet maar dat de functie van admin me niet echt lag (teveel politiek). Samen met nog wat anderen waarvan ik eigenlijk niet echt meer weet of ze hier rondhangen (sorry) zijn we toen begonnen de boel op poten te zetten waarbij Tijl steeds meer groeide in de rol van Admin/regelaar.

Op een gegeven moment stierf het EHFforum langzaam uit omdat daar vanuit de eigenaars niet over bepaalde zaken gediscuzeurd mocht worden, EZboard kreeg een zachte dood omdat er meer denkers dan vragers liepen en het sommigen te hoog in de bol sloeg en ook de andere fora werden steeds minder wat uiteindelijk een enorme groei van DBB betekende (alhoewel het toen nog niet zo heette) waardoor Tijl een paar keer van server/programma moet wisselen om e.e.a. bij te kunnen houden.

In de loop der jaren groeide DBB uit tot wat het nu is en heb ik Tijl wat kennis betreft zien groeien naar iemand die zelf ook de wetenschappelijk kant probeerde te hanteren ipv de populaire fitnessbladenonzin (wel jammer dat hij altijd een Arnie fan is gebleven :D ) wat jammer genoeg betekende dat mijn contact met Tijl wat minder persoonlijk werd en we eigenlijk alleen nog maar over forum gerelateerde zaken spraken.

Ik schrok behoorlijk toen ik te horen kreeg van zijn ziekte maar heb eigenlijk door zijn positieve insteek richting mij altijd het idee gehad dat hij er wel weer bovenop zou komen. Schok was dus erg groot toen ik onlangs zijn overlijdensbericht zag :sad:




@iedereen: voel je vrij om in deze sectie zelf iets te posten als je daar behoefte aan heb of "gewoon" iets kwijt wil.

3
 
Laatst bewerkt:
Big-t altijd een vriendelijke geest ondanks mijn rages e.d. ben blij dat ik na 10 jaar lidmaatschap toch nog enigzins heb kunnen laten blijken aan Big-t wat voor waardering ik heb voor dit forum (elitelidmaatschap)
 
Ik heb zelf ook nog op het fitnessnet gezeten. De groei van DBB doorgemaakt. Big-T nooit echt anders leren kennen dan de toch wel wat dictoriale moderator op DBB. Ik heb nooit geschillen met hem gehad gezien ik zijn volgens mij conservatief rechtse mening vaak wel kon delen. Als je het te bont maakte verdween je toch wel eens achter het ijzeren gordijn om het zo maar te zeggen. Goed, het is die eigenschap en vastberadendheid geweest die nodig was om deze community op poten te zetten. Dat gezegd hebbende is DBB altijd een forum geweest met weinig censuur waar bijna alles kan worden gezegd en besproken.

Vanzelfsprekend is DBB wel een beetje een deel van mijn leven. Tegenwoordig heb je youtube kanalen en ligt de kennis voor een ieder voor handen. Destijds zo in de eerste jaren was het toch echt wat meer een niche. DBB was het wat je geen complete retard liet voelen dat je 7 keer per dag at en een pak brinta extra naar binnen tikte. Mensen deden de gekste dingen, tonijnshakes met lijnzaadolie. Uit jezelf zou je nooit aan die gekte zijn begonnen maar het was toch wel via de fora dat je besefte dat je alles in het extreme door kon trekken. Dat 'veel eten' niet een boterham en bakje kwark extra was. En dat er meer mafketels rond liepen als jij. Ik had het idee dat je op een rare manier wel wat steun aan elkaar had en eigenlijk met trots je blik tonijn weg stond te tikken ipv jezelf afvragend of dit geen complete waanzin was. Samen met mijn broer even na het avondeten na een heerlijk stuk biefstuk nog brinta met water weg tikken. Mijn moeder vol afschuw. Alles om die extra kilo's te pakken. Man, when we were young...

