MuscleMeat

Stelling Alleen trainen verhoogd het kans op succes.

Bezoekers in dit topic

Alleen trainen is kut, groet
 
Samen dik geweest, samen in de fitness. Train eigenlijk altijd samen en vind t direct kut als hij niet kan :(
 
Ik ben alleen begonnen met trainen.. later kwamen er 2 maatjes bij, waarvan 1 al snel weer weg was, oke. Toen nummer 2 ook stopte, verdween bij mij mijn motivatie, terwijl ik daarvoor helemaal geen motivatie gebrek had.

Sindsdien train ik alleen, en weiger ik met iemand samen te trainen. Als je solo geen motivatie kan vinden voor iets, dan is het gewoon niet jouw ding.

Alleen trainen verhoogt de kans op succes.
 
Vroegah gebruikte ik als excuus altijd dat vrienden niet mee wouden. Tegenwoordig train ik liever alleen, niemand traint op de manier die ik wil. Mensen die veel praten vind ik tegenwoordig ook maar irritant. Behalve als ik het zelf doe :o
 
Ik ben alleen begonnen met trainen.. later kwamen er 2 maatjes bij, waarvan 1 al snel weer weg was, oke. Toen nummer 2 ook stopte, verdween bij mij mijn motivatie, terwijl ik daarvoor helemaal geen motivatie gebrek had.

Sindsdien train ik alleen, en weiger ik met iemand samen te trainen. Als je solo geen motivatie kan vinden voor iets, dan is het gewoon niet jouw ding.

Alleen trainen verhoogt de kans op succes.
Als je een lange tijd vooral extrinsiek gemotiveerd raakt is het inderdaad goed mogelijk dat je je minder autonoom zult voelen en uiteindelijk dus minder intrinsiek gemotiveerd raakt(zelfbeschikkingstheorie). Als je dan je externe factor verliest kan het wel weer even duren om jezelf op te pakken.

Zelf merkte ik ook zoiets toen ik op kamers was gegaan, niemand die me hier kent en dus ziet wat voor een flinke verandering er is geweest. Voorheen kwamen erg regelmatig vrienden voor tips en met complimenten, veel waren zelfs enorm geschrokken(had aardig ondergewicht, in korte tijd drastisch veranderd). Het doet toch wel iets met je, om de mensen die je kent zo heftig te zien reageren naar hoe erg ik ben veranderd, nu ben ik gewoon een willekeurig persoon in de sportschool.
 
eigenlijk altijd alleen getraind, af en toe een vriend gehad die meeging.
train ook gewoon het liefst alleen en ga dan mijn eigen gang.

praat meestal wel veel in de gym.
 
Vroegah gebruikte ik als excuus altijd dat vrienden niet mee wouden. Tegenwoordig train ik liever alleen, niemand traint op de manier die ik wil. Mensen die veel praten vind ik tegenwoordig ook maar irritant. Behalve als ik het zelf doe :o

Doet me denken aan die keer dat iemand tegen mij ging praten tijdens een bench press sessie, voor ik me laatste set begon was ik zo afgekoeld dat ik die bar niet meer terug op ze plek kreeg :P
praten tijdens trainen is ook gewoon irritant en hakt in je prestatie vermogen en dus ook je resultaat. voor of na training is wel gezellig, dat mis ik dan wel weer. :)
 
De mensen die hier reageren dat ze liever alleen trainen zijn toch vaak lui die in een gym trainen waar niemand traint op dezelfde manier als henzelf. Als je met like minded people traint is dat toch in 90% van de gevallen leuker, meer motiverend etc dan alleen trainen. Ik kan ook prima alleen trainen en heb genoeg intrinsieke motivatie, maar train toch altijd nog liever met anderen erbij die op een vergelijkbare manier over krachtsport denken als ik, en die zijn er gelukkig ook. Als ik echter moet kiezen tussen alleen trainen en met de gemiddelde basic fit mongol samen trainen, dan is de keuze alleen trainen ja.
 
De mensen die hier reageren dat ze liever alleen trainen zijn toch vaak lui die in een gym trainen waar niemand traint op dezelfde manier als henzelf. Als je met like minded people traint is dat toch in 90% van de gevallen leuker, meer motiverend etc dan alleen trainen. Ik kan ook prima alleen trainen en heb genoeg intrinsieke motivatie, maar train toch altijd nog liever met anderen erbij die op een vergelijkbare manier over krachtsport denken als ik, en die zijn er gelukkig ook. Als ik echter moet kiezen tussen alleen trainen en met de gemiddelde basic fit mongol samen trainen, dan is de keuze alleen trainen ja.
Dit is het vooral. Bij Fox vond ik het geweldig om te trainen. Mijn eigen gym is er niemand die ook maar in de buurt bij serieus trainen komt.
 
De mensen die hier reageren dat ze liever alleen trainen zijn toch vaak lui die in een gym trainen waar niemand traint op dezelfde manier als henzelf. Als je met like minded people traint is dat toch in 90% van de gevallen leuker, meer motiverend etc dan alleen trainen. Ik kan ook prima alleen trainen en heb genoeg intrinsieke motivatie, maar train toch altijd nog liever met anderen erbij die op een vergelijkbare manier over krachtsport denken als ik, en die zijn er gelukkig ook. Als ik echter moet kiezen tussen alleen trainen en met de gemiddelde basic fit mongol samen trainen, dan is de keuze alleen trainen ja.

dat is dan ook wel het probleem :) en die Basic-fit mongolen staan het dan ook continu uit te leggen en de meeste denken dan ook nog is dat ze helemaal alleen zijn en nemen meerdere toestellen in beslag zodat ze "supersets" kunnen doen, als ze dit dan nog zouden doen als er weinig volk is geen probleem maar meestal is het dan nog is op rush-hour ook. Raar is het toch wel dat als je benen wilt trainen je altijd plaats genoeg hebt en nooit hoeft te wachten :p
 
Denk dat mijn beweegredenen om alleen te trainen meer liggen aan mijn introversie. Als ik met mensen ga praten ben ik ook weer zo een half uur verder met ouwehoeren, dus houd liever wat focus. Motivatie haal ik denk ik meer uit mijn resultaten, voorheen voornamelijk afvallen, nu steeds meer het sterker worden. Ik noem het voor mijzelf een uitdaging, terwijl sommige het een als een uitputtingsslag zien. Jezelf uitdagen klinkt beter, niet? Ik houd al op, het wordt zweverig... :roflol:
 
De mensen die hier reageren dat ze liever alleen trainen zijn toch vaak lui die in een gym trainen waar niemand traint op dezelfde manier als henzelf. Als je met like minded people traint is dat toch in 90% van de gevallen leuker, meer motiverend etc dan alleen trainen. Ik kan ook prima alleen trainen en heb genoeg intrinsieke motivatie, maar train toch altijd nog liever met anderen erbij die op een vergelijkbare manier over krachtsport denken als ik, en die zijn er gelukkig ook. Als ik echter moet kiezen tussen alleen trainen en met de gemiddelde basic fit mongol samen trainen, dan is de keuze alleen trainen ja.

Waarom zou een atleet als u nou bij een basic fit gaan trainen dan? Dan zoek je het ook wel een beetje op hè
 
Waarom zou een atleet als u nou bij een basic fit gaan trainen dan? Dan zoek je het oom wel een beetje op hè

Ik train helemaal niet bij de basic fit.
Sommigen hebben geen andere keuze.
 
Denk dat mijn beweegredenen om alleen te trainen meer liggen aan mijn introversie. Als ik met mensen ga praten ben ik ook weer zo een half uur verder met ouwehoeren, dus houd liever wat focus. Motivatie haal ik denk ik meer uit mijn resultaten, voorheen voornamelijk afvallen, nu steeds meer het sterker worden. Ik noem het voor mijzelf een uitdaging, terwijl sommige het een als een uitputtingsslag zien. Jezelf uitdagen klinkt beter, niet? Ik houd al op, het wordt zweverig... :roflol:
wow ik ben ook introvert

zullen we samen introvert trainen
 
Ik train altijd om 7/8 uur s'ochtends vind dan maar de juiste trainingspartner. In het weekend train ik eigelijk ook alleen maar mn maten zijn er ook wordt dan ook wel gepraat en gelachen. Maar haalt mij uit de focus. Als ik een spotter nodig heb vraag ik gewoon iemand, daar heb ik geen trainingspartner voor nodig.
 
De mensen die hier reageren dat ze liever alleen trainen zijn toch vaak lui die in een gym trainen waar niemand traint op dezelfde manier als henzelf. .

Klopt... hier zijn geen gyms waar ze een squat rack hebben of weten wat een deadlift is.......
 
Back
Naar boven