Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Bezoekers in dit topic

Kennelijk vinden de meeste klanten de ATX uitvoering toch interessanter, aangezien de oude uitvoering vrijwel niet meer werd gekocht. Op de FIBO trok de ATX bar ook veel bekijks.

De parallelgrepen zijn erg prettig voor bench press en rows. Indien gewenst kun je de bar in onze showroom komen uitproberen.
 
Zet je je bankje gewoon wat hoger als het nodig is, en probeer je deze
ATX Rackable Cambered Squat Bar
 
Kennelijk vinden de meeste klanten de ATX uitvoering toch interessanter, aangezien de oude uitvoering vrijwel niet meer werd gekocht. Op de FIBO trok de ATX bar ook veel bekijks.

De parallelgrepen zijn erg prettig voor bench press en rows. Indien gewenst kun je de bar in onze showroom komen uitproberen.

Hmm ik heb kennelijk de laatste oude gekocht, maar ik ben er zeker blij mee.
Ik zou zelf ook niet snel gegaan zijn voor de nieuwe variant.
 
Kennelijk vinden de meeste klanten de ATX uitvoering toch interessanter, aangezien de oude uitvoering vrijwel niet meer werd gekocht. Op de FIBO trok de ATX bar ook veel bekijks.

De parallelgrepen zijn erg prettig voor bench press en rows. Indien gewenst kun je de bar in onze showroom komen uitproberen.

Bedankt voor het aanbod, maar dan zoek ik toch liever even verder. Voor mij is het van belang dat mijn bar path niet teveel verandert, als je je handen draait wordt het in feite een hele andere oefening. Als jullie er ooit weer 1 of 2 op voorraad nemen, dan hoor ik het graag. Mits ik dan nog geen ander heb koop ik/kopen wij er sowieso 1.
 
Bedankt voor het aanbod, maar dan zoek ik toch liever even verder. Voor mij is het van belang dat mijn bar path niet teveel verandert, als je je handen draait wordt het in feite een hele andere oefening. Als jullie er ooit weer 1 of 2 op voorraad nemen, dan hoor ik het graag. Mits ik dan nog geen ander heb koop ik/kopen wij er sowieso 1.
Er komen sowieso nog nieuwe leveringen, deze is niet volledig uit het assortiment genomen hoor. Voorlopig heb ik alleen nog geen levertermijn, duurt momenteel wat langer aangezien er weinig vraag naar deze barbell is :)
 
NIEUW

Nike heeft voor de Rio 2016 Olympische Spelen een speciale Unlimited serie uitgebracht, waaronder deze Nike Romaleos 2 Unlimited (Volt / Hyper Pink):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er zijn op dit moment slechts 20 paar van deze Special Edition beschikbaar gemaakt voor de Benelux, dus het betreft een zeer beperkte oplage.

Wil jij deze unieke gewichthefschoenen winnen?

Like dan onze Facebook pagina en laat ons in een reactie op het winactie bericht weten welke maat je graag zou willen winnen.

De winnaar wordt willekeurig gekozen en wordt bekendgemaakt op donderdag 1 september.

De resterende 19 paar van deze unieke uitvoering zullen vanaf dan ook te koop zijn in onze webshop:
http://www.fitness-seller.nl/nike-romaleos-2-unlimited/
 
Hallo Fitness Seller hebben jullie ook iets als de Compact lat pulley toestel, maar dan met een verschuifbare pulley (dus niet alleen een low en high pulley) ?
 
Hallo Fitness Seller hebben jullie ook iets als de Compact lat pulley toestel, maar dan met een verschuifbare pulley (dus niet alleen een low en high pulley) ?
Nee helaas, onze lat pulleys hebben enkel vaste katrollen.

Je zou naar een Functional Trainer kunnen kijken maar die zijn wel vrij prijzig, ik weet niet of dat is wat je zoekt. Anders wellicht eens bij andere winkels zoeken.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Beste Fitness Seller

Wat is de kortste barbellmaat die kan gebruikt worden in een gemiddeld squatrek/powerrack, daar ik te weinig plaats heb voor een olympische bar van 2m20...

Ook 30mm barbells mogen aanbevolen worden.
 
Laatst bewerkt:
Beste Fitness Seller

Wat is de kortste barbellmaat die kan gebruikt worden in een gemiddeld squatrek/powerrack, daar ik te weinig plaats heb voor een olympische bar van 2m20...

Ook 30mm barbells mogen aanbevolen worden.
Normaal gesproken zijn racks hoogstens circa 120 cm breed, dus dan volstaat een halterstang met een binnenmaat van circa 125 cm prima. Meestal zit je wel goed met halterstangen van 180 cm of langer.

Bij onze producten kun je zowel de breedte van het rack als de binnenmaat van de halterstang terugvinden in de specificaties op de productpagina. Dus dan kun je het zelf gemakkelijk nakijken.
 
Zijn deze collars geschikt voor 48,5mm sleeves? http://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/
Ze worden op de site geadviseerd voor de ATX Fat Bar welke ook 48,5mm bar heeft alleen weet ik niet zeker of de sleeves van deze bar ook op 48,5mm zitten. http://www.fitness-seller.nl/atx-fat-bar/
De sleeves van mijn strongman logs zijn namelijk kleiner dan de 50mm (48,5mm).
De Pro Collars passen inderdaad op onze specialty bars met een kleinere diameter van 48,5 mm. Hou er wel rekening mee dat deze collars eigenlijk gewoon voor 50 mm bars bedoeld zijn, dus op een kleinere diameter zal de sluitkracht wat minder sterk zijn.

Mocht je de beste sluitkracht willen voor je specialty bar dan zijn de Compressie Ringsluitingen een goede optie.
 
Hoe ver kun je die groene powerbands rekken tot ze pang zeggen? Ik doe als warming up voor overhead press meestal deze:

En heb iedere keer het gevoel dat ie eerdaags knapt..
 
Hoe ver kun je die groene powerbands rekken tot ze pang zeggen? Ik doe als warming up voor overhead press meestal deze:

En heb iedere keer het gevoel dat ie eerdaags knapt..
De fabrikant raadt aan om de banden tot 150% tot maximaal 200% uit te rekken. Als je jouw warming up al een tijdje zonder problemen doet moet dat dus gewoon kunnen :)

Hou er wel rekening mee dat deze weerstandsbanden net als normale elastieken ook zullen slijten. Er kan op den duur bijvoorbeeld ergens een klein haarscheurtje ontstaan dat ervoor zorgt dat de band uiteindelijk scheurt/knapt. Ook als je de banden niet tot het maximum uitrekt zullen deze slijten. Bepaalde omstandigheden (ruwe/scherpe randen, maximaal uitrekken, wrijving, zonlicht, temperatuursverschillen etc.) kunnen de slijtage natuurlijk wel versnellen.
 
De fabrikant raadt aan om de banden tot 150% tot maximaal 200% uit te rekken. Als je jouw warming up al een tijdje zonder problemen doet moet dat dus gewoon kunnen :)

Hou er wel rekening mee dat deze weerstandsbanden net als normale elastieken ook zullen slijten. Er kan op den duur bijvoorbeeld ergens een klein haarscheurtje ontstaan dat ervoor zorgt dat de band uiteindelijk scheurt/knapt. Ook als je de banden niet tot het maximum uitrekt zullen deze slijten. Bepaalde omstandigheden (ruwe/scherpe randen, maximaal uitrekken, wrijving, zonlicht, temperatuursverschillen etc.) kunnen de slijtage natuurlijk wel versnellen.

Ik heb hier een oude band die ik al jaren en jaren dagelijks gebruik voor de bekende rotator cuff oefeningen (is versleten en zitten ook scheurtjes in), was goedkope troep dat ik ooit eens ergens heb gekocht. Als die nog niet kapot is denk ik niet dat een goede kwaliteit band snel zal knappen (ik zet er ook flink wat kracht op).
 
Ik heb hier een oude band die ik al jaren en jaren dagelijks gebruik voor de bekende rotator cuff oefeningen (is versleten en zitten ook scheurtjes in), was goedkope troep dat ik ooit eens ergens heb gekocht. Als die nog niet kapot is denk ik niet dat een goede kwaliteit band snel zal knappen (ik zet er ook flink wat kracht op).
Het is inderdaad erg afhankelijk van wat je ermee doet. Soms maken klanten na een paar maanden al melding van een geknapte band terwijl anderen er probleemloos jaren mee doen en kleine scheurtjes langs de rand niet verder inscheuren omdat de band niet heel ver wordt uitgerekt. Het rubber is gewoon erg gevoelig voor schade dus als je daar goed op let is er niet snel iets aan de hand.
 
Welke banden soort/maat raad je aan voor bench press en voor squaten?
 
Welke banden soort/maat raad je aan voor bench press en voor squaten?
Qua lengte sowieso de normale Power Bands (104 cm) maar de ideale weerstand kan ik helaas niet precies voor je bepalen. Dat ligt niet alleen aan je eigen kracht maar ook aan of je alleen met de banden wil bankdrukken/squatten of dat je deze gaat bevestigen aan een halterstang (dan kun je ook nog gewichten toevoegen als de banden te licht zijn). Het ligt er ook aan of je één band of twee banden gaat gebruiken, als je de banden aan een halterstang wil bevestigen is twee banden (één band per kant) het meest voor de hand liggende.

De weerstanden van onze banden staan vermeld in de specificaties. Ideaal zou zijn als je minstens twee weerstanden kiest (bijvoorbeeld rood en blauw), dan kun je afwisselen of meerdere banden combineren voor extra weerstand.
 
Is er al een datum gekend wanneer de langere spotters verkrijgbaar zullen zijn voor het Barbarian half rack? En aan welke prijs?

Heel tevreden over het half rack, maar langere spotters zouden welkom zijn. Ik heb nog de versie van 37cm. Toevallig geen korting om up te graden? :p
 
Back
Naar boven