XXL Nutrition

Hoeveel gram eiwit per dag?

Bezoekers in dit topic

Daantjelol

Cool Novice
Lid geworden
12 jan 2015
Berichten
59
Waardering
2
Hoi allemaal,

Er zijn veel artikelen op internet te vinden en er staan toch wat verschillende antwoorden op de een zegt dat je 2 gram eiwit per kg lichaams gewicht moet consumeren de ander zegt 1,6 tot 1,8 gram eiwit per kilo lichaams gewicht en de ander zegt 2,2 gram eiwit per kg vet vrije massa wat is het nou? Ik heb een lange tijd 2 gram eiwit per kg lichaams gewicht geconsumeerd en sinds een tijdje consumeer ik 1,7 gram eiwit per kg lichaams gewicht ik merk trouwens geen verschil qua herstel
 
Je gaat het verschill in spierwinst tss 1.8 en 2.0 niet kunnen zien/ meten.
 
gewoon 2 tot 3g /kg dan zit je ALTIJD goed. Zelf neem ik 2,2g /kg. Waarom weet ik niet, vond het wel een mooi getal en qua percentage kom ik dan op 30% uit, staat wel mooi toch?
 
30 % staat inderdaad wel mooi haha ik zit gemiddeld op een dag rond de 1,7 g tot 2 g eiwit per kilo lichaams gewicht per dag de ene dag wat minder de andere dag wat meer minimaal 170 gram eiwit per dag is 3 g eiwit per kilo lichaams gewicht niet wat veel?
 
Even een quote:
"Volgens het Internationaal Olympisch Comité (IOC) geldt een dagelijkse behoefte van 1,3 – 1,8 g/kg lichaamsgewicht voor sporters, waarbij de hoeveelheid van 1,6 – 1,7 g/kg lichaamsgewicht voor krachtsporters geldt. Volgens het IOC levert een eiwitinname boven deze richtlijnen geen extra voordeel en bevordert het mogelijk het katabole effect van aminozuren en eiwitoxidatie (Slater & Phillips 2011)."

Dus bij de 1,7 g/kg lichaamsgewicht zit je gewoon goed. Tuurlijk kan je hoger gaan (wat bij een cut voordelig kan zijn vanwege thermisch effect van de omzetting van eiwit naar glucose, wat zorgt voor een verhoogd energieverbruik) maar is voor iedereen 1,7 g/kg genoeg, mits je hormoonwaarden normaal zijn om het zo maar te zeggen. ;)
Je kan je calorieën beter spenderen aan hoogwaardige gezonde vetten en wat meer koolhydraten.

Maar jij zit dus met je 1,7 g/kg precies goed in ieder geval.
 
Ik ben blij om te horen dat ik met mijn 1,7 gram eiwit per kilo lichaams gewicht per dag dag precies goed zit! :)
 
Ik zit op ruim 3 gram per lichaamsgewicht gemiddeld ,ik hou gewoon van kip,shakes etc. en merk geen verschil als ik een tijdje op 2 gram per lichaamsgewicht zit ofzo.

Hou gewoon minimaal 2 gram aan en je zit ATLIJD goed.
 
Hoi allemaal,

Er zijn veel artikelen op internet te vinden en er staan toch wat verschillende antwoorden op de een zegt dat je 2 gram eiwit per kg lichaams gewicht moet consumeren de ander zegt 1,6 tot 1,8 gram eiwit per kilo lichaams gewicht en de ander zegt 2,2 gram eiwit per kg vet vrije massa wat is het nou? Ik heb een lange tijd 2 gram eiwit per kg lichaams gewicht geconsumeerd en sinds een tijdje consumeer ik 1,7 gram eiwit per kg lichaams gewicht ik merk trouwens geen verschil qua herstel
Normaal gesproken is 2 gr/kg lg dikke prima, maar bij een calorietekort kan het wat oplopen. Zie de publicatie van Eric Helms e.a.
 
  • Like
Waarderingen: 4me
Back
Naar boven