Het sfeertje was gemoedelijk met een juiste mate van cynisme en sarcasme. Niet iedereen was altijd vriendjes en er waren nog trollen waar je daadwerkelijk om kon lachen. En aangezien we toch allemaal wel deel waren van een uitgesproken groepje was er wat meer saamhorigheid, zelfs bij vijandigheid. Dat is nu toch wat anders. Maar ik was ook jong en vroegah was alles beter. Het is apart om zo eens wat topics uit 2002-2005 te lezen, je eigen posts en de discussies en grappen destijds. Alsof je door een fotoboek bladert. Mogelijk gemaakt door Tijl, maar ook vele anderen hier. Good times waarvoor ik Tijl altijd dankbaar zal zijn.

Edit: na het lezen van de post van JW besef ik me ineens dat ik via DBB ook nog eens een lading toffe mensen heb keren kennen ook. Frenkpie en benchMarc die van gymbuddies zijn uitgegroeid tot huisgenoten tot vrienden waarmee we nog steeds om de maanden een 'reunie' hebben, of eens lekker ijzer beuken. niekkel die ook huisgenoot in het zelfde spectaculaire befaamde 'posse' huis was en homie 4 life is geworden die ik nog zo een beetje idere week zie. John Doe met wie ik de emotional rollercoaster des levensloop op bijna wekelijkse basis via telefoon en irl bespreek. Mijn homie ramonovietsj op wiens bruiloft ik nota benen geweest ben, met wie ik een aantal maanden de wereld rond gereisd heb, mee onder een dak gewoond heb, sjiii meerdere hardcore moshpits mee geopend heb, damn wiens koter ik heb vrijwillig heb durven en mogen aanschouwen, MOSH \m/. Dat zijn alleen al de mensen met wie ik echt goed (fysiek /sohomo) contact heb. Dan nog de hele rits die ik zo hier en daar eens zie tijdens een feestje, festivalletje, etc. Nu ik er over nadenk is DBB met stip de meest succesvolle dating site ooit gebleken. Effectiever dan tinder en mysecondlove bij elkaar. Productiever dan marktplaats en silkroad ooit zijn geweest. Hulde!
 
Laatst bewerkt:
Weet nog dat ik een berichtje terug kreeg van hem de eerste keer dat ik mee deed aan de fotocontest "ik wist niet dat Tom Cruise ook meedeed dit jaar"

Is om een of andere reden blijven hangen :p

Had verder weinig contact met hem, maar vind t bijzonder hoe hij voor t oog zn ziekte continu naast zich neer legde om hier alles te blijven regelen.


Dbb en indirect dus ook Tijl hebben mij zeker een hoop meerwaarde in mn leven gegeven. Ben op mn 17e oid begonnen met trainen, als een domme idioot. Shakes, noway. Na het trainen een heel brood met pindakaas maar wel op een lege maag sporten etc. Eiwit inname not even once.
Heb hier ontzettend veel geleerd en ook contacten opgedaan waar ik veel uit haal, zowel qua kennis (thanks Galen) en daarnaast een bijzondere vriendschap waar ik enorm veel aan heb gehad en nog steeds heb en die zelfs op mn moeders begrafenis is geweest een half jaar geleden. (bob k).

Ondanks dat ik Tijl niet persoonlijk kende heeft hij dus indirect zeker wel een positief effect in mn leven gehad. En ik denk..dat dat voor veel mensen zo is.

Rust zacht, en bedankt voor alles bro.
 
Laatst bewerkt:
Ben ooit begonnen op het eerste forum dat Tijl had gestart en merkte ergens in 2002 opeens dat het forum van naam was veranderd. Op DBB gelijk een account aangemaakt, wel wat later dan de echte die-hards 3XL en RobG maar uit die tijd zal ik nog 1 van de weinigen zijn die hier nog posten.

In 2003 regelmatig met Tijl goede discussies gehad over voeding vooral waarin we het zeker niet altijd met elkaar eens waren. Maar mede daardoor kwam ik wel in het vizier van Tijl om in 2004 een nominatie te krijgen voor het moderatorschap. Toen Tijl mij benaderde (samen met DBC01) om mod te worden heb ik die nominatie ook gelijk aanvaard.

Mede door onze activiteit groeide DBC01 en ik al vrij snel door naar de titel super moderator.

In de jaren daarna en zeker tussen 2005 en 2009 ben ik zeer actief geweest als mod waarbij het jagen op kloontjes en spammers op een gegeven moment een sport werd. Tijl kon zich mede door de inspanningen van het modteam daarom ook meestal volledig richten op uitbreiden van het forum alhoewel er soms wel wat problemen waren met overgangen van servers waarbij de hele DBB-gemeenschap in paniek was als DBB soms een paar dagen offline ging. In die tijd werd DBB ook meerdere malen genoemd op Geenstijl wat op DBB ook leidde tot legendarische topics. Mooi voor de aanloop natuurlijk maar Tijl de nodige kopzorgen om DBB draaiende te houden en op den duur ook vrij dure uitbreidingen aan hosting om het forum toch goed draaiende te houden.

In al die jaren Tijl altijd meegemaakt als rechtvaardig en alhoewel we op best veel vlakken een andere mening hadden was er meestal maar een half woord nodig om tot een beslissing te komen over zaken op het forum.

Het mooie van Tijl was ook dat hij vrij veel ruimte liet voor zaken die minder BB-gerelateerd waren. Misschien wel tot frustratie van sommige leden maar de Politiek en samenlevingssectie was en is een goede uitlaatklep waar binnen de regels ruimte was en is die je op veel andere fora zeker niet zomaar krijgt.

Tijl heeft in de loop de jaren een mooi evenwichtig forum opgezet waar hij trots op kan zijn geweest. BB-ers, PL-ers maar ook de armchair sporters konden en kunnen zich hier thuis voelen. Tijl laat iets achter dat uniek is. Ik zal je missen makker.
 
Laatst bewerkt:
Mooi stukjes guys, er is ook een mogelijkheid om een eigen topic te starten in deze sectie, dat houd het overzichtelijker om achteraf terug te lezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste herinnering was de persoonlijke begeleiding van big-T. Nu nog steeds houd ik me aan bepaalde punten die hij me aanwees mbt voeding en training. Dit forum is de informatie, inspiratie en motivatie geweest en te blijven groeien. Bedankt big-T (en team dbb) voor deze geweldige tijd
 
Ik ben hier al lang niet meer actief geweest, maar wilde toch zeggen dat sinds ik lid ben geworden in 2003 dit forum een belangrijk aandeel heeft gehad in mijn leven. Een plek waar ik informatie uit kon putten en delen over training, motivatie kon halen uit het lezen van de logs van andere leden en ook dikwijls heb kunnen lachen om de vele onzin topics. Bedankt Big T (en de rest van de mods) dat je dit mogelijk hebt gemaakt en rust in vrede.
 
Jeetje...dat is even heftig nieuws zeg. Ik wist verder helemaal niet dat Tijl ziek was.
Volgens mij ben ik al lid sinds 2003 en heb lang hier rondgezworven. Het forum was toch wel een flink aandeel
in mijn leven toen ik nog serieus met de sport bezig was. Even voordat ik naar het werk ging wat topics checken, of
als ik zaterdagnacht om 4 uur thuis kwam ook toch nog even achter het forum...het werkelijk totaal nutteloze karma
verzamelen/harken en daar dan ook nog waarde aan hechten...haha niet best.

Afijn leuke herinneringen aan dit forum. Inmiddels train ik al jaren niet meer. Ik houd mijzelf nog wat in shape met
calisthenics, maar ben ook blij dat ik de voor mij toch dwangmatige sport achter mij heb kunnen laten.
Af en toe kom ik hier nog langs om het pro nieuws te bekijken, vooral die Levrone hype vind ik nu wel grappig om
te volgen.

Tijl....rust in vrede
 
Ik was jaren terug gebanned omdat ik een kloontje had aangemaakt omdat ik bij m'n eerste account mn gegevens niet meer wist. Door overijverig gedrag van bepaalde mods mocht ik ook niet terug komen. Hoewel ik op dat moment toch graag wou terug komen voor de info op de site wou ik de aandacht krijgen van de admin.

Ik kwam er achter hoe hij heette en via netlog heb ik zijn profielfoto gekopieerd. Ik maakte een nieuw account aan met Tijl's foto en gaf 'm karma. Hierdoor pm'de hij mij en was wat gepikeerd. Maar kreeg ik zijn volle aandacht en legde uit wat er precies aan de hand was. Hij was begripvol en ik kon blijven.

Ik heb altijd respect gehad hoe hij dit forum heeft opgebouwd en we hadden soms wat dialogen in de politiek en maatschappij topics wat ik altijd wel waardeerde.

RIP Tijl.
 
fakk lees dit nu pas... wat een vreselijk nieuws! rust zacht!
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik kan vrij rustig zeggen dat wie ik ben als krachtsporter, zowel op bb-Inv gebied en sterkste man komt door dit forum. Ik ken zowat iedereen op keachtsportgebied in Nederland en de basis daarvoor was via dit forum. Ik bedank Tijl daarvoor. Daarbij deelde ik vaak zijn visie en waren we beide Arnie fans. RIP Tijl en bedankt voor je inzet.
 
Oef... wist helemaal niet dat hij iets dergelijks had. 23 mei jl nog een interessante discussie met hem gehad en dan lees je dit...

Verschrikkelijk nieuws, ik wens zijn familie en vrienden veel sterkte in deze moeilijke tijd.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik heb altijd een beetje haat/liefde verhouding met DBB gehad door het altijd aanwezige dictatoriale sfeertje.
Er mocht bv over bepaalde dingen niet gesproken worden op straffe (huh?) van gele of rode kaarten en bans.
Werd niet open gestaan voor enige discussie, punt.
Toen ik Tijl eens een pb stuurde met enig kritiek kreeg ik een één regelig antwoord terug: "ga maar een ander forum zoeken dan" en was ik dus 'verbannen".
Altijd jammer dat dingen zo moeten lopen op een anders zo mooi forum helaas.

Toch veel sterkte voor de nabestaanden.
 
Zelf weinig met Big T te maken gehad hier. Weet wel dat ik het met hem bijna nooit eens was in het allerlei gedeelte,maar daar is een forum voor. Anderzijds toch veel aan Big T gehad, aangezien het dbb forum al 11 jaar bijna dagelijks door mij word bekeken. Ik heb veel aan dbb gehad, al is het de uren leesplezier maar ook de wijze lessen hier en daar. Ik wist niet dat Big T zo jong was overleden, dacht altijd dat hij in de 40 was en dat deze leeftijd ook in zijn stats stond toen dit nog werd getoond. Desalniettemin veel te jong om te sterven. Het forum zal nog jaren verder door gaan, zoals hij het had gewild. Leuk alle oude bekende namen weer even terug te zien. Ik zal hier altijd, enige keren per week blijven kijken zoals ik al 11 jaar doe. Ik zal de komende jaren daarbij nog vaak aan Big T denken. Voor iemand waar je geen direct contact mee hebt gehad, amper pm's hebt gewisseld zegt het genoeg wat voor indruk hij op mij heeft gemaakt. Zo zullen er heel veel mensen zijn.

Ik hou van je forum Big T.
 
Ik heb altijd een beetje haat/liefde verhouding met DBB gehad door het altijd aanwezige dictatoriale sfeertje.
Zo ervaar ik het zelf niet echt. T had wel een duidelijke visie en hij hakte knopen door.
 
WoW... Het is al even dat ik hier ben geweest. Ik geloof dat ik nog het prille begin van Dbb heb meegemaakt. Big-T en 3XL hebben mijn eerste stappen in de krachtsport meegemaakt en mijn evolutie van BB naar PL. Tijl heb ik altijd een toffe kerel gevonden, die vaak deed wat moest om het forum op goede baan te houden. Ik heb hem dan ook een aantal jaren bijgestaan als moderator onder andere de sectie rond krachtsport en persoonlijke begeleiding. Dankzij hem heb ik de kans gekregen om mijn droom van toen waar te maken, nl begeleiden.

RIP Big-T, you were a good friend.
 
Ik heb erg veel geleerd van DBB en Bodybuilding.nl.
Hiervoor wil ik Big-T bedanken. Rust zacht.
 
Back
Naar boven