AndroidHealthClinic

Pas begonnen eerst cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

danielvw

Novice
Lid geworden
27 aug 2016
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m92
Massa
95kg
hallo,

Ik ben 25j 95kg vetpercentage 22%.
Net begonnen voedingschema gemaakt.
Na lang zoeken dacht ik te beginnen met bulken maar na lang lezen raden veel er eerst aan om te cutten? Ik vind het allemaal moeilijk doordat zoals ik ook al veel gelezen heb op deze site er veel rotzooi te vinden is op Google. Op dit moment heb ik een voedingschema gemaakt met op rustdagen 3833kcal en trainingsdagen 4458 kcal. Ik heb mij hierop gebaseerd door vanalles op te zoeken op Google.. Dit is dus bulken ? Aangezien ik normaal een 3800kcal verbruik met werk en training. Training schema heb ik laten maken op de fitness. Goede start zo of niet na lang lezen weet ik soms niet wat wel en wat niet.. Tips altijd welkom!
 
Bulken is meer eten dan je energiebehoefte. 22% is erg hoog dus zou eerst tot 10% ofzo gaan cutten.
 
Jou onderhoudsbehoefte zal op 3000 Kcal zitten.
Hoezo eet je dan rond de 4000 Kcal's.

Heb je zo'n hoge activiteiten-factor ?
 
Jou onderhoudsbehoefte zal op 3000 Kcal zitten.
Hoezo eet je dan rond de 4000 Kcal's.

Heb je zo'n hoge activiteiten-factor ?
Ik ben dakwerker met veel lange dagen daarom dat ik op zo een hoog kcal zit weet natuurlijk ook niet of ik dat allemaal goed heb gedaan.
 
In mijn optiek zijn er twee manieren.
Belangrijkste is dat je onder de streep in een deficit eindigt.

Hoe je dit deficit creëert is minder belangrijk.
Cardio kan geen kwaad natuurlijk. Persoonlijk ga ik meestal rond de 300 Kcal's per dag minder innemen.
500 kan ook hoor, maar ik neem er altijd de tijd voor, daarnaast blijf ik hard trainen om zo het spierverlies te minimaliseren.
_______________________________________________________________________________________________________________

Maar goed in jou geval zou ik gewoon gedisciplineerd op -500 gaan zitten. Flink wat KT erbij doen.

Houd er rekening mee dat naar mate je gewicht kwijtraakt, ook je onderhoudsbehoefte zakt.
Dus per week even herberekenen, om optimaal bezig te blijven.
 
In mijn optiek zijn er twee manieren.
Belangrijkste is dat je onder de streep in een deficit eindigt.

Hoe je dit deficit creëert is minder belangrijk.
Cardio kan geen kwaad natuurlijk. Persoonlijk ga ik meestal rond de 300 Kcal's per dag minder innemen.
500 kan ook hoor, maar ik neem er altijd de tijd voor, daarnaast blijf ik hard trainen om zo het spierverlies te minimaliseren.
_______________________________________________________________________________________________________________

Maar goed in jou geval zou ik gewoon gedisciplineerd op -500 gaan zitten. Flink wat KT erbij doen.

Houd er rekening mee dat naar mate je gewicht kwijtraakt, ook je onderhoudsbehoefte zakt.
Dus per week even herberekenen, om optimaal bezig te blijven.

Oke echt bedankt voor je hulp!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven