XXL Nutrition

Sticky Vechtsport Random Hangout Topic

Bezoekers in dit topic

Lewis heeft wel een stap gemaakt hoewel hij redelijk shut down werd door Big Country. Zegt wel eea met het oog op de top10. Ngannou idd impressive maar ook daar even afwachten, maar iig genoeg spektakel. Ngannou - Lewis zou mooi zijn :D

Holloway is al 3 jaar mijn dark horse`, alleen niet verwacht dat hij echt zo goed zou worden. Het voelde allemaal wat fragiel en breekbaar aan in het begin. Maar als je Cub, Lamas en Stephens zou makkelijk opzij zet dan snoer je iedereen de mond. Alleen jammer dat de UFC daar zo'n puinhoop van heeft gemaakt in die divisie.
Het is daar inderdaad een puinhoop. Nu Mac daar weg is, blijft er altijd een soort van donkere wolk over de hele divisie hangen. Iedereen zal dan zeggen: maar Mac is eigenlijk de beste. Wel jammer voor Holloway, want het zou heel goed kunnen dat Hollaway nu wel wint van Mac.
 
Veel mensen denken dat de Hollandse school van kickboxen een variatie is op muay-thai wat niet helemaal klopt. Nederland leerde het kickboxen in Japan, afgeleid van karate. Oyama (kyokushin karate) had met zijn studenten een cultuur opgebouwd waarin ze elkaar constabt testte en probeerde om karakte te ontwikkelen. Zijn partner Kurosaki bracht dit tot een volgende stap dankzij inspiratie uit judo/jujutsu, boksen, muay-thai en ontwikkelde zodoende kickboxen. Kurosaki trainde Jon Bluming, Jan van Looijen, Jan Plas en Peter van der Hemel. Elk zijn ze op hun eigen manier heel belangrijk geweest voor het introduceren en ontwikkelen van kickboxen in Nederland.


Jon Bluming (met Oyama)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Op zijn hoogtepunt vond Oyama dat Jon onverslaanbaar was. Gerucht gaat dat Oyama de karate wereld uitnodigde om tegen Bluming te knokken zonder regels in een ring. De persoon die hem kon verslaan zou $100.000 ontvangen. Is volgens mij nog steeds de enige Europeaan die uit Japan een 10e dan heeft mogen ontvangen.

Jan Plas & Jan van Looijen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Jan Plas begon met Mejiro Gym in A'dam. Mejiro is de wijk in Tokio waar docent Kurosaki zijn gym had (Kurosaki & Oyama waren in jaren '50 samen Kyokushinkaikan begonnen). Jan van Looijen ging lesgeven bij de gym van Bluming, later ook aan het korps Mariniers.


Peter van der Hemel 'sensei van het Oosten'
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Begon met lesgeven bij Vos halverwege jaren '70
 
Klopt idd van dat karateverhaal. Apart eigenlijk he?

Hoewel er later natuurlijk wel een eigen evolutie heeft plaatsgevonden, zoals het counteren van trappen met handjes tov een thai-stijl en de "dutch-combo" waarbij je eindigt met een lowkick. Ik zie het een beetje als losse species die door zijn geëvolueerd op hun eigen manier. Thai vs Dutch bedoel ik dan.

Sowieso is K1 regels kickboksen en Muay thai gewoon echt een compleet ander beestje. De clinch en elbows maakt het gewoon een volledig andere discipline.
 
Laatst bewerkt:
Ja vergis je niet, Kyokushin karate is geen softe variant. Je ziet qua combo's ook wel een en ander uit savate komen (frans kickboxen). Werd al sinds het begin gegeven door Johan Vos ('80). Stond ook bij Gerard Gordeau toen deze de wk titel savate haalde. Is heel technisch en niet makkelijk. Gerard deed nog mee aan de UFC in het begin (volgens mij UFC1 met Gracie etc).

Savate vs Muay-Thai, video is 20 jaar oud

 
Ja vergis je niet, Kyokushin karate is geen softe variant. Je ziet qua combo's ook wel een en ander uit savate komen (frans kickboxen). Werd al sinds het begin gegeven door Johan Vos ('80). Stond ook bij Gerard Gordeau toen deze de wk titel savate haalde. Is heel technisch en niet makkelijk. Gerard deed nog mee aan de UFC in het begin (volgens mij UFC1 met Gracie etc).

Savate vs Muay-Thai, video is 20 jaar oud

Gerard Gordeau deed inderdaad mee met ufc 1. Hij trapte toen meerdere tanden uit zijn tegenstander (+3000 kilo zwaarder dan Gerard) zijn mond. Hij staat trouwens bekend als een gemene vechter.
 
Ja toen zag je echt sumo worstelaar tegen een bokser etc. Dat is nu veel allrounder. Wel geinig die begin filmpjes, je ziet echt het idee achter de UFC. Toen was Rorion Gracie best betrokken,
 
Gerard Gordeau deed inderdaad mee met ufc 1. Hij trapte toen meerdere tanden uit zijn tegenstander (+3000 kilo zwaarder dan Gerard) zijn mond. Hij staat trouwens bekend als een gemene vechter.
Allereerste partij ooit toch? Je ziet in die filmpjes wel die kickheavy stijl die je ook in dat Amerikaanse kickboxen zag met die lange broeken. Wel nice, ik ben altijd wel into nostalgische beelden. Dekker etc.
 
Ja toen zag je echt sumo worstelaar tegen een bokser etc. Dat is nu veel allrounder. Wel geinig die begin filmpjes, je ziet echt het idee achter de UFC. Gestart of bedacht door Gracie familie?
Met 1 handschoen :D

 
Voor een volledige geschiedenis en het hele verhaal van de UFC:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ja heb nog een tijd gracie jiu jutsi (bjj) gedaan. Rickson is wel een meester in het bjj ja, is begonnen met zijn vader Helio. Heeft ook nog eens seminars gegeven in NL, aantal jaar terug.
Henry Akins, een van de top studenten onder Rickson is hier ook weleens gekomen, had het nog met Ronda Rousey.

Dit is mooie demonstratie
 
Nu al goud dit topic. Doet me denken aan het ei van jlb.

 
Nu al goud dit topic. Doet me denken aan het ei van jlb.


Dit was ook intens
Qua hemotoma's is denk ik die van Homminick tegen Aldo wel echt ergste wat ik gezien heb. Aldo bleef er gewoon ook op doormeppen, was gewoon een 10 minuten lange cringe om het te kijken... Check dat afdak dan :D


Honorable mentions voor de bovenlip van Lawler na de Rory fight die letterlijk in tweeën was gesplit en de wenkbrauw van Diego Sanchez tijdens de Melendez fight.


Ff wat vaseline erin duwen....
 
Laatst bewerkt:
Qua hemotoma's is denk ik die van Homminick tegen Aldo wel echt ergste wat ik gezien heb..
Sick, wel echt mentaliteit. Nice.

Ff wat vaseline erin duwen....
Crazy, zou gehecht moeten worden normaal gesproken.

Staat me ook iets bij over Tim Sylvia, yep
 
Die kop van Ubeda ook, aan het tellen tot hij die neus zag en dacht "dat gaat m niet meer worden"

Die arm van Sylvia, had hij het niet door en wou gewoon door gaan of was Mir die smerig gewoon door ging met het breken van de arm?
 
ik wil voor het eerst pay per view gaan aanschaffen bij glory [Link niet meer beschikbaar] en vroeg mij af of ik dan alleen dat ene gevecht krijg tussen badr en rico of alle gevechten. Dat is mij een beetje onduidelijk.
 
Back
Naar boven