AndroidHealthClinic

Schouder "problemen"

Heb je last van 1 of meerdere schouders

  • Ja

  • Nee


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

trainde een jaar, bokste daarbij ook 2x per week, begonnen met rotator cuff tendinitis volgens huisarts, uiteindelijk voor 2 labrum scheuren geopereerd. totaal 3 jaar geblesseerd geweest, 3/4 jaar per schouder moeten revalideren en nu weer zo'n 2 jaar flink aan het trainen (23 jaar atm)

Kloten man! Nog veel pijnklachten?
 
Maak liever een 'rechter trap+lat' probleem topic aan ;) Sjiii ben ik de enige met de stress/kantoor klacht van onwijs vastzittende rechter trap/schouder/lat? Zie het bij meer mensen.
 
Maak liever een 'rechter trap+lat' probleem topic aan ;) Sjiii ben ik de enige met de stress/kantoor klacht van onwijs vastzittende rechter trap/schouder/lat? Zie het bij meer mensen.

Geen probleem mee.
Goede kantoorstoel kan misschien helpen.
Check je zithouding eens
 
Ben 41 jaar en train nu zo,n 7 jaar ongeveer. Ik ben rechts en heb last van mijn linker schouder. Dippen gaat niet en alle behind neck oefeningen ook niet. Ik lig slaap ook raar waardoor deze problemen wss gekomen zijn,ik ga ongeveer 1x per jaar naar de manuele therapeut waardoor ik er een tijdje geen last meer van heb.
 
Train al 30 jaar met tussenpozen. Ben rechtshandig.
Heb de laatste jaren best wel problemen gehad met m'n schouder. En dan met name links. Heb daar een slijmbeursontsteking gehad. Gelukkig met behulp van een goede fysio van afgekomen.
Heb ook problemen gehad met m'n AC-gewricht. Driekwart-jaar mee bezig geweest om m'n houding te verbeteren en nu pijnvrij. En ben anders gaan banken, veel meer tucked. Dat heeft bij mij (volgens mij) ook wel geholpen.
 
Train al bijna 1 jaar en heb last van me rechte schouders. 5-7 X naar fysio gegaan de reden was overbelast Bicep pees aan de voorkant van je schouder.
Afentoe bij sommige bewegingen voel ik het beetje. Ik ging thaiboksen en ik gaf een hoek waardoor de pees overbelast werd.
 
Train een jaar of 12, waarvan de laatste 6 powerliften. 2 jaar geleden met een collega mee naar een bootcamp workout, leek haar leuk. Een onervaren trainer liet de hele club voor het eerst turkish getup doen, de dames pakte alle lichte kettlebells, waardoor er alleen 1 van 24KG overbleef. De trainer zei dat ik dat makkelijk moest kunnen. Ik viel en schouder schoot uit de kom. Draaide hem er zelf weer in. Sindsdien is het ellende. Eerst huisarts en daarna fysio opgezocht. Beide zagen geen beperkingen in bewegingen en de fysion gaf me wat oefeningen mee. Deze trouw een maand uitgevoerd. Daarna benchen met lege bar in een jaar tijd weer bijna geheel terug op niveau, maar van de een op de andere dag 100% terugval. Was een rustdag, daarvoor niets gemerkt. Weer een jaar verder zit ik nu op ongeveer 90% van mijn 1RM bench. Overhead kracht is wel geheel weg na die de 2e keer, is nu 50% van vroeger. In het eerste herstel jaar heb ik als enige gevaarlijke ding wel behind the neck snatch grip presses gedaan, ik was bezig met een curses gewichtheffen voor de schouder uit de kom ging. 2e jaar alleen bench en overhead press. Ook zelfs paar keer logpresses gedaan. Meestal heb ik geen last, maar na pieken doet de voorkant van de schouder pijn met uitstraling naar de bicep en pec. Ik probeer piekmomenten en 1RM tests zoveel mogelijk te vermijden. Ik doe toch geen wedstrijden.

Los daarvan 1x last van rechterschouder gehad bij high rep weighted dips, denk ik teveel bounce onderin, iets te ongecontroleerd. Gaf zelfde soort pijn als af en toe links opspeelt, maar was na enkele dagen weg en nooit meer terug gekomen.
 
3 jaar trainen sinds het begin af en toe schouder problemen. Maar gelukkig geen beroep met fysieke arbeid dus schouders worden enkel belast in de gym. Maar mss zijn onze schouderklachten te wijten aan het feit dat we niet zonder onze trainigen kunnen en dus niet af en toe de nodige rust nemen
 
Ik train iets meer dan 5 jaar en ik heb geen problemen met m'n schouders. Hooguit eenmalig gehad dat m'n voorkant schouder verdoofd aanvoelde, voor ongeveer 2 weken. Daarna nooit meer gehad...!
 
Sinds ik 4 keer pw bench press met een lange opwarming en wijder de stang beet gaan pakken met Squats nul last van schouders.
 
Ik train nu ongeveer 10 maanden. Problemen heb ik sinds een maand met mijn linker schouder ( ben Rechtshandig) . De fysio zegt dat het een overbelasting is, in combinatie met een instabiele schouder. Het probleem doet zich het ergst voor bij alle presses, en in middere mate bij pull's. Nu geen UB training meer, op wat rotatorcuff oefeningen na.
 
Train nu 21 jaar. Ergens tussen 2003 en 2005 aan beide schouders geopereerd. Beide kanten een cm bij sleutelbeen verwijderd. Hierna met perioden volle bak kunnen trainen. De laatste jaren blijft het een beetje op en neer gaan, ondanks vrij veel RC-werk.
Het probleem is dat ik het niet voel aankomen, en dat het er ineens zit. Dat kan dan goed weer 3-4 maanden veel beperkingen opleveren. Probeer sowieso meer pull bewegingen dan push te doen. Het vreemde is wel dat het echt per kant wisselt.
 
Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat we van tijd tot tijd niet naar ons lichaam luisteren en stug door blijven gaan met waar we mee bezig zijn :)

Misschien eens een poll maken om te zien wie hier weet wat rotator cuff peestraining is en hoe je die uberhaupt correct doet. Dan ga je ineens een deel van het antwoord hebben op de vraag waarom er zoveel krachtsporters schouderlast hebben.
 
OT, train 16 jaar en nog altijd blessure vrij. Wel eens hier en daar wat probs maar nooit iets ernstig gehad gelukkig. Ga wel gewoon voluit op de free weight shit.
 
Maak liever een 'rechter trap+lat' probleem topic aan ;) Sjiii ben ik de enige met de stress/kantoor klacht van onwijs vastzittende rechter trap/schouder/lat? Zie het bij meer mensen.
Leg je muis eens minstens een maand aan de linkerkant. Heel onhandig en onwennig in het begin, maar je schouder zal er dankbaar voor zijn.
 
Leg je muis eens minstens een maand aan de linkerkant. Heel onhandig en onwennig in het begin, maar je schouder zal er dankbaar voor zijn.
En met de linkerhand muizen natuurlijk, niet kruiselings met de rechterhand :D
 
Ik snap niet echt waar je naartoe wil met dit topic?
 
Back
Naar boven