MuscleMeat

Feedback voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sweetlake92

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
86
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
87kg
Hoi,

Ik ben mijzelf veel aan het inlezen om een beter voedingsschema te maken. Mijn doel is om af te vallen heb daarom een calorietekort van 500. Mijn calorieën per dag zijn 1800.
Gister las ik een topic dat het goed is om 2x je gewicht in eiwitten, 1x je gewicht in vetten en de rest aan te vullen met koolhydraten.

Nu hoor ik graag wat jullie van mijn voedingsschema vinden. Advies is van harte welkom.

Ontbijt: 250 gram kwark met natrena zoetstof + banaan.
Tussendoortje: eiwit shake
Lunch: 150 kip met groente
Tussendoor: tosti kaas + eiwit shake.
Avondeten: 150 rundergehakt met groenten.
Avondsnack: 250 gram kwark met zoetstof.

Edit: ik zoek nog iets met meer vetten en heb nog 180calorien over.
 
Laatst bewerkt:
Wel erg veel maaltijden kwark en shake.

Kun je in plaats daarvan niet nog wat vlees of ei toevoegen? Heb je meteen je vetten. Voeg ook wat noten toe. Ook bomvol goede vetten!
 
Wel erg veel maaltijden kwark en shake.

Kun je in plaats daarvan niet nog wat vlees of ei toevoegen? Heb je meteen je vetten. Voeg ook wat noten toe. Ook bomvol goede vetten!

Voornamelijk voor de eiwitten. Noten hou ik niet van, veel soorten geprobeerd laatste weken. Net als ei. Ik kan eventueel de tosti vervangen met een stuk vlees? Zit nu op ongeveer 30 gram vet per dag. Eiwitshakes zijn goedkoper als vlees. Vandaar.

Bedankt tho
 
Vet mag wel hoger als je nu op 30g zit. Lekker eitjes bakken/koken. Kosten bijna niets bij Lidl of zo.
 
Vet mag wel hoger als je nu op 30g zit. Lekker eitjes bakken/koken. Kosten bijna niets bij Lidl of zo.
Vetten uit bakolie en saus meegerekend zit ik op 40-45

Nog 40 gram vetten nodig.
 
Cottage cheese?
 
Neem pindakaas, scheutje olie in je shake, extra plakkie kaas etc.

Kom je uit Zoetermeer by the way?
 
Ik train nog niet man, denk dat ik leyens ga.

Ik denk dat jij dekker of knetemann zit.
Heb meerdere abbo's man, eentje bij basic in Stadshart en eentje bij Knetemann inderdaad.
Knetemann is wel aan te raden btw!
 
Heb meerdere abbo's man, eentje bij basic in Stadshart en eentje bij Knetemann inderdaad.
Knetemann is wel aan te raden btw!

Knetemann is meer voor mensen die al enige ervaring hebben, als ik meer kennis heb ga ik er ook heen. Dit voorjaar maar even beginnen bij leyens of iets.
 
heb je je onderhoud wel berekend?
1800 kcal lijkt me wel erg weinig...

even een hulpje..

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.


je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 51
heb je je onderhoud wel berekend?
1800 kcal lijkt me wel erg weinig...

even een hulpje..

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.


je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Bedankt voor je post.
Heb 3 sessies gehad bij de dieetiste, daar is 1800 calorieën uitgekomen. (Basisbehoefte 2300 - 500, ik beweeg amper) Verder lees ik mezelf veel in op dit forum, lees veel Posts en stickys. Jouw post heb ik natuurlijk ook gelezen . Daar heb ik uit gehaald wat je hierboven had beschreven. Schema is nog niet perfect ik ben dankbaar voor het advies van iedereen. Ik ben sinds kort begonnen met meer bewegen dagelijks. Op dit moment naast boodschappen doen 2km lopen. Dit wil ik uitbreiden naar 2x per dag een uur ( een totaal van 2x 6 kilometer) Verder ben ik een moeilijke eter, veel geprobeerd met wisselend succes. Mijn doel ? : vetpercentage verlagen en in de toekomst fitness erbij pakken.
 
Back
Naar boven