AndroidHealthClinic

Voel borst niet tijdens/na het trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RP13

Novice
Lid geworden
7 jul 2016
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Hallo iedereen

Ik heb een kleine vraag, ik fitness een klein jaar ondertussen en heb een probleem/vraag omtrent chest-day. Ik voel zelden tot nooit stijfheid in mijn borstspier, en ook tijdens de training voel ik amper dat ze opgespannen is of dat ik een pump heb, terwijl dit eigenlijk bij mijn andere spiergroepen wel zo is.

Kan ik hier iets aan doen? Of is dit eigenlijk niet echt een probleem?

Oefeningen bij borst zijn meestal: Bench press, incline db press, fly en dips.
 
Misschien moet je er in knijpen?
 
Nee is geen probleem. Spierpijn of pomp is geen indicator voor hypertrofie
 
Nee is geen probleem. Spierpijn of pomp is geen indicator voor hypertrofie

Pomp niet direct nee. Maar als je bij voorbaat al geen pomp krijgt gaat er met je borst niets gebeuren.
 
Pomp niet direct nee. Maar als je bij voorbaat al geen pomp krijgt gaat er met je borst niets gebeuren.

Bij voorbaat? Dat lijkt me lastig :p

Pomp kan zeker zo z'n functie hebben in training maar is toch echt geen voorwaarde voor of indicatie van hypertrofie
 
Stang wijder pakken zodat je borst meer isoleert.
 
Als je een pomp wilt, span je de spier extra aan tijdens de set. Werkt dit niet, dan voer je de oefening langzamer uit. Werkt dit niet, dan doe je de oefening voor meer herhalingen. Mocht dit ook niet werken, kijk dan of je misschien wel te veel gegeten hebt vlak voor je training. Dan kan het wel eens zijn dat al het bloed gebruikt wordt voor vertering van het voedsel. Ik wou bijna zeggen zoek andere oefeningen anders... maar de oefeningen die je noemde zijn al de beste in hun categorie.

Ach ja, een pomp is altijd wel chill maar je kan in principe een blik kapucijners curlen en een pomp krijgen.
 
Bij voorbaat? Dat lijkt me lastig :p

Pomp kan zeker zo z'n functie hebben in training maar is toch echt geen voorwaarde voor of indicatie van hypertrofie

Verkeerde woord. Bedoel als je bijv een bench doet en er onstaat geen pomp in je borst. Dan bench je toch verkeerd?
 
Fly langzaam uitvoeren en zo ver mogelijk naar beneden. Daar pak je je borst zo goed mee, kan niet missen.
 
Bedankt voor de tips allemaal.

Ik denk persoonlijk ook dat het meer met de uitvoering van mijn oefeningen te maken heeft.

Stang wijder vastnemen bij het benchen ga ik alleszins proberen. Ook de fly's eens wat dieper proberen.

Ik heb onlangs ook gelezen dat het heel belangrijk is bij het benchen dat je je schouderbladeren heel dicht tegen mekaar duwt zodat je 'een beetje naar boven komt met je rug'. Maar dit lukt me nog niet heel goed, misschien kan het daar ook aan liggen? Sowieso vind ik het moeilijk om te bepalen of ik de bench wel echt goed doe, aangezien ik echt nooit pijn/stijfheid voel bij het benchen. Ik bench natuurlijk ook niet geweldig veel (4x8 x 65kg) maar krijg echt niet meer weggeduwd dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
 
Als je een pomp wilt, span je de spier extra aan tijdens de set. Werkt dit niet, dan voer je de oefening langzamer uit. Werkt dit niet, dan doe je de oefening voor meer herhalingen. Mocht dit ook niet werken, kijk dan of je misschien wel te veel gegeten hebt vlak voor je training. Dan kan het wel eens zijn dat al het bloed gebruikt wordt voor vertering van het voedsel. Ik wou bijna zeggen zoek andere oefeningen anders... maar de oefeningen die je noemde zijn al de beste in hun categorie.

Ach ja, een pomp is altijd wel chill maar je kan in principe een blik kapucijners curlen en een pomp krijgen.
Bedankt. Trager uitvoeren ga ik ook zeker eens proberen. Eten voor de training doe ik niet (meer), heb dat hier eens gelezen dat dat niet goed is.
 
Ik snap echt niet waarom je je training zo zou opstellen om 40 minuten een opgezwollen borst te hebben in plaats van gewoon permanente gains.
 
Ik snap echt niet waarom je je training zo zou opstellen om 40 minuten een opgezwollen borst te hebben in plaats van gewoon permanente gains.
Ik heb het eigenlijk niet echt specifiek over die pomp, was eigenlijk maar een voorbeeld.

Ik bedoel eigenlijk gewoon: ik voel mijn borst niet. En ik vraag mij af of het dan wel mogelijk is om die permanente gains te maken?
 
Waarschijnlijk voer je de oefening gewoon verkeerd uit.
Film het eens en post het zou ik zeggen.
 
Ik heb het eigenlijk niet echt specifiek over die pomp, was eigenlijk maar een voorbeeld.

Ik bedoel eigenlijk gewoon: ik voel mijn borst niet. En ik vraag mij af of het dan wel mogelijk is om die permanente gains te maken?

Zolang jij groeit in massa en kracht is er niets mis. Ik 'voel' mijn borst ook amper tijdens het benchen en krijg hier ook geen pomp (in tegenstelling tot elke vorm van flies, waarmee ik een fikse pomp krijg), en ik mag niet klagen over mijn gains.
 
Stang wijder pakken zodat je borst meer isoleert.
Lastig advies aan iemand die hoogstwaarschijnlijk de oefening niet goed uitvoert.
S chouderblessure ligt op de loer dan.


 
Ik heb het eigenlijk niet echt specifiek over die pomp, was eigenlijk maar een voorbeeld.

Ik bedoel eigenlijk gewoon: ik voel mijn borst niet. En ik vraag mij af of het dan wel mogelijk is om die permanente gains te maken?
Ja.

Sinds ik ben overgeschakeld naar PPL heb ik nog amper pomp of MMC, en toch hiermee veel betere resultaten geboekt. Dat "gevoel" dat jij zoekt is gewoon een gevoel, en geen maatstaf voor resultaat.
Focus gewoon op hypertrofie en progressive overload. Pomp en een goeie MMC voelen hemels, dat ga ik niet ontkennen, maar uiteindelijk kun je er geen analogie mbt gains aan vast hangen.


Lastig advies aan iemand die hoogstwaarschijnlijk de oefening niet goed uitvoert.
S chouderblessure ligt op de loer dan.


Een "how to" video van een powerlifter is direct ongeldig als het over bodybuilding gaat. Die back arch schreeuwt gewoon rugproblemen.
 
Echt waar?
Ok.

Deze dan: :)

 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven