MuscleMeat

Energie loze workouts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ianohagan

Novice
Lid geworden
20 sep 2015
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
84kg
Sinds deze week ben ik begonnen met een cut, de eerste. Tijdens mijn workouts merk ik nu al dat ik erg weinig energie heb en ook wat minder kracht heb. Toch eet ik net onder mijn behoefte met 2400 kcal per dag en rond 300 gram koohlydraten. Waarom ben ik nu al zo energie loos tijdens het trainen? hebben jullie tips met betrekking tot cutten in combinatie met trainen? alvast bedankt.
 
Cafeïne, pre-workouts, maaltijd plannen etc. gewoon een beetje slim zijn...
Spaar je kcal op tot je gaat trainen en eet dan lekker veel carbs bijvoorbeeld.
 
Post je voeding en training eens. Misschien zijn daar nog tips in te geven.
 
Je kan ook altijd nog denken aan overtraining, misschien moet je deloaden. Misschien refeed day. Post is wat meer inderdaad.
 
Je kan ook altijd nog denken aan overtraining, misschien moet je deloaden. Misschien refeed day. Post is wat meer inderdaad.
overtraining bestaat niet.

en een refeed dag na 1 freaking weekje cutten?? :roflol:

@ ts

miss wordt je gewoon ziek het heerst
 
overtraining bestaat niet.

en een refeed dag na 1 freaking weekje cutten?? :roflol:

@ ts

miss wordt je gewoon ziek het heerst
Imo bestaat overtraining wel degelijk. Als je 5x per week vol max gaat, zonder goed te rusten of zonder een juist trainingsschema verlies je gewoon kracht > overtraining.

Betreft de refeed dag zou kunnen helpen, misschien heeft deze persoon nooit gebulkt en gaat van niks naar opeens cutten.
 
Imo bestaat overtraining wel degelijk. Als je 5x per week vol max gaat, zonder goed te rusten of zonder een juist trainingsschema verlies je gewoon kracht > overtraining.

Betreft de refeed dag zou kunnen helpen, misschien heeft deze persoon nooit gebulkt en gaat van niks naar opeens cutten.
Is dat dan overtraining, of gewoon een tekort aan rust?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Kan aan veel factoren liggen. Post inderdaad je voedingsschema en trainschema eens. Buiten dat kunnen stress, vermoeidheid, vitamine tekort, etc. ook nog meespelen.
 
Imo bestaat overtraining wel degelijk. Als je 5x per week vol max gaat, zonder goed te rusten of zonder een juist trainingsschema verlies je gewoon kracht > overtraining.

Betreft de refeed dag zou kunnen helpen, misschien heeft deze persoon nooit gebulkt en gaat van niks naar opeens cutten.
ik trainde 7 dagen in de week + iedere dag cardio en in een dik kcal deficit en ben niet overtraind rara hoe kan dat.

kracht verlies is geen overtraining.

OVERTRAINING bestaat niet.

te weinig eten of te weinig rust bestaat wel
 
ik trainde 7 dagen in de week + iedere dag cardio en in een dik kcal deficit en ben niet overtraind rara hoe kan dat.

kracht verlies is geen overtraining.

OVERTRAINING bestaat niet.

te weinig eten of te weinig rust bestaat wel
maar als je veel stress uitvoert op je lichaam (training, deficit, etc) kan je je wel energieloos voelen, denk dat TS gewoon te weinig rust heeft om te herstellen tussen trainingen,
 
ik trainde 7 dagen in de week + iedere dag cardio en in een dik kcal deficit en ben niet overtraind rara hoe kan dat.

kracht verlies is geen overtraining.

OVERTRAINING bestaat niet.

te weinig eten of te weinig rust bestaat wel
Op redelijk wat gear valt er wat te compenseren. Maar even zonder dollen, ga wel mee in je punt betreffende overtraining.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
maar als je veel stress uitvoert op je lichaam (training, deficit, etc) kan je je wel energieloos voelen, denk dat TS gewoon te weinig rust heeft om te herstellen tussen trainingen,
Dan vul je dat weer aan met voeding en een extra rustdag.

Als de tank van een auto leeg is, is de auto dan teveel gebruikt of moet je 'm dan gewoon even bijvullen?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
overtraining bestaat niet.

en een refeed dag na 1 freaking weekje cutten?? :roflol:

@ ts

miss wordt je gewoon ziek het heerst

BS and you know it
 
BS and you know it
als je iedere dag je 1rm's gaat liften kan ik me wel voorstellen dat je na 2/3 weken aardig gefrituurd bent tho iig je cns
 
als je iedere dag je 1rm's gaat liften kan ik me wel voorstellen dat je na 2/3 weken aardig gefrituurd bent tho iig je cns

Niet perse dat alleen, maar zeggen dat er geen limit is aan hoeveel fysieke in spanning je aan kan is een beetje dom imo.

Als je goed eet slaapt (en gear gebruikt) zal je jezelf niet snel teveel inspannen nee.
maar het kan wel.
 
Is dat dan overtraining, of gewoon een tekort aan rust?
Het tekort aan rust lijd tot overtraining.

Maar iedereen zijn eigen mening hierover. Niemand is hetzelfde gelukkig. :thumb:
 
ik trainde 7 dagen in de week + iedere dag cardio en in een dik kcal deficit en ben niet overtraind rara hoe kan dat.

kracht verlies is geen overtraining.

OVERTRAINING bestaat niet.

te weinig eten of te weinig rust bestaat wel
Ik vraag me af wat je wilde bereiken in de periode dat je dat deed?
 
In de bijlage mijn traininsschema, qua voeding is het intermittent fasting van 1 tot 9, ik train aan het einde van de middag en zorg dus dat mijn pre workout maaltijd veel carbs bevat, daarna preworkout. qua voeding is het brood, rijst, kip, kwark, bananen, ik probeer zoveel mogelijk volkoren producten te eten.. laat me weten wat jullie ervan vinden!
 

Bijlagen

  • split.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 77
Back
Naar boven