XXL Nutrition

Nieuws Rico VS Badr (challenge accepted)

Bezoekers in dit topic

Ik reageerde ter aanvulling op onderstaande (waar ik het mee eens ben);


Iemand die geen natuurlijke HW is (Jones staat ±95 kg wedstrijd gewicht) zal wat moeten inleveren qua kracht/ snelheid/ techniek/ conditie wanneer hij er 10-15 kg bij moet plakken.
Jones cut naar 95 kg. Die loopt zonder te cutten rond op 230-235. Cain loopt inclusief pens rond op 240. Is dat ook geen natuurlijke heavyweight?

Waar ligt exact die grens dan? Jones loopt rond op 230 shredded met abs, 90% van het heavyweightroster heeft een pens tussen de 240 en 260.

----------------------

Maar je ontwijkt de vraag. Wie gaat hem pakken dan van de heavyweights, en hoe? Ik lees alleen maar vage zaken als te klein, "de grote jongens" etc etc terwijl dat gewoon nergens uit blijkt. Hij is langer de meesten en heeft meer reach dan letterlijk iedereen.

Hij KAN makkelijk op 205 vechten dus doet ie het. Maar bijv Cain en Stipe zouden dat ook makkelijk kunnen.

De meeste vechters die overigen omhoog gaan in weight doen het veel beter zonder cut. Goede recente voorbeelden zijn Cowboy, Rumble, Whittaker en Poirier.

---------------

Ik lees tot nu toe in dit topic veel vage aannames, weinig substantie. Wss omdat er niet heel veel meer voorhanden is dan dat.

Kijk dat Jones een draak van een vent is maakt de stats, feiten en prestaties niet opeens anders. Ik durf serieus te zeggen dat je wel héél erg weinig van MMA moet begrijpen om Jones niet te zien als wat waarschijnlijk de beste vechter op aarde is. Ook op HW.

Ik wil het ook eerst nog maar eens zien hoor. Zekerheden heb je niet in die sport, maar er zijn verdomd weinig kandidaten en/of argumenten die er eventueel iets aan kunnen doen of dit aannemelijk maken. Een onderbuikgevoel is geen argument.

Kennelijk is iedereen er in dit topic ook mee eens aangezien er nog steeds geen naam gevallen is, laat staan een serie namen.

Onderstaand Reem op 26-jarige leeftijd. Is dat een "natuurlijke heavyweight" dan? Hoe werkt dat precies? Kan iemand me iets van een kader geven en geen vage zaken als "potige gewrichten" of zoiets?

 
Laatst bewerkt:
Reem heeft naar eigen zeggen altijd heel veel moeten laten om rond die 95 kg uit te moeten komen.
Maar je ontwijkt de vraag.
Laten we eerst maar afwachten of Jones naar HW gaat. Dat hij een goede vechter is staat niet ter discussie. Dit is overigens een topic rico vs. badr dus misschien een nieuw topic openen indien je meer respons verwacht. Ik geniet van het spelletje, en discusseren doe ik liever op basis van een gespeelde partij.
 
Over een natuurlijke HW gesproken ;), goede inspirerende leraar. Veel van kunnen leren. Helaas is het er niet helemaal uitgekomen voor hem binnen de UFC.
 
Ik was in een creatieve bui.

2zr3rpy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Over een natuurlijke HW gesproken ;), goede inspirerende leraar. Veel van kunnen leren. Helaas is het er niet helemaal uitgekomen voor hem binnen de UFC.


Hardonk , een topper in het kickboksen ,snoeiharde lowkicks in huis,

wel eens een praatje mee gemaakt destijds in het Zonnehuis ,aardige relaxte kerel
 
Ik zie dat dit topic opeens omgetoverd is in het jon Jones fanboy topic, het blaast wel wat leven in dit subforum.
Aannames en voorspellingen over iemand die nog niet eens in een gewichtsklasse is uitgekomen is in mma niet te doen, helemaal niet als het om zwaargewichten gaat.

Ik heb geen idee hoe Jones het doet tegen grotere jongens, laat hem eerst partijen draaien. Ik zal mijn geld zeker op Jones zetten, maar denk zeker niet dat het al een uitgemaakte zaak is. Je ziet iedereen van elkaar winnen en verliezen in deze klasse. Ik geef jones tegen een ieder 60% kans om te winnen, maar ook met dat voordeel ga je na partij 3 of 4 een keer onderuit.

mma is misschien wel een van de meest onvoorspelbare sporten. Kijk alleen al naar de ufc zelf, Roussey die #1 pound for pound stond en na de partij tegen Holm compleet verdwenen is uit die lijst toont al aan dat niemand maar dan ook niemand een mma bijbel kan schrijven over de toekomst van een vechter, laat staan in een andere gewichtsklasse. Geen onderbuikgevoel overigens...
 
Onderstaand Reem op 26-jarige leeftijd. Is dat een "natuurlijke heavyweight" dan? Hoe werkt dat precies? Kan iemand me iets van een kader geven en geen vage zaken als "potige gewrichten" of zoiets?


Elke vechtsporter heeft een ideaal lichaamsgewicht waarmee hij in verhouding tot zijn concurrenten in dezelfde klasse het best presteert. Als je je als vechter letterlijk zwaarder moet eten (of kuren) wat ten koste gaat van je snelheid en uithoudingsvermogen en niet heel veel krachtwinst oplevert dan ben je in mijn ogen geen natuurlijke zwaargewicht.

De ene vechter verliest weinig kracht als hij cut, de ander verliest aanzienlijk veel. Mooi voorbeeld van een paar jaar terug was Peter Aerts die een klasse lichter ging maar geen schim maar was van de vechter die hij op zijn "eigen" gewicht was.

Het meeste voordeel heb je als je goed kan cutten en toch je kracht en energie weet te behouden en op deze manier groot bent voor je gewichtsklasse, precies wat Jones doet en ook Conor goed af gaat.

Je bent het toch wel met mij eens dat als Conor, gezien zijn reach en lengte gelijkwaardig is met Tyron Woodley maar iedereen toch zijn geld op Woodley zet omdat deze wel in "zijn" gewichtsklasse vecht en Conor niet?

Conor is qua afmetingen gelijk aan Igor Vovchanchin, ik denk dat Conor gehakt zou maken van igor als beiden 70kg zouden wegen maar beiden op 95kg Conor geen schijn van kans maakt, omdat hij geen natuurlijk LHW is. Heeft niks met vage zaken als potige gewrichten te maken maar met het best presteren op een bepaald lichaamsgewicht tegenover je concurrenten.
 
Laatst bewerkt:
Elke vechtsporter heeft een ideaal lichaamsgewicht waarmee hij in verhouding tot zijn concurrenten in dezelfde klasse het best presteert. Als je je als vechter letterlijk zwaarder moet eten (of kuren) wat ten koste gaat van je snelheid en uithoudingsvermogen en niet heel veel krachtwinst oplevert dan ben je in mijn ogen geen natuurlijke zwaargewicht.

De ene vechter verliest weinig kracht als hij cut, de ander verliest aanzienlijk veel. Mooi voorbeeld van een paar jaar terug was Peter Aerts die een klasse lichter ging maar geen schim maar was van de vechter die hij op zijn "eigen" gewicht was.

Het meeste voordeel heb je als je goed kan cutten en toch je kracht en energie weet te behouden en op deze manier groot bent voor je gewichtsklasse, precies wat Jones doet en ook Conor goed af gaat.

Je bent het toch wel met mij eens dat als Conor, gezien zijn reach en lengte gelijkwaardig is met Tyron Woodley maar iedereen toch zijn geld op Woodley zet omdat deze wel in "zijn" gewichtsklasse vecht en Conor niet?

Conor is qua afmetingen gelijk aan Igor Vovchanchin, ik denk dat Conor gehakt zou maken van igor als beiden 70kg zouden wegen maar beiden op 95kg Conor geen schijn van kans maakt, omdat hij geen natuurlijk LHW is. Heeft niks met vage zaken als potige gewrichten te maken maar met het best presteren op een bepaald lichaamsgewicht tegenover je concurrenten.

Woodley loopt rond op 200 lbs. Ripped. | Conor loopt op 170 rond. Zonder abs.

Bones loopt op 230 rond. Ripped. | Cain loopt op 240 rond. Soaking wet.

------------------

Ik had dit al eerder aangegeven dus ik begrijp niet waarom dit onduidelijk is. Ik neem aan dat je het verschil ziet tussen die twee voorbeelden.

Bones komt dus al redelijk in de buurt. Maar ik denk dat het verschil in skill en zijn atletisch vermogen en vooral zijn fight-iq met vrijwel iedereen zo groot is, dat dit geen enkel probleem gaat zijn.

Het enige dat ie niet heeft is echte ko power. Maar zoals ik al een paar keer zei: wie zijn die heavyweights die hem aanpakken dan, when push comes to shove?

-----------------

Overigens is Badr ook flink opgebulkt. Heeft hem zeker geen slecht gedaan. Die had voor zijn roid-avontuur een fysiek dat erg veel op dat van Bones leek.
 
Laatst bewerkt:
Woodley loopt rond op 200 lbs. Ripped. | Conor loopt op 170 rond. Zonder abs.

Bones loopt op 230 rond. Ripped. | Cain loopt op 240 rond. Soaking wet.

.

Dus Conor op 200 lbs zou niet echt zijn "natuurlijke" klasse zijn, neem aan dat je het daar mee eens zal zijn. Dus je weet wel wanneer iemand een natuurlijke HW is of niet.

Ik zeg overigens niet dat ik Jones niet in HW zou zien presteren. Geef hem 60% voordeel tegen de top 5. Maar 60% is best kwetsbaar. Kan het tegen iedereen lastig hebben, tot een Struve aan toe. Maar goed dit blijft speculeren zo lang we hem niet in actie zien.
 
Je ziet het goed bij Overeem, die moest toen hij echt huge werd vanwege al zijn extra spiermassa spaarzamer omgaan met energie. Als je dan een (uiterste) Lesnar neemt die met zijn grote postuur en gewicht meerdere ronden op de grond kan draaien. Dat is omdat zijn hoofd alleen al zo groot is als een rotsblok en niet beter weet. Kickboksen is wat dat betreft statischer, bij MMA heb je er meer last van.
 
Laatst bewerkt:
Dus Conor op 200 lbs zou niet echt zijn "natuurlijke" klasse zijn, neem aan dat je het daar mee eens zal zijn. Dus je weet wel wanneer iemand een natuurlijke HW is of niet.

Ik zeg overigens niet dat ik Jones niet in HW zou zien presteren. Geef hem 60% voordeel tegen de top 5. Maar 60% is best kwetsbaar. Kan het tegen iedereen lastig hebben, tot een Struve aan toe. Maar goed dit blijft speculeren zo lang we hem niet in actie zien.
Nee das duidelijk maar dat "natuurlijke" was in een context van Jones grelateerd aa heavyweight. En Jones zou idd t.o.v. mannen als Ben Rothwell en Josh Barnett wel undersized zijn, dus die mannen die naar 265 cutten.

Maar het gekke is dat de betere heavyweights vaak ron de de 240-250 hangen.

Wat betreft Struve, dat caliber gaat ie echt hard doorheen walsen. Ze hebben dezelfde reach en Jones kan dan echt wss een tool naar keuze nemen om dat te winnen. Ik vind Struve enorm kwetsbaar. Hij is jammergenoeg helemaal niet zo goed in "lang" vechten, waar Schilt echt een koning in was. Zijn wrestling is matig, weinig ko power. Hij heeft een beetje mazzel gehad dat ie twee dino's heeft gekregen de laatste partijen, hoewel ie in zijn laatste partij iets beter voor de dag kwam.
 
Ehrm, Overeem is gepakt met steroids. Niet dat het niet overduidelijk was aan de evolutie van zn fysiek. Zelfde geldt trouwens voor Hari, die naar verluid 25 kilo kwijtgeraakt zou zijn tijdens zijn verblijf in Hare Majesteit's gratis pension en 'erg depressief was'. Beide heren hebben stevig aan de juice gezeten en zijn dus beiden onmogelijk 'natural HW's' te noemen. Van Verhoeven weet ik het eerlijk gezegd niet.
 
Ehrm, Overeem is gepakt met steroids. Niet dat het niet overduidelijk was aan de evolutie van zn fysiek. Zelfde geldt trouwens voor Hari, die naar verluid 25 kilo kwijtgeraakt zou zijn tijdens zijn verblijf in Hare Majesteit's gratis pension en 'erg depressief was'. Beide heren hebben stevig aan de juice gezeten en zijn dus beiden onmogelijk 'natural HW's' te noemen. Van Verhoeven weet ik het eerlijk gezegd niet.
Dus Overeem is geen "natural heavyweight" en Hari ook niet. Hari vocht overigens al op HW voor die roids he, feit dat ie 1.98m is zal ook wel meespelen daarbij. Maar ik maak notities.

