XXL Nutrition

Constant honger.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
361
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Ayyy,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb constant honger, alleen is er geen verklaring voor. Ik ontbijt met 100 gram havermout met pindakaas, cacaopoeder en fruit. Dan een uur later heb ik wèèr honger. Eet ik drie eieren en 2 rijstwafels, heb ik eigenlijk nog steeds honger. Heeft iemand er een verklaring voor? Oh ik ben trouwens wel goed gehydrateerd dus daar ligt het niet aan.
 
Zo een massa noem je toch ook niet op. Mss is het gewoon te weinig.

Nu ja hongergevoel wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat je te weinig eet. Vooraleer het honger gevoel weg is hebben we vaak al te veel gegeten.
 
Daar zou ik ook honger op hebben....das niet veel wat je eet...
Je zit erg laag in gewicht dus je lichaam heeft gewoon voeding nodig.

Leuk je havermout eens op met noten / zonnebloempitten / pompoenpitten etc. Ik pak zelf een ontbijt van tegen 900 kcal en heb 1 a 2 uur later ook weer honger.
Pak bij die 3 eieren wat meer vullends dan rijstwafels. Eieren vullen niet (is mijn ervaring dan) en rijstwafels duw je in een holle kies.
 
Heb je wel een fatsoenlijk voedingsschema ? Ik snap dat je met deze voeding honger hebt , zeker als je nog traint op zo'n dag

Misschien eens posten wat je eet op een dag

Je lichaam vraagt meer voeding naarmate je meer traint / beweegt
Elke kg die je aankomt of afvalt heeft invloed op je voeding / macro's enz
 
Ayyy,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb constant honger, alleen is er geen verklaring voor. Ik ontbijt met 100 gram havermout met pindakaas, cacaopoeder en fruit. Dan een uur later heb ik wèèr honger. Eet ik drie eieren en 2 rijstwafels, heb ik eigenlijk nog steeds honger. Heeft iemand er een verklaring voor? Oh ik ben trouwens wel goed gehydrateerd dus daar ligt het niet aan.

Je eet te weinig! :)
Zoals hierboven wordt gezegd, houd eens bij wat je op een dag eet en maak een voedingsschema.
 
Misschien meer eiwitten toevoegen? Daarvan zit ik altijd sneller, beter en langer vol. De meeste eiwitten lijk je
tot nu toe uit pindakaas, eieren en havermout te halen. Wellicht dat het helpt om bijv. kwark te pakken en
opleuken met hennepzaad / chiazaad / lijnzaad? :) T is maar een idee...
 
Heb je wel een fatsoenlijk voedingsschema ? Ik snap dat je met deze voeding honger hebt , zeker als je nog traint op zo'n dag

Misschien eens posten wat je eet op een dag

Je lichaam vraagt meer voeding naarmate je meer traint / beweegt
Elke kg die je aankomt of afvalt heeft invloed op je voeding / macro's enz
Ik weet niet of jullie het door hebben maar dit is alles wat ik op heb in een uur? Daar moeten de rest van mijn maaltijden bij komen, eet zo'n 3200 calorieen op een dag, daarom snap ik het niet.
 
Daar zou ik ook honger op hebben....das niet veel wat je eet...
Je zit erg laag in gewicht dus je lichaam heeft gewoon voeding nodig.

Leuk je havermout eens op met noten / zonnebloempitten / pompoenpitten etc. Ik pak zelf een ontbijt van tegen 900 kcal en heb 1 a 2 uur later ook weer honger.
Pak bij die 3 eieren wat meer vullends dan rijstwafels. Eieren vullen niet (is mijn ervaring dan) en rijstwafels duw je in een holle kies.
Zoveel calorieen heb ik niet om mee te spelen :/
 
Is in een uur ook niet bepaald veel. Zit je in een bulk of cut? Kom je aan of val je af?
 
Ik weet niet of jullie het door hebben maar dit is alles wat ik op heb in een uur? Daar moeten de rest van mijn maaltijden bij komen, eet zo'n 3200 calorieen op een dag, daarom snap ik het niet.

NATUURLIJK weten wij dat niet , dat heb je nergens vermeld . Misschien wel handig als je eens duidelijk iets formuleert voordat je iets daadwerkelijk post
 
Misschien eet je over heel de dag teweinig Kcal of eiwitten, vetten,groeten,vezels allemaal dingen die je normaal zou moeten vullen.
Normaal van 100gr oats en pindakaas zou je toch al paar uurtjes mee weg kunnen.
Ik eet maar 60gr oats met 40 whey en 1 ei en ben daar toch zkr voor gevuld 2 a 3u

btw. ik ben wel aan het cutten op 2400Kcal en heb nog niet het honger gevoel
 
Ik weet niet of jullie het door hebben maar dit is alles wat ik op heb in een uur? Daar moeten de rest van mijn maaltijden bij komen, eet zo'n 3200 calorieen op een dag, daarom snap ik het niet.

Meer eten.
 
Mijn onderhoud is ook 2500 en ik eet elke dag 3000kcal+ en heb nog steeds honger, wat een adviezen ook allemaal, wil je hem nog meer vetmesten? Enige dat ik je kan meegeven persoonlijk is dat je voeding pakt die vult. Bijvoorbeeld ik heb onlangs proteïne dessert gekocht bij MyProtein en heb ik de eerste paar uur geen honger meer. Ook als je bv wit brood eet vervangen door iets anders..
 
Mijn onderhoud is ook 2500 en ik eet elke dag 3000kcal+ en heb nog steeds honger, wat een adviezen ook allemaal, wil je hem nog meer vetmesten? Enige dat ik je kan meegeven persoonlijk is dat je voeding pakt die vult. Bijvoorbeeld ik heb onlangs proteïne dessert gekocht bij MyProtein en heb ik de eerste paar uur geen honger meer. Ook als je bv wit brood eet vervangen door iets anders..

Vetmesten? Deze jongens is 70 kg bij 1.83.
 
kies producten die voedzaam zijn en dus een lage GI index hebben, zeg maar tot 50 liever lager.
Voeding bv met schil eten
Vetten vertragen je metabolisme, olie, mayo, vette vis..
Rijste wafels is vrouwenvoer...:D

[Link niet meer beschikbaar]
 
Fysieke honger of mentale honger zijn twee verschillende vormen. Overigens herken ik me in je verhaal. Sommige mensen hebben dat net als dat sommige mensen niets weg krijgen.
 
Ayyy,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb constant honger, alleen is er geen verklaring voor. Ik ontbijt met 100 gram havermout met pindakaas, cacaopoeder en fruit. Dan een uur later heb ik wèèr honger. Eet ik drie eieren en 2 rijstwafels, heb ik eigenlijk nog steeds honger. Heeft iemand er een verklaring voor? Oh ik ben trouwens wel goed gehydrateerd dus daar ligt het niet aan.

HAha Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde...

Het beste is gwn fckn gezond eten, trage carbs en als je weet dat je genoeg eet gewoon jezelf forceren niet te eten.
 
HAha Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde...

Het beste is gwn fckn gezond eten, trage carbs en als je weet dat je genoeg eet gewoon jezelf forceren niet te eten.
Tjah laten we er laten we het maar accepteren dan.. Ik eet tegenwoordig voor elke maaltijd een komkommer, dat vult alvast een beetje op.
 
Tjah laten we er laten we het maar accepteren dan.. Ik eet tegenwoordig voor elke maaltijd een komkommer, dat vult alvast een beetje op.
Als je een hele tijd zo eet zal je lichaam er wel wat meer aan wennen.

Ik weet niet hoe je de rest van de dag eet, maar het is echt niet zo dat je nu extreem weinig eet (zeker niet in een uur tijd) zoals de rest hierboven zegt.
 
Als je een hele tijd zo eet zal je lichaam er wel wat meer aan wennen.

Ik weet niet hoe je de rest van de dag eet, maar het is echt niet zo dat je nu extreem weinig eet (zeker niet in een uur tijd) zoals de rest hierboven zegt.
Nee klopt het is een flink ontbijt, ongeveer 900 kcal. de rest van de dag volgt met verschillende tussendoortjes en natuurlijk gewoon mijn hoofdmaaltijden. Allen bevatten 25 gram eiwit+, genoeg vetten en genoeg koolhydraten. Behalve me kwark dan. Daar zitten geen vetten in. Maarja, ik moet het accepteren en lang leven de groente he. Dat zijn echt life savers.
 
Back
Naar boven