Fitness Seller

Vegetarisch dieet geassocieerd met een betere gezondheid

Bezoekers in dit topic

Kan je van uitsterven spreken als het een "gemaakte" variant betreft.
Ik zou niet weten waarom niet. Het blijven levende wezens. Ze zijn niet van plastic gemaakt.

Trouwens, wilde dieren zijn, via natuurlijke selectie, een product van hun omgeving. Andere diersoorten maken deel uit van deze omgeving en hebben dus vaak een effect op deze evolutie. In het geval van gedomesticeerde dieren is deze andere diersoort de mens. In die zin is er helemaal niets "gemaakt" aan deze dieren, behalve natuurlijk het feit dat wij dit min of meer bewust hebben gedaan.

Verders zou je dan verder moeten gaan dan alleen stoppen met eten van vlees maar ook het gebruik van bijproducten zoals leer -denk veganisme-, organische mest, enz.
Dat klopt, maar ik denk dat moralistische vegetariërs daar sowieso al tegen zijn.

Komt ineen in me op, als we met z'n allen vegan gaan betekend dat een enorme winst voor het gebruik van synthetische stoffen waarvan er velen een "bijproduct" van olie zijn. Zou veganisme bedacht zijn door oliebaronnen?
Klinkt alsof je net je eerste joint hebt gerookt.

Maar als olie eigenlijk een product is van miljoenenjaren geleden overleden dieren kan je als vegan dan wel op olie gebaseerde producten gebruiken?
Nee, want deze dieren zijn een natuurlijke dood gestorven, lang voordat wij bestonden. Daar zijn we dus niet verantwoordelijk voor.

Vraag me trouwens ook af waneer dieren zouden mogen kiezen tussen niet geboren worden of een leven in de bioindustrie wat ze zouden kiezen.
Een terechte vraag, die ik mezelf dus ook stel.
Maar dan moet je ook naar elke soort apart kijken. In hoeverre kan je van een koe zeggen dat ze in staat is te beslissen, of te begrijpen wat er juist aan de hand is? Je kan dieren niet zomaar verpersoonlijken.
Ik denk dat het eenvoudiger is om het aan onszelf te vragen: willen we liever dat deze diersoorten uitsterven, of dat ze blijven bestaan en gebruikt worden voor de industrie?
 
Ik offer mezelf wel op om als enige vleeseter ter wereld over te blijven zodat deze gedomesticeerde diersoorten kunnen blijven voortbestaan.
 
Ik offer mezelf wel op om als enige vleeseter ter wereld over te blijven zodat deze gedomesticeerde diersoorten kunnen blijven voortbestaan.
Kan je het voorstellen dat we het binnen 50 jaar niet meer hebben over panda's, leeuwen en olifanten, maar de arme koe die met uitsterven is bedreigd?
"Slechts één biefstuk per week kan de koe redden! Vraag er naar bij uw ecologische verantwoorde buurtwinkel"
 
Kan je het voorstellen dat we het binnen 50 jaar niet meer hebben over panda's, leeuwen en olifanten, maar de arme koe die met uitsterven is bedreigd?
"Slechts één biefstuk per week kan de koe redden! Vraag er naar bij uw ecologische verantwoorde buurtwinkel"

Een melkkoe heeft nog meer troeven dan alleen vlees. :D
 
Net nog een vegetarische schotel gemaakt en er zalm bijgedaan. Het beste van beide werelden voor het zekere voor het onzekere.
 
5 seconde vegan gains kijken en tja, uit principe ga je dan al niet meer vegan worden.
 
Net nog een vegetarische schotel gemaakt en er zalm bijgedaan. Het beste van beide werelden voor het zekere voor het onzekere.


Waarom geen vlees maar wel vis?
 
Waarom geen vlees maar wel vis?
Ik denk niet dat hij bedoelde dat het nog steeds vegetarisch was na toevoeging van de zalm :p

Maar het is wel zo dat veel "vegetariërs" wel vis eten. Vreemd, gezien de overbevissing en de mogelijke gezondheidsproblemen van veel vis eten uit onze vervuilde wateren.
 
en de mogelijke gezondheidsproblemen van veel vis eten uit onze vervuilde wateren.

Hangt af van het type vis. Sardientjes zijn nauwelijks vervuild (je kan ze dagelijks eten) en bevatten het meeste omega 3.
 
Hangt af van het type vis. Sardientjes zijn nauwelijks vervuild (je kan ze dagelijks eten) en bevatten het meeste omega 3.
Ik heb wel eens gehoord dat het deels van het formaat van de vis afhangt.
 
Ik heb wel eens gehoord dat het deels van het formaat van de vis afhangt.

Niet direct. In verhouding bevatten sardientjes ook het minste vervuiling.
 
14184356_1216487721721798_2868470366364412648_n.jpg
 
Back
Naar boven