Warmaster is wel een "natural heavyweight" dan? Die is al 4 x gepakt meen ik maar niet echt jacked. Maar roids zijn dus ook een factor kennelijk.

Bonjasky? Big Country? Tyrone Spong? Ernesto Hoost? Saki? Cain? Stipe? DC? Travi Browne (die in de 230's rondloopt en inweegt)?

------------------

Ik ben even de definite kwijt namelijk en vooral de relevantie. In principe moet je tussen de 205 en 265 wegen. Dan heb je dat sommige mensen wat hoger en sommigen wat lager zitten in die marge. Je ziet ook veel verschillende lichaamstypen, waar dit in lagere klasses vaak meer overeen komt. Maar er zijn kennelijk allerlei neven-definities die van belang zijn.

Overigens komt dit begrip volgen mij uit het boksen, waar veel meer gewichtsklassen zijn en waar dit begrip dus veel relevanter is omdat je namelijk makkelijk naar cruisers kunt wijzen als klasse waar de kleinere HW's wellicht beter zouden passen.

In MMA heb je veel minder klassen, dus ik denk echt dat het een beetje een leeg begrip is in die context. Dat zou anders zijn als ook mma een 225-klasse oid zou hebben.

Als bijv Reem geen "natural heavyweight" is, wat is ie dan namelijk wel? Maar (poging 14) ik wacht nog steeds op de namen van die kolossen die Jones vanwege hun size gaan crushen, want die is duidelijk te klein en geen "natural heavyweight".
 
Niemand zegt hier dat Jones te klein is en geklopt gaat worden door iemand. Leer context lezen. Het gaat alleen een stuk moeilijker worden. Jones zal niet meer groter zijn dan zijn tegenstanders dan nu het geval is en je zal veel interessantere partijen krijgen. Ik geef hem nog altijd voordeel tegen wie dan ook maar niemand zal namen noemen want het is zinloos. Ik ben van mening dat de top 5 allemaal van elkaar kan winnen en dat Jones geen superman is die daar stuk voor stuk even korte metten mee neemt. Jij wel blijkbaar.

De theorieën met langere reach etc. zijn leuk maar kunnen zo de prullenbak in als een partij begint. Zo vaak al gehoord dat een partij zo en zo gaat lopen want die is beter in dat en hoppa.... daar gaat Overeem tegen Bigfoot, wint Struve van Stipe, verliest Cain van Werdum waar Overeem weer van wint, die weer van Rothwel verliest, die weer kansloos lijkt tegen Dos Santos.... maar Jones gaat alles 100% winnen. Ik hoop voor je dat Jones snel naar hw gaat, kan je al je geld op hem gaan zetten.
 
Dat is het nadeel (of hoe je het bekijkt voordeel) van MMA. Je zult nooit voor een zeer lange tijd champions hebben als in andere vechtsporten (boksen bijvoorbeeld), daar je met veel meer disciplines te maken hebt.

Ik denk trouwens dat Alistair, Jon Jones, Stipe, Cain, Werdum, Browne en Dos Santos kunnen winnen van Jon Jones. Nogmaals, het is MMA. Dit soort hypothetische gevechten in andere gewichtsklassen zijn zeer lastig te voorspellen. Aangezien JJ weinig KO power heeft, denk ik dat het niet makkelijk voor hem wordt in de HW divisie. Tevens is hij recentelijk gepakt voor steroids. Vergeet niet dat zijn enige gevecht NA usada (tegen OSP) weinig indrukwekkend was. Na dat gevecht is hij gepakt voor doping, dus ik denk dat hij niet meer zo goed zal presteren als eerst.
 
Dat is het nadeel (of hoe je het bekijkt voordeel) van MMA. Je zult nooit voor een zeer lange tijd champions hebben als in andere vechtsporten (boksen bijvoorbeeld), daar je met veel meer disciplines te maken hebt.

Ik denk trouwens dat Alistair, Jon Jones, Stipe, Cain, Werdum, Browne en Dos Santos kunnen winnen van Jon Jones. Nogmaals, het is MMA. Dit soort hypothetische gevechten in andere gewichtsklassen zijn zeer lastig te voorspellen. Aangezien JJ weinig KO power heeft, denk ik dat het niet makkelijk voor hem wordt in de HW divisie. Tevens is hij recentelijk gepakt voor steroids. Vergeet niet dat zijn enige gevecht NA usada (tegen OSP) weinig indrukwekkend was. Na dat gevecht is hij gepakt voor doping, dus ik denk dat hij niet meer zo goed zal presteren als eerst.
Hij is niet gepakt voor roids. Wel voor een verboden middel, maar het hele USADA protocol begint een beetje een grap te worden op deze manier. Het is namelijk echt een gigantisch probleem dat supplementen die gewoon op de shelve staan in de winkel kenelijk tainted zijn met die stoffen.

Enje hebt zeker lange tijd champions, maar boksen is heel anders van opzet. Veel meer bonden, veel meer gewichtsklassen en veel meer politieke speletjes. Omdat de UFC maar 1 bond met minder gewichtsklassen is, forceer je de beste vechters tegen de beste vechters te zetten. Dan is het lastiger te blijven winnen. Daarnaast heb je idd meer kans dat je tegen een specifieke skillset aanloopt die je niet lekker ligt stijlistisch.

In boksen worden carrières heel vakkundig opgebouwd en mensen hun records vakkundig gepampered. Dan ben je 25-0 omdat ze je geleidelijk gebracht hebben voor je realistische competitie krijgt. Dat heeft niks, of iig niet zoveel als mensen denken, met de verschillende desciplines te maken. Dat is gewoon een kwestie van een meer realistische approach bij mma en een stuk minder politiek en verschillende belangen. Boksen is gewoon één grote grap wat dat betreft, al decennia.
 
Laatst bewerkt:
Hij is niet gepakt voor doping. Wel voor een verboden middel, maar het hele USADA protocol begint een beetje een grap te worden op deze manier. Het is namelijk echt een gigantisch probleem dat supplementen die gewoon op de shelve staan in de winkel kenelijk tainted zijn met die stoffen.

Enje hebt zeker lange tijd champions, maar boksen is heel anders van opzet. Veel meer bonden, veel meer gewichtsklassen en veel meer politieke speletjes. Omdat de UFC maar 1 bond met minder gewichtsklassen is, forceer je de beste vechters tegen de beste vechters te zetten. Dan is het lastiger te blijven winnen. Daarnaast heb je idd meer kans dat je tegen een specifieke skillset aanloopt die je niet lekker ligt stijlistisch.

In boksen worden carrières heel vakkundig opgebouwd en mensen hun records vakkundig gepampered. Dan ben je 25-0 omdat ze je geleidelijk gebracht hebben voor je realistische competitie krijgt. Dat heeft niks, of iig niet zoveel als mensen denken, met de verschillende desciplines te maken. Dat is gewoon een kwestie van een meer realistische approach en een stuk minder politiek en verschillende belangen. Bksen is gewoon één grote grap, al decennia.
Ik kijk ook liever Rizin... lekker iedereen roided up haha. Dan weet je tenminste dat iedereen "gelijk" speelt. Met USADA krijg je juist oneerlijk verschil. Ik verdenk JJ trouwens wel van AAS gebruik, maar hij zal vast niet de enige zijn!
 
Ik kijk ook liever Rizin... lekker iedereen roided up haha. Dan weet je tenminste dat iedereen "gelijk" speelt. Met USADA krijg je juist oneerlijk verschil. Ik verdenk JJ trouwens wel van AAS gebruik, maar hij zal vast niet de enige zijn!
Pride :D. Daar stond letterlijk in je contract dat ze niet zouden testen.

Iedereen traps tot zijn oren, een terminator naar voren lopen stijl en een ijzeren kin. Wat wil je nog meer haha. Maar die hadden wel toppers, dat is bij Rizin anders.
 
Pride :D. Daar stond letterlijk in je contract dat ze niet zouden testen.

Iedereen traps tot zijn oren, een terminator naar voren lopen stijl en een ijzeren kin. Wat wil je nog meer haha. Maar die hadden wel toppers, dat is bij Rizin anders.
Ja ik keek ook altijd graag Pride. Ik hoop ook heel erg dat RIZIN een beetje dezelfde type vechters kan aantrekken, want ze hebben echt een betere ruleset.
 
Pride was echt legend :roflol: Kwam op een begeven moment ook op zaterdagavond/ nacht, heerlijk.
 
Back
Naar boven