XXL Nutrition

Logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update fysio:
Been en billen weer, tevens nog onderrug t.p.v. SI gewricht. Vorderingen zijn erg goed. Besloten om de behandeling van deze delen af te bouwen naar eens per 2 weken.
Nu we dit gaan afbouwen verleggen we de focus op nek, bovenrug en schouder.
 
Na bijna 5 jaar gebruik heb ik voor het eerst de binnenkant van de sleeves van mijn bar schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet.
Sleeves spinnen nu beter dan toen ik de bar nieuw ontving. Ook de knurl helemaal schoon gemaakt, zat zelfs hars in van de stones.


IMG_5181.png
 
Hoe maak je je knurling schoon? Stevige borstel?

En wat is je geheime nieuwe speeltje? :D
 
Met WD40 en/of silicone spray en een nagelborsteltje. Na afloop met een doek de knurl goed afnemen, liefst een witte dan schrik je wat een smerige zooi eraf gaat.
Tot slot de bar nog een laatste maal met een sopje ammonia met water afdoen om de olie resten te verwijderen.

Speeltje? :fluit:


Een nieuwe bar. :cool:
 
Ik denk een DIY dry needling pakket!
 
Bench press
20 x 8 x 2
30 x 8 x 3
40 x 8 x 3

Chest flyes
5 x 8 x 5

Incline bench press
30 x 8 x 6

Slingshot press
50 x 8 x 5

OH rope extension
15 x 8 x 4

Triceps extension
8 x 10 x 2

Planks - knees
45 sec x 4

#Grip
Watson anvil - fixator
46 x 1 x 6
46 x 1 x 4 (5 sec holds)
46 x 1 (17 sec rechts)
46 x 1 (20 sec links)

Bar is binnen, agressieve knurl zeg. Sleeves spinnen ook stukken beter, hoe ze dat met bushing voor elkaar hebben gekregen is mij een raadsel. Volgend jaar gaat een mooi jaar worden voel ik.

Kleine grip battle met de nr. 3 grip atleet van Nederland op de anvil. Hij ging dik over de 20 sec maar toch niet slecht dat ik zo in de buurt kwam.
 
Laatst bewerkt:
Zeer interessante video gevonden over enkel mobiliteit beperking en hoe het lichaam moet compenseren waardoor mobiliteit bij andere gewrichten in het lichaam nadeling wordt beïnvloed (vicieuze cirkel).

Mobiliteit van mijn linker enkel was de afgelopen jaren vreselijk slecht. Mijn voet leek wel vast gelast aan mijn scheen/kuit been.

Morgen weer eens squatten, ben benieuwd of ik een flinke verbetering in de mobiliteit van mijn enkel zal merken.

 
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill
Squat
20 x 8 x 3
30 x 8 x 6

Deadlift
40 x 8 x 6

Ham curls
Orange band x 8
Orange + yellow bands x 8 x 3

#Grip
Inch 'pro' dumbbell
44.5 x 5
44.5 x 1 x 3 (10sec holds)
44.5 x 5

Kettlebell BUP
12 x 5 x 3

Planks - knees
60 sec x 4

Spier in linkerbeen is nog wel wat geïrriteerd maar de mobiliteit bij de squat en deadlift was stukken beter. Best koud vandaag, pas na 7 setjes squats was ik warm.
 
Laatst bewerkt:
Update fysio:
Vandaag alleen dry-needling aan de ruggenwervel. Begonnen heel laag, tpv SI gewricht. Daarna thoracale deel van de ruggenwervel, beide zijden. Holy fuck wat een verlichting gaf dit, ik heb ineens veel meer ruimte in de bovenrug. Er lieten zelfs verklevingen in andere spieren los waar helemaal geen naald in ging, heerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

Pull up - band support
Blue band x 8 x 6

DB row
16 x 8 x 5

Facepull
15 x 10 x 5

Barbell curl
20 x 8
25 x 8 x 4

Hammer curl
10 x 8 x 5

KB curl
8 x 8 x 4

Planks - knees
60 sec x 4

Vacuums
10 x 2
 
Linker enkel zat voor behandeling onder de 10cm, nu 14cm. Bij 16cm kost het me veel moeite om hak aan de vloer te houden. Verschil met rechts is nog best flink. Huidige range moet voldoende zijn om compensatie kniegewricht/bekken bij een back squat te voorkomen. Front squat momenteel nog een grensgeval schat ik zo in. Streven is om balans rechts/links te bereiken.

 
Update fysio:
Alleen linker onderbeen. Nu voor het eerst de tibialis anterior aangeprikt, was nodig. Gluteus niet nodig, over twee weken evalueren.
Bij thuiskomst mobiliteit getest en kon nu hak aan de grond houden met 18cm (zie bovenstaande dorsiflexie test).
 
Laatst bewerkt:
Spinal decompression 2m30
Alan Thrall mobility drill

Rotator cuff band pulls V-W-L
3 x green band

OH press
20 x 8
25 x 8 x 4

Upright row
25 x 8 x 4

Side raise
5 x 8 x 4

#Grip
KB bottom up press
8 x 8
12 x 5 x 3

Pronated wrist curls
4 x 8 x 4

Planks - knees
45 sec x 3

Planks - leg lift
10 x 2
 
Ben je af en toe stiekum ook alweer met de grippers aan de gang of kun je er wel vanaf blijven?
 
Update fysio:
Dry-needling t.p.v. L5 en SI en thoracale deel ruggenwervel. Tevens besproken, gezien de progressie die ik boek, hoe het beste de kleine stabiliserende spiertjes van de ruggenwervel te trainen om terugval te voorkomen. Door bevindingen in het topic over dit onderwerp ben ik ervan overtuigd geraakt dat ik dit niet moet zoeken in statische stabilisatie (core) oefeningen zoals planks bijvoorbeeld. Hij was het hier helemaal mee eens ik moet dit zoeken in dynamische trainingen. Hij verwees mij naar functional patterns en ben deze filmpjes gaan bekijken. Het ziet er apart uit maar moet eerlijk bekennen dat het statisch trainen me ondertussen wat tegen gaat staan. Dat is ook de reden waarom mijn voorkeur altijd is uitgegaan naar de dynamische (functionele) bewegingen van de sterkste man sport. Heb hiervoor een slam ball, wall ball en clubbells gekocht naast nog wat leuk speelgoed waar ik eind deze week mee aan de slag kan gaan.

Ben je af en toe stiekum ook alweer met de grippers aan de gang of kun je er wel vanaf blijven?
Nee het is momenteel nog zinloos om daar iets mee te gaan doen. Andere grip oefeningen doe ik wel en met plezier.
 
Bench press - ATX axle
20 x 8 x 2
30 x 8 x 3
40 x 8 x 3

Chest flyes
5 x 8 x 5

Incline bench press - ATX axle
30 x 8 x 6

OH slams - slam ball
7 x 10 x 4

Chest press - wall ball
5 x 20 x 4

Torso twist - wall ball
5 x 10 x 4

OH rope extension
20 x 8 x 4

Triceps extension
8 x 10 x 2

Mobility planks
20 x 4

#Grip
Inch 'pro' dumbbell
44.5 x 1 (10sec holds)
44.5 x 5 x 2
 
Rotation Day
Clubbell
External rotation circle
2kg x 20 x 5

Internal rotation circle
2kg x 10 x 2

External/internal side rotation
2kg x 10 x 2

External/internal front rotation
2kg x 10 x 2

Overhead circle
2kg x 10 x 2

Slamball
OH slams
7kg x 20
7kg x 12 x 2

OH rotation slams
7kg x 10

Wallball
Wall torso twist
5kg x 12 x 3

Kettlebell
Around the world swing
4kg x 10
8kg x 10 x 3

Pendulum rotation swing
4kg x 10 x 2

Pendulum jump swing
4kg x 10

Barbell
Torso twist
10kg x 10
20kg x 10 x 2

Grip
Inch 'pro' dumbbell
44.5kg x 1 (10sec holds)
44.5kg x 5 x 2
44.5kg x 3

Vermoeiend oefeningen doen die allemaal nieuw zijn. Wel leuk om te doen als variatie op alle statische gym oefeningen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven