Fitness Seller

Fatburner uit de handel

Bezoekers in dit topic

Cinnamon

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
175
Waardering
6
Lengte
1m70
Hoi,

Ik kreeg een mailtje van een webshop over een fatburner in poedervorm die ik een tijdje terug had gekocht (Blackbombs van DY). De versie met een bepaald batchnummer (die ik dus ook bleek te hebben), moet geretourneerd worden. De NVWA heeft vastgesteld dat er schadelijke stoffen in de formule zijn verwerkt.
Laat ik nou net mijn pot bijna leeg hebben...

Ik heb ze de webshop teruggemaild over welke schadelijke stoffen het gaat en de effecten hiervan en ik kreeg de volgende reactie:

'Het zou gaan om een te hoog cafeïne gehalte per serving,en het geldt alleen voor onderstaand Batch nummer,als de batch niet overeen komt is het niet bij ons vandaan gekomen. Zie onder de bevindingen van de NVWa

Uit de analysegegevens van het product Blackbombs blackcherry, merk Dorian Yates, inhoud 300 g, houdbaarheidsdatum 26.02.2019, batchnummer T1998-260216/2, bemonsterd, naar aanleiding van een melding, op 26 juli 2016, blijkt dat hierin aanwezig zijn:

-Cafeïne: 97000 mg/kg Dit komt neer op 485 mg per serving i.p.v. de op de verpakking vermelde 382 g per serving en op een dagdosering van ongeveer 1900 mg cafeïne /dag

Met deze dagdosering zijn schadelijke gevolgen niet uit te sluiten. Dit brengt gezondheidsrisico’s bij de onwetende gebruiker met zich mee.

-Isopropyloctopamine: 7000 mg/kg Dit komt neer op een dagdosering van ongeveer140 mg/dag.

Deze stof is niet toegelaten onder de novel food verordening 258/97.'


Is dit daadwerkelijk schadelijk geweest of valt het reuze mee allemaal? Ik ken de bovengenoemde dikgedrukte stof niet en weet ook niet zo goed te interpreteren welk effect de inname hiervan kan hebben op de gezondheid. Heeft iemand hier meer kennis over?
 
Er zit dus 485 mg cafeïne in?

Relax, hier zitten cafeïne sletjes die dat alleen al voor de lunch erin hebben.

Er zijn ook zat cafeïne pillen van 250 mg waarvan je er gerust 3 per dag mag nemen.

Dus 485 zal je niet doden ;)
 
600mg caffeine preworkout checking in
 
Er zit dus 485 mg cafeïne in?

Relax, hier zitten cafeïne sletjes die dat alleen al voor de lunch erin hebben.

Er zijn ook zat cafeïne pillen van 250 mg waarvan je er gerust 3 per dag mag nemen.

Dus 485 zal je niet doden ;)
Nop in de dy black bombs zat dmma ofzo :roflol: daarom dat hij werkte de cafeine is wss een excuus omdat mensen hem juist bijhouden als er iets illegaal inzit
 
Nop in de dy black bombs zat dmma ofzo :roflol: daarom dat hij werkte de cafeine is wss een excuus omdat mensen hem juist bijhouden als er iets illegaal inzit
De Black Bombs pillen die ik had bevatten in ieder geval DMAA.

Poeder weet ik niet zeker, daar is ook een DMAA free versie van. Wel met extreem veel caffeine natuurlijk.
 
Er zit dus 485 mg cafeïne in?

Relax, hier zitten cafeïne sletjes die dat alleen al voor de lunch erin hebben.

Er zijn ook zat cafeïne pillen van 250 mg waarvan je er gerust 3 per dag mag nemen.

Dus 485 zal je niet doden ;)

Oh, maar dáár ben ik niet bang voor :-) Ik kan erg goed tegen cafeïne, dus maak me geen zorgen om een beetje meer. Het gaat mij meer om de 2e stof die benoemd wordt.
 
Nop in de dy black bombs zat dmma ofzo :roflol: daarom dat hij werkte de cafeine is wss een excuus omdat mensen hem juist bijhouden als er iets illegaal inzit

Ik kon dat niet afleiden uit de ingrediënten natuurlijk, maar het zou best kunnen dat het erin zit. Dat 2e stofje Isopropyloctopamine zat ook in de Dexaprine fatburner. Die mocht toen ook niet meer verkocht worden (dmma versie).
 
Ik heb hier de normale versie van Octopamine (nor-synephrine) staan. Deze mag dan dus blijkbaar wel, want zag dat deze ook gewoon nog te koop is.
Door de isopropyl toevoeging zal het stofje vast sterker geworden zijn, maar dit is denk ik geen natuurlijke variant. De normale Octopamine vind ik in elk geval al een stuk effectiever als caffeine.
 
Back
Naar boven