MuscleMeat

Dextrose worth it? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shawn_77

Cool Novice
Lid geworden
25 aug 2016
Berichten
113
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
75kg
Hey iedereen,

Is het 't waard om Dextrose te kopen? Zo duur is het nou ook weer niet, maar toch vraag ik me af of het handig is.

Dit zou ik dan gebruik voor een workout voor energie & na een workout voor herstel .. toch? :-)

Let me know!
 
Zak kost inderdaad geen drol en doe je lang mee, tenzij je scheppen vol pakt en diabetes wilt.
Ik doe altijd een beetje bij de pre workout als ik helemaal op ben na een zware lichamelijke werkdag, en een beetje bij het water voor tijdens het trainen.
Probeer het, is het niks, dan heb je, wat was het? 3 euro? weg gegooid.
 
Zak kost inderdaad geen drol en doe je lang mee, tenzij je scheppen vol pakt en diabetes wilt.
Ik doe altijd een beetje bij de pre workout als ik helemaal op ben na een zware lichamelijke werkdag, en een beetje bij het water voor tijdens het trainen.
Probeer het, is het niks, dan heb je, wat was het? 3 euro? weg gegooid.
Ja gelijk heb je, ik ga het maar is bestellen dan.

Thanks voor je reactie!
 
Het zijn niet direct de meest nuttige calorieën. Levert nagenoeg geen micronutriënten, vitamines of vezels op.
 
Het zijn niet direct de meest nuttige calorieën. Levert nagenoeg geen micronutriënten, vitamines of vezels op.

Wat is je mening over waxy maize ?
 
WMS is absoluut nutteloos dus dat zal Galen z'n mening ook wel zijn. Het is duurder en slechter dan bv. dextrose.
 
WMS is absoluut nutteloos dus dat zal Galen z'n mening ook wel zijn. Het is duurder en slechter dan bv. dextrose.

Ok, dan had ik beter eerst wat meer onderzoek gedaan voor ik de pot besteld had :P
 
Hey iedereen,

Is het 't waard om Dextrose te kopen? Zo duur is het nou ook weer niet, maar toch vraag ik me af of het handig is.

Dit zou ik dan gebruik voor een workout voor energie & na een workout voor herstel .. toch? :-)

Let me know!
lekker banaantje of een handje druiven na de training kan ook gewoon
 
Na een training , en dat met name in de bulk wil je een insuline piek creëren i.v.m. de anabole werking hiervan. Dit gaat inderdaad het best met dextrose. Een fruitige vorm zoals banaan zal een minder hoge insuline piek leveren en daarnaast is maar 1/2 van de koolhydraat dan een glucose molecuul en de rest fructose welke eerst door de lever omgezet moet worden.

Mijn advies is dus lekker een whey shake i.c.m. dextrose direct na het trainen.
 
Hier heb je niet per se dextro of andere carbs voor nodig, eiwitten alleen kunnen ook een insuline piek veroorzaken.

Daarnaast is er volgens mij weinig aanleiding om aan te nemen dat kortetermijn pieken (op natuurlijk niveau) in hormoonlevels significant verschil maken voor je gains (iig voor test, voor insuline weet ik niet zeker)
 
Wat zou de winst zijn in spieren op jaarbasis.? Vermoed bitter weinig.
 
WMS is absoluut nutteloos dus dat zal Galen z'n mening ook wel zijn. Het is duurder en slechter dan bv. dextrose.

Ik gebruik het nu al een paar trainingen pre workout icm creatine ipv post workout, beetje extra carbs voor het sporten dan maar :D
 
Vitargo wordt het snelst (binnen 10 min) opgenomen in combinatie met BCAA'S (peptopro)

Je merkt wel degelijk een verschil, veel beter herstel met minder spierpijn
 
Ik gebruik het nu al een paar trainingen pre workout icm creatine ipv post workout, beetje extra carbs voor het sporten dan maar :D

Ja het is niet slecht ofzo, alleen minder effectief en duurder (double whammy dus).

Jozsi AC, Trappe TA, Starling RD, Goodpaster B, Trappe SW, Fink WJ, Costill DL. The influence of starch structure on glycogen resynthesis and subsequent cycling performance. Int J Sports Med. 1996 Jul;17(5):373-8.

He J, Liu J, Zhang G. Slowly digestible waxy maize starch prepared by octenyl succinic anhydride esterification and heat-moisture treatment: glycemic response and mechanism. Biomacromolecules. 2008 Jan;9(1):175-84.

Sands AL, Leidy HJ, Hamaker BR, Maguire P, Campbell WW. Consumption of the slow digesting starch waxy maize leads to blunted and sustained carbohydrate utilization but does not influence energy expenditure or appetite. FASEB J. 2008;22:1089.2

Anderson GH, Catherine NL, Woodend DM, Wolever TM. Inverse association between the effect of carbohydrates on blood glucose and subsequent short-term food intake in young men. Am J Clin Nutr. 2002 Nov;76(5):1023-30.

 
Na een training , en dat met name in de bulk wil je een insuline piek creëren i.v.m. de anabole werking hiervan. Dit gaat inderdaad het best met dextrose. Een fruitige vorm zoals banaan zal een minder hoge insuline piek leveren en daarnaast is maar 1/2 van de koolhydraat dan een glucose molecuul en de rest fructose welke eerst door de lever omgezet moet worden.

Mijn advies is dus lekker een whey shake i.c.m. dextrose direct na het trainen.


Dat eiwit op zich geeft al een voldoende insuline afgifte
 
Na een training , en dat met name in de bulk wil je een insuline piek creëren i.v.m. de anabole werking hiervan. Dit gaat inderdaad het best met dextrose.
Waar baseer je dit op?
 
Back
Naar